Inlägg från: giftgrodan |Visa alla inlägg
  • giftgrodan

Katten kräks...

Min katt har ätit läderremmar och går runt och försöker kräkas upp det, men får bara upp vatten. Finns det något man kan göra för att öka chanserna att få upp det? Massera halsen när han står och hulkar eller nåt..? Ska åka till veterinären imorgon om det inte blir bättre, men det vore ju skönt att slippa operera honom...

• Svar på tråden Katten kräks...
  • giftgrodan

jag har ringt "telefonveterinären", och de tyckte att jag skulle vänta tills imorgon. Han beter sig som vanligt annars.

• giftgrodan

alltså, han beter sig som vanligt för det mesta, men har kräkts med en halvtimme-timmes mellanrum ungefär. Jag har försökt få i honom extravatten för att kompensera det han har förlorat i kräkningarna.

• giftgrodan

finns ingen djurakut inom tre timmars restid Får vänta till kl 8 och åka in när de öppnar.

• giftgrodan

Han verkar mycket bättre nu! Verkar inte ha kräkts sen klockan tre, och är piggare och hungrig. Jag ringde veterinären, de tyckte att jag skulle ha noga uppsikt över honom idag och återkomma om det blir sämre. Nu ska han få lite kokt torsk och ris.

• giftgrodan

han brukar tugga sönder allt ganska noggrant innan han äter det, så förhoppningsvis är det bara småbitar han har fått i sig.

• giftgrodan

det verkar som att han har klarat ut det själv. Nu är han som vanligt, äter och dricker och leker. Otroligt skönt!

Svar på tråden Katten kräks...