Inlägg från: Roisin Dubh |Visa alla inlägg
  • Roisin Dubh

Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!

Apif skrev 2007-11-26 20:13:10 följande:
    ja men detta är en pojke som ska börja skolan = bli mobbad
    Då kanske du ska sluta upp med mobbingen av små pojkar med långt hår?

Problem solved. Glad
    Det som skrivs på FL stannar på FL. Och är sökbart för all framtid.
  • Roisin Dubh

Det finns mycket som inte är snyggt och en massa olika smaker. Men att agera stilpolis för barn tycker jag är ganska dumt och onödigt.

Det som skrivs på FL stannar på FL. Och är sökbart för all framtid.
  • Roisin Dubh
    Apif skrev 2007-11-27 19:58:54 följande:
    jag tycker det är fult, och har postat under 'irriterande'om ni öppnar ögat och läser andra inlägg under 'irriterande' så ser ni att folk skriver på vad de störs på och ogillar/hatarså, ja jag tycker det är osmakligt och fult.. och kommer att fortsätta att göra det.ni kanske tycker det är snyggt, upp till er.. alla är vi inte likadana tjo
    Jodå, men då blir det ganska skevt när du tar upp mobbingargumentet.
    ♥ ♦ ♣ ♠
  • Roisin Dubh
    Apif skrev 2007-11-27 22:33:42 följande:
    ja men varför utsätta sitt barn för mobbning och låta svansen växa ut? dumt och egoistiskt (antar att mamman tycker det är snyggt)att killar har långt hår är inte samma som denna killen, det är just det, SVANSEN och resten kortklippt är helt vrängt och fult, iaf i mina ögon
    I dina ögon ja. Mobbar du dem du tycker har fula frisyrer eller varför vill du påstå att pojken utsätts för mobbing?

Vad vet du om hur hans kompisar tycker om frissan? De kanske tycker det är coolt.

Det känns lite underligt att du tar för givet att han skulle bli mobbad för hur han ser ut. Nästan lite hemskt att du antar det. Som om du tycker det är helt ok att mobba någon som har en annorlunda frisyr.
    ♥ ♦ ♣ ♠
  • Roisin Dubh
    Apif skrev 2007-11-27 22:52:06 följande:
    är han inte mobbad nu, så lär han bli det med tiden ifall den saken är kvar. i mina ögon så anser jag att det finns gränser hur man ska/bör se ut i visst ålder. om han hade den svansen när han var ett par år (antagligen) så kanske det var "ok" men nu när han möter världen borde hans föräldrar fundera 1 gång extra. ifall en flicka eller pojker ger honom någon kommentar så lär detta följa honom hela livet. något som lätt ha kunat ordnats med en sax
    Alla ska stöpas i samma form annars blir de mobbade? Är det så du resonerar?

Jag är intresserad av hur dina gränser ser ut i övrigt. Hur "får" barn se ut enligt dig innan du tycker att de bör mobbas?
    ♥ ♦ ♣ ♠
  • Roisin Dubh

Barn blir mobbade för allt möjligt. Bakomliggande orsaken är oftast något helt annat än en udda detalj i hår- eller klädstil. Och om det beror på det är det deras föräldrar som misslyckats med uppfostran och att ge sina barn tolerans inför olikheter.

Apif, det är attityder som din som skapar mobbing. Inte barns olika stilar. Du kanske bör flytta över det ansvaret på dig istället för på mamman till denna pojke. Hon vill knappast att hennes son ska bli mobbad och det är inte därför han har denna frisyr.

Enligt ditt sätt att resonera är det fritt fram att mobba vem som helst för att man tycker deras hår är fult?

♥ ♦ ♣ ♠
  • Roisin Dubh
    Maggis skrev 2007-11-28 14:22:49 följande:
    Men min poäng är väl att det är hans ensak och ingen annans och han (och andra) ska väl knappast behöva stå ut med gliringar, nedsättande kommentarer och ibland stryk för att de valt att avvika från mängden? Jag tycker det suger att medmänniskor inte har bättre saker att ta sig för. Och dessutom beklaga att dessa individer kommer bli mobbade. När anledningen till mobbingen sitter i hjärnan på just sådana som sågar andras utseende.
    Ja precis. DÄR har vi dubbelmoralen.

TS, reta på dig du men glöm mobbingargumentet och lasta inte pojken eller hans föräldrar för det som du själv står för. Mobbingen är ditt problem att ta itu med, inte hans.

Eller menar du att mobbingoffer ska vika sig för mobbare? Att de får skylla sig själva? Att det är rätt att mobba någon? *ryser*
    ♠ If electricity comes from electrons, does morality come from morons? ♠
Svar på tråden Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!