Inlägg från: Maggis |Visa alla inlägg
  • Maggis

Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!

Till vilken nytta är en frisyr ö h t? Ska den vara till nytta? Eller ska man få se ut som man vill utan att folk spyr? Helt onyttigt, bara för att man tycker det är fint?

Min bror fick näsbenet avslaget av någon som spydde på hans utseende. Gissa vad jag tycker om din trådstart?

//Maggis
  • Maggis

Jag kan tycka saker inte passar min smak men att spy på någons utseende är att ta i. Precis som du anser dig ha rätten att göra det, anser jag mig ha rätten att tycka det du skriver är osmakligt.

Som sagt, när man har ett syskon som fått utstå mängder av spott, spe och stryk för att han valde att se annorlunda ut så ser man inte med så blida ögon på folk som "spyr" på andras utseende. Det kan göra mer illa än man tror och är så fruktansvärt onödigt. Syftar ju inte till något alls.

Varför inte titta åt något annat håll istället? Eller i spegeln, för den delen...

//Maggis
  • Maggis

Apif;

Mobbing och utanförskap kommer sig just av att man stör sig på andra. Man kan visst ha synpunkter på hur någon för sig men att irritera sig så till den milda grad på hur någon ser ut att man "spyr" tycker jag är ganska barnsligt och småsint. Det kan ju knappast påverka dig själv på något vis? Förutom att du tycker det är fult, då.

Nej, du kan inte veta hur min bror är eller hur han valt att se ut. Men min poäng är väl att det är hans ensak och ingen annans och han (och andra) ska väl knappast behöva stå ut med gliringar, nedsättande kommentarer och ibland stryk för att de valt att avvika från mängden? Jag tycker det suger att medmänniskor inte har bättre saker att ta sig för. Och dessutom beklaga att dessa individer kommer bli mobbade. När anledningen till mobbingen sitter i hjärnan på just sådana som sågar andras utseende.

//Maggis
  • Maggis
    enlitenbitkaka skrev 2007-11-28 13:37:14 följande:
    Så du, Fia Lundbom, retar dig aldrig på andra? Folk i trafiken? Folk som går före i kön? Folk som har mycket parfym i hissen? Folk som kanske ärhögljudda på fel ställen? Folk som kastar popcorn på sig på bion? Dubbelmoral.
    Tycker nog att det är en viss skillnad. Att någon har en taskig frisyr kan knappast påverka din vardag. Folk som kör illa eller stinker parfym i hissar, kan. Ser ingen som helst dubbelmoral i det.
    //Maggis
  • Maggis
    mjuffpuff skrev 2007-11-30 15:59:41 följande:
    ursäkta att jag lägger mig i... men bara för att man som enskild person tycker något är fult så måste man väl inte spy galla över det? tex, ser jag en tant i blommig klänning tänker jag kanske, ush så fult, det skulle jag aldrig ta på mig. och eftersom inte jag själv skulle ha det vaför då kuta hem och skrika hysteriskt och starta en tråd på FL om det?alla har olika smak och tur är väl det, annars skulle alla se likadana ut.. en persons skräp är en annans skatt eller vad det nu kallas =P, det du tycker är asfult tycker någon annan är snyggt. det du tycker är snyggt tycker någon annan när asfult, så är det med den fria viljan och det fria tankesättet. MEN, bara för att man har rätt till eget tänkande och uttalande behöver man inte klanka ner på de med annat tycke !
    Japp! Du har så rätt.
    //Maggis
  • Maggis
    Cocarola skrev 2007-11-29 22:26:51 följande:
    Många i tråden försvarar pojkars rätt till svans(!) och fördömer TS brist på frisyr-empati......men om vi vänder på steken, samtidigt som vi högtidigligt respekterar allas rätt till att bära sitt hår hur de vill - hur många här tycker att det är SNYGGT med lång hårsvans i kombination till i övrigt kortklippt hår?
    Apif skrev 2007-11-29 22:27:53 följande:
    tack!undrar vad de svarar!
    Ja, vad svarar jag?

Nej, jag tycker inte det är så snyggt att jag skulle vilja ha så själv. Däremot så skulle jag aldrig spy galla över det faktum att någon annan tycker det är snyggt och vill ha håret så. Någon här som ser skillnaden?Fundersam Det handlar inte om att alla måste se likadana ut eller tycka samma saker är fina, inte alls. Utan det handlar om att få tycka man är fin och se ut som man vill utan att bli nergjord på ett öppet forum.
    //Maggis
Svar på tråden Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!