Inlägg från: Apif |Visa alla inlägg
  • Apif

Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!

tygbiten

mycket hemskt och tråkigt det som hände er.. men hur ska man veta?

• Apif

jag tycker det är fult, och har postat under 'irriterande'

om ni öppnar ögat och läser andra inlägg under 'irriterande' så ser ni att folk skriver på vad de störs på och ogillar/hatar

så, ja jag tycker det är osmakligt och fult.. och kommer att fortsätta att göra det.
    ni kanske tycker det är snyggt, upp till er.. alla är vi inte likadana

tjo

• Apif

maggis

jag vet inte hur din bror har valt att se ut och vad han har råkat ut för, så jag kan inte uttala mig något om det

det jag inte förstår är, varför får man inte störa sig på andra?
    det är mänskligt

roisin dubh

ja men varför utsätta sitt barn för mobbning och låta svansen växa ut? dumt och egoistiskt (antar att mamman tycker det är snyggt)
    att killar har långt hår är inte samma som denna killen, det är just det, SVANSEN och resten kortklippt är helt vrängt och fult, iaf i mina ögon

• Apif
    niqe skrev 2007-11-27 22:37:15 följande:
    det var ju en jätte poppis frisyr under första halvan av 80 talet halva killgänget i klassen hade ju så.
    jag vet, min man också.
    men det var då, den tiden är förbi
  • Apif
    Psychobilly skrev 2007-11-27 22:39:11 följande:
    en sex årig pojke har en egen vilja. jag minns när min bror var sex. han skulle då banimej ha långt hår. förstår inte vad problemet är. Får flickor ha långt hår så får väl pojkar
    [/citat]

Edda Elva skrev 2007-11-27 22:39:14 följande:
    [citat]
    Han kanske vill ha den frillan?Tur att inte alla pojkar har snaggat hår. Min har ängla lockar...
    om det är så att pojken vägrar kapa svansen, så har morsan lärt honom det först. den långa grejen har inte vuxit så långt på en dag.. så, hon var medveten vad hon sysslade med när hon lät den vara kvar efter upprepade klippningar

edda eva, ja men snagga resten av håret och låt en ängla lock hänga så ska du se hur fint det är.
    bara ett ex, då det är så avvikande och "knäppt" att ha en "bit" hängandes bara så där..
  • Apif

Roisin Dubh skrev 2007-11-27 22:44:31 följande:

I dina ögon ja. Mobbar du dem du tycker har fula frisyrer eller varför vill du påstå att pojken utsätts för mobbing?Vad vet du om hur hans kompisar tycker om frissan? De kanske tycker det är coolt.Det känns lite underligt att du tar för givet att han skulle bli mobbad för hur han ser ut. Nästan lite hemskt att du antar det. Som om du tycker det är helt ok att mobba någon som har en annorlunda frisyr.
    är han inte mobbad nu, så lär han bli det med tiden ifall den saken är kvar.
    i mina ögon så anser jag att det finns gränser hur man ska/bör se ut i visst ålder. om han hade den svansen när han var ett par år (antagligen) så kanske det var "ok" men nu när han möter världen borde hans föräldrar fundera 1 gång extra. ifall en flicka eller pojker ger honom någon kommentar så lär detta följa honom hela livet.
    något som lätt ha kunat ordnats med en sax
  • Apif
    mjuik skrev 2007-11-27 22:43:33 följande:
    "ja men varför utsätta sitt barn för mobbning och låta svansen växa ut? dumt och egoistiskt"Det är du ts som säger att det inte är klokt att en pojke har svans.Det är du som vill spy på det.Vem mobbar vem?Kasta inte sten i glashus.
    haha

ja det är jag, och antar att många andra i detta land

det jag inte förstår, varför vill hans föräldrar avsiktligt utsätta honom för risk för mobbning.
    antar att de lever kvar inne i 80-talet
  • Apif

finns ett gräns och en oskriven regel hur man bör/ska se ut.

det är mycket fel att utsätta sitt barn för ev mobbning för att man själv tycker det är snyggt
    detsamma gäller att vuxna ska se välvårdade och välansade.

• Apif
    Camyella skrev 2007-11-28 13:00:18 följande:
    Det kanske är modernt igen.Det kanske är du som är helt ute*dags att samla till hokeyfrilla*
    haha
  • Apif

så löjligt att ni tycker att man inte ska få reta sig på andra, vuxna som barn.
    ni säger att det är fel att jag irriterar mig på andra, och jag säger att det är fel att folk ser ut som fan.. dubbelmoral

jag kommer forstätta att reta mig på andra saker, inte bara en ful svans

luscious

word.

• Apif
    Thor skrev 2007-11-28 15:36:56 följande:
    Vad är det för fel på långhåriga ponkar nu igen ? Det är ju gulligt ju :)
    läs lite bättre
    det handlar inte om långhåriga utan om ful svans
  • Apif
    Cocarola skrev 2007-11-29 22:26:51 följande:
    Många i tråden försvarar pojkars rätt till svans(!) och fördömer TS brist på frisyr-empati......men om vi vänder på steken, samtidigt som vi högtidigligt respekterar allas rätt till att bära sitt hår hur de vill - hur många här tycker att det är SNYGGT med lång hårsvans i kombination till i övrigt kortklippt hår?
    tack!
    undrar vad de svarar!
  • Apif
    chevy skrev 2007-11-30 15:49:50 följande:
    Men snälla nån! Det är väll upp till var o en hur man vill göra... o dessutom finns det la värre saker att hänga upp sig på än en frisyr!!!! Det är väll TUR att folk är olika hur kul hade vart annars?! Har du inget bättre för dej än att störa dej på andra....
    men jag får väl hänga upp mig på vad jag vill!!!
  • Apif
    Cocarola skrev 2007-12-01 17:07:25 följande:
    Så här barnsliga är folk på FL: söker man på "ful frisyr" får man upp mer än 1000 träffar. Enbart "ful" ger 11.350 träffar medan "fult" ger mer än 12.000 träffar! Så visst finns det fler som irriterar sig på fula grejer...Men de flesta inlägg ligger under irriterande eller i sandlådan, så man behöver kanske inte ta det hela på blodigt allvar? Det är ju inte som att TS samlar namnunderskrifter på stan för att alla med ful frisyr ska tvångsklippas.Lika onödigt som att reta sig på en ful frisyr, är det att reta sig på någon som retar sig på en ful frisyr ; )
    mycket bra skrivet
Svar på tråden Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!