• Siffra

Visst kan väl en tvååring ha långkalsonger på dagis?!

Blev lite putt idag . Sambon skrattade när han kom hem idag och såg vår tvååring springa omkring i långärmad tröja och långkalsonger från Lindex, ni vet de där mönstrade turcosa med limegröna muddar. Han frågade:
    - Har han haft långkalsonger på sig på dagis idag?!

Inte är de väl något fel med det?! Visst kan en tvååring ha långkalsonger utan något över inomhus, de är ju dessutom utmärkta att ha under overallen utomhus. Man ser ju många bebisar med "lånkisar" men en tvååring kan väl oxå ha det, eller?!

När jag tänker efter tyckte jag att den lite äldre dagisfröken såg lite frågande ut, men kan ha inbillat mig....

Vad sätter ni på era barn på dagis? Mjukisbyxor, jeans, vanliga byxor eller långkalsonger kanske?

• Svar på tråden Visst kan väl en tvååring ha långkalsonger på dagis?!
  • PippiLottan

ja...skulle nog inte ha det själv på mina barn, men jag skulle inte titta snett på nån som har det

• Knyttet och K

Vårt barn har nästan alltid kalsonger/tights/pantalonger eller vad man nu kallar det. Jag tycker det är fint och praktiskt.

• Musensmamma

Hej
    Arbetar själv på förskola och jo visst har vi 2-åringar som har det på sig.....

stolt 2-barnsmamma!!!
  • MAMA 2 OCH 7

Det är ju det mest optimala tycker jag! min kille är 2,5 och jag bara älskar när han springer omkring i sina långkallingar med döskallar från HM på sig!

• krypet fem

Mina kids har nästan bara långkalsonger och tröja på dagis under vintern. Perfekt att ha under fleecekläderna, det knölar inte och är för det mesta lagom varmt. Snyggt och praktiskt. Tycker var och varannan unge springer omkring i denna outfit på dagis.

• Maeleli

Min son är snart 4 och vet du, det funkar alldeles utmärkt på honom med Flört
    Inte är han ensam om det på sin avdelning heller....

Things are not the way they used to be, I won't tell no lie; One and all have to face reality now.
  • Katta86

Nu är ju jag tyvärr den sortens mamma som alltid ska ha så "snygga" kläder på mitt barn, men jag tycker absolut att man kan ha det! Mindre bökigt under overallen. Tänk så skönt för din son att inte ha massa knölar där under! Och så är det väll otroligt skönt att leka i?!

En del barn kommer ju till dagis i pyamas och det är väll inte värre?!

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Katta86
    Katta86 skrev 2007-11-26 23:12:37 följande:
    Nu är ju jag tyvärr den sortens mamma som alltid ska ha så "snygga" kläder på mitt barn, men jag tycker absolut att man kan ha det! Mindre bökigt under overallen. Tänk så skönt för din son att inte ha massa knölar där under! Och så är det väll otroligt skönt att leka i?!En del barn kommer ju till dagis i pyamas och det är väll inte värre?!
    Men så är han 4 månader och jag hinner nog ändra mig tills han ska gå på dagis!

Ville bara tillägga det!
    (¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • twinsimagen

det har jag faktiskt aldrig haft på mina bara, men det är väll inget fel med det. Bekvämt om inte annat.

Svar på tråden Visst kan väl en tvååring ha långkalsonger på dagis?!