• Siffra

Visst kan väl en tvååring ha långkalsonger på dagis?!

Blev lite putt idag . Sambon skrattade när han kom hem idag och såg vår tvååring springa omkring i långärmad tröja och långkalsonger från Lindex, ni vet de där mönstrade turcosa med limegröna muddar. Han frågade:
    - Har han haft långkalsonger på sig på dagis idag?!

Inte är de väl något fel med det?! Visst kan en tvååring ha långkalsonger utan något över inomhus, de är ju dessutom utmärkta att ha under overallen utomhus. Man ser ju många bebisar med "lånkisar" men en tvååring kan väl oxå ha det, eller?!

När jag tänker efter tyckte jag att den lite äldre dagisfröken såg lite frågande ut, men kan ha inbillat mig....

Vad sätter ni på era barn på dagis? Mjukisbyxor, jeans, vanliga byxor eller långkalsonger kanske?

• Svar på tråden Visst kan väl en tvååring ha långkalsonger på dagis?!
  • Judy

Det spelar väl ingen roll vad barnet har för kläder på sig, huvudsaken är att de är fräscha och bekväma för barnet. Om barnet fick välja mellan långkallingar och jeans skulle han nog välja långkallingarna!

• Chizandra

Långkalsonger är väll i alla fall lika självklart på en pojke som strumpbyxor på en flicka eller racksockar på fötterna????

Blir lite förvånad...det kan ju små som stora ha tycker jag.

♥ ~ Prins född -03...nu en liten sessa född 25/10 -07~ ♥
  • Chizandra
  • Siffra

Oj, många åsikter i denna viktiga fråga . Sonen får ha långkalsonger imorgon med då! Sonen gillar dem och jag tycker faktiskt det är riktigt snyggt. På min sons dagis verkar vi vara ensamma om det, men det är deras förlust .

• Syskonen Stjerneby

Självklart...Långkalsonger kan väl alla ha....Här hemma går både jag o sonen runt i långkallingar
    Däremot på dagis har han alltid byxor på sig...Inte för att det hade spelat någon roll om han hade haft på sig långkalsoner på dagis också...

• Emmi2

Har en ettåring som ofta får springa omkring i strumpbyxor hemma. Supermysigt tycker både hon och jag. Svärmor har väl däremot höjt på ögonbrynet ngn gång och genast köpt nya kläder till lillan, då hon trott att det berott på klädbrist

Senast ikväll när min 8-åring tog av sig byxorna i kväll, började hon genast springa runt och sprattla på benen i ngt försök att dansa, utbristandes "gud så skönt, nu kan man röra på sig"!!!

Så fram för mer långfillingar, dom är ju toppen

Fast jag erkänner, när jag lämnar på dagis så är minstingen påbylsad med både byxor och strumbyxor. Antar att jag är lite för feg inför vad andra ska tycka annars

• HannaHYLK

Jag jobbar mycket på en ur- och skur-förskola och när vi är inne och äter mm så har väl i princip varenda unge på småbarnsavdelningen långkalsonger på sig. Och en del vuxna springer runt i motsvarande underställ. Det är inte lika vackert.

• Viran

Mina tjejer är 3 år och har fortförande lånkisar på sig. De är uppväxta i polarna randiga och ull lånkisar.. så bekvämt för dem som rör sig så mycket..

• Gurkburken

Själklart kan han det!

Mina barn ( även sonen) gick i strumpbyxor hela vintrarna tills de var 3 år och de flesta andra på dagis hade också strumpbyxor eller långkalsonger.
    Jättebra plagg och smidigt att ha under vinterkläderna.

• Chizandra

tillägga bör jag kanske göra...att sonen på 4 1/2 år...tycker det är mysigt med strumpbyxor under sina vanliga......inte ens det tycker jag är konstigt...så länge det inte är med spets *skrattar*

• ExAnimo

Härligt TS. 

Låt grabben få leka i sina fina långfillingar.

Är det vi vuxna eller barnen som ska ha kläderna på sig?
    För vem, klär vi på barnen sina kläder?
    Vem är det som springer sig varma och svettiga en hel dag och leker på dagis?

Hellre sätta på ett barn bekväma långisar, strumpbyxor eller andra mjukisar under en varm bökig overall, än att barnen ska känna sig obekväma.

Skulle aldrig sätta på mina barn obekväma eller tajta jeans eller korta toppar som inte täcker magen.
    Barnen bör inte ha obekväma kläder för att tillfredställa andras sk estetiska sinne.

Låt barnen få vara barn och stoja runt i de kläder som de trivs och kan röra sig i.

• Lola Jämtland

Det är ju ingen skillnad på långkalsonger o leggings o såna går ju vissa kvinnor omkring med helt öppet.....

Visst kan man ha långkalsonger på förskolan!

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Love Isac

Klart att dem kan!!!Skitsnyggt ju!Jag önskar att min 4-åring velat ha det!/Cissi.

• ejja81

ta på ditt barn det du tycker,,skall alla anda strunta i,,eller hur?

Svar på tråden Visst kan väl en tvååring ha långkalsonger på dagis?!