• Ugglans mor

Städmaraton... vem är med???

Nån mer än jag som behöver städa lite efter helgens latande på städfronten?

Men jag har ingen motivation... så vi kan väl hjälpas åt och peppa varandra.

• Svar på tråden Städmaraton... vem är med???
  • alsesani

Jag får nog ansluta mig här för att något ska bli gjort...

Har iallafall fått fyllt diskmaskinen...
    Springer iväg och hänger upp min tvätt nu då.

Skule behöva damma här idag, eftersom det är måndag.

• Snooze
    Mamma till Alva skrev 2007-11-26 10:00:50 följande:
    nä, lite julsånger kanske piffar upp städsuget?
    Är det sant?!? Fler som jag....jippi. Då kan jag med gott samvete sätta på det här hemma också. ...Karln hotar med tomtepolisen om jag inte håller mej i skinnet ett tag till
    Ta inte livet för allvarligt. Du kommer ändå inte levande ur det....
  • thj

okej nu tar jag med soppåsar och fyller dessa så är det än början

• Mamma till Alva o Melker
    Maraschino skrev 2007-11-26 10:10:18 följande:
    Med foglossning får man faktiskt ta det lugnt!! Hade det med minstingen och är livrädd att få det den här gången oxå.. Ta lite i taget så du inte tar ut dig, samla grejerna i en låda till att börja med som du bara tar med upp om du måste upp!! Glöm bara inte lådan uppe!! Kram!
    ja jag vet.. men gör inte jag det blir det ju inget gjort, och jag vill ha bebisfint och julfint tills på fredag, för sen bara ägna mig åt julpyssel, bak och mys med dotern innan bebis kommer...
    Snooze skrev 2007-11-26 10:12:52 följande:
    Är det sant?!? Fler som jag....jippi. Då kan jag med gott samvete sätta på det här hemma också. ...Karln hotar med tomtepolisen om jag inte håller mej i skinnet ett tag till
    he he.. min sambo säger att jag har försört julmyset med att spela nu.. näää jag måste börja i tid... älskar att få börja spela julsånger.. he he
  • Peyman

Jag hänger på!
    Behöver städa i köket (efter julbaket igår *skäms*) och mitt rum/vardagsrummet. Sen är det bara lite småplock på sonens rum, toaletten och hallen.
    Visst ja, ska lägga mig ner på balkongen och skrubba med tvättsvamp så jag får det rent dår ute också. J-vla fåglar som skiter...

• Docendo díscimus

Jag är är i vecka 29 - har ryggont kan inte böja med. Har ett knä som jag håller på att bygga upp. Har maken till hjälp - han förstår att jag inte kan böja mig ned - igår städade jag hans garderob. Vilken ont rygg jag fick.

Hade anslutit mig här annars.

Se på Grumme städ checklista  - om ni vill ha en checklista.
    För egen del använder jag de städmedel som jag vill föredra.

• Peyman

Julsånger... Har ju redan tjyvbörjat på lussekatterna, pepparkakorna och glöggen så då kan jag väl köra med hela kittet.

• Peyman

Men åh! Vad ska jag börja med?
    Köket eller vardagsrummet?
    Nu sitter jag bara och funderar hur jag ska komma igång...

• Docendo díscimus

Min äldsta dotter har skrivit lappar så lägger vi namn på alla rum i en ask sen drar vi lapp.

Eftersom du lagar mat är det mer rimligt att du tar köket.

Peyman skrev 2007-11-26 10:29:21 följande:
    Men åh! Vad ska jag börja med?Köket eller vardagsrummet?Nu sitter jag bara och funderar hur jag ska komma igång...
Svar på tråden Städmaraton... vem är med???