Inlägg från: Anonym (lillajag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lillajag)

en tråd för oss medberoende!!!

fyy f'n va jag mår dåligt nu :( har verkligen försökt att hålla en god kontakt till exet för att vi ska få barn om 1 månad,han ringer varje dag och humöret går upp o ner,ena dagen är man en hora o andra dagen är man världens finaste,eller ibland kan de ändra sig på några sekunder,ja har inte vart dum mot honom 1 gång fast han valde drogerna före mig o bebisen,jag har inte vart dryg,ringt eller bråkat alls,p jag har fixat allt själv åt bebisen,va får man för de? får ändå höra att jag är kass,o han kan sitta o säga rakt ut till mig att han bara röker på o pallar inte göra något annat,så säger han till mig som sitter själv nu i 9 månaden o kämpar för att inte bryta ihop totalt att jag säkert springer runt o slampar mig nu osv. igår hade vi inte hörts på flera dagar för jag ringer inte,tycker inte de e min grej att göra de som han gjort,han ringde såklart eftersom de va nyår o då får han ångest öve vilken loser han är o blev helt galen då jag berätta att en killkompis till mig hae kört mig för att hämta barnvagnen,då kunde jag K++lla me honom,fattar inte varför han är så hatisk mot mig,jag har inte gjort något elakt alls för att föjäna de här? Han skulle vara me på förlossningen och allt men nu är de också förstört,han förstör allt,jag va så himla glad över att vi kanske iaf kunde vara vänner o sköta de här på ett snyggt sätt mennu sabbar han allt.Han pratar om sin bebis hela tiden o är så glad över att få barn men så förstör han de sista han hade kvar... Jag orkar inte mer!

• Anonym (lillajag)

känns inte som någon vill prata me mig här :(

• Anonym (lillajag)

hej tjejer! De verkar luta åt att min mamma får följa me på min förlossning,exet storma in här i förrgår och hämta grejer,jag höll mig lugn somvanligt,han va helt stirrig och kall,sa några få ord sen smällde han igen dörren och drog,igår ringde han och han sa att han inte fatta vad han gjort för fel?varför jag va sur när han klampa in här 11 på kvällen,sa de att de är väl inte så konstigt när du kallar mig hora och fitta utan att jag gjort något,dessutom så har jag fixat allt själv till bebisen och du har lämnat oss och jag har inte ens höjt rösten trots sveket,hur fan kan han ha mage att kalla mig såna saker hela tiden? varför vill han knäcka mig när jag sitter själv me allt? han har ju gjort sitt val och han drog och sitter i sin kavrt och röker på me sina polare som han vill,han har ju valt de själv så varför är han inte nöjd? varför fortsätter han psyka mig ändå? jag sa de att om du inte klarar av att vara snäll mot mig så skiter vi i allt helt,men han vänder på allt och säger att de känns som jag inte vill vara vän med honom? de är ju de jag har försökt i 1 månad nu och har bara vart trevlig men en vän kallar man inte såna saker sa jag till han... han sa förlåt men jag vet ju att han kommer fortsätta säga såna saker till mig,de gjorde han de samtalet också,jag börjar undra om han börjat me tyngre droger för han blir bara mer och mer skev i huvudet,stirrig arg och minns inget alls,får påminna honom om va han sagt och gjort hela tiden,men han vänder på allt. vet inte va jag ska ta mig till,känns som han vill driva mig till att han inte får träffa bebisen också så han slipper skulden för de me :( för då är de jag som vart ond och inte tillåter honom,då slipper han de me.

• Anonym (lillajag)

tror du dom upptäcker de någon gång? Jag vet inte :(
    Anonym (b) skrev 2008-01-04 18:16:43 följande:

till lilla jag....vet hur de känns att höra hur värdelös man är fast man gör allt hemma o lite till....hora är nästan vardags mat nu för tiden...dom vet inte hur man vissar oss respekt o hur man älskar en kvinna...det är dom de är synd om...men en dag uppteäker dom de o då står dom ensama kvar för då har vi blivit så starka att vi get oss av.....
  • Anonym (lillajag)

Nee va jobbigt,så nu vet ni inte vad som kommer att ske här näst? Hur gammal är din son och hur är hans kontakt med sin pappa? Tyvärr är de ju så att om dom inte vill själva 100% så vill inte soc hjälpa heller men har han vart på lvu hem? Jobbigt att sitta maktlös som mamma,skriv gärna tillbaka här jag är kvar om du vill prata,kolla lite vad du skrivit förut men hitta inget om din sons ålder och sånt därför jag är så frågvis.stor kram!
    Anonym (jag oxå) skrev 2008-01-07 20:49:50 följande:

Fan då var det dax igen. Älste sonen har tagit återfall med alkohol o nått mer. Blev omedelbart utskriven från eftervården. Nu är han i ingenstans. Han ska ringa soc i veckan o boka ett möte. Men vad kommer hända nu? Hurmånga chanser ger soc han ? Han har straffat ut sig från så många ställen o de flesta broar är brända.Jag älskar honom så dj...a mycket men hur ska jag orka.Han tycker han misslyckas med allt o har ett sorgligt liv. Ja så är det väl för honom, men han kan ju välja ett annat liv. Jag ja jag får liksom bara följa med. Kan ju inte sluta åt han o kan inte heller vända honom ryggen.Ibland önskar jag att jag slapp detta....Kramar till oss alla.
  • Anonym (lillajag)

va fan ska jag göra? känner mig så splittrad,ska jag ta me exet på förlossningen eller ska jag ringa han när allt är klart eller hur ska jag göra?Han har ju skitit i mih totalt o ringer bara och är ytlig och frågar hur bebisen mår,frågar inte om jag behöver hjälp me något eller så,han låter skit glad i tel i morse som inget har hänt fast jag va en hora och fitta sista gångerna vi pratat fast jag inte gjort nåt,jag är för snäll mot han och jag vet inte hur jag ska betee mig alls,har aldrig fött barn och kan inte tänka klart i de här alls,är jag dum och orättvis om jag inte ringer när jag ska föda? eller ska jag skita i han totalt nu efter alla miljoner chanser? Får panik på allt!

• Anonym (lillajag)

ja han är nästan i min ålder din son,jag har själv vuxit upp bland missbruk och haft de runt mig på alla sätt sen liten men,de måste verkligen vara så frustrerande att se sin son förstöra för sig själv,när de börjar gå bra för han så blir han rädd,stämmer bra,för ett nytt liv innebär också måsten och ansvar,något som han inte vet något om och de skrämmer såklart honom och då väljer han de han de liv han känner igen,men han är fortfarande ung så en finns de hopp och som mamma har man gränslös kärlek och lämnar aldrig sitt barn och de har du inte gjort för att han inte får bo hos dig, de är mycke starkt och bra av dig att göra så som du gör nu.Vet inte hur han haft de under dessa 7år om han har kunnat lalla runt och få allt severat av familj och vänner /flickvän trotts sitt minnbruk? Tror en dag blir han mogen och redo för förändring faktiskt.Du verkar vara en så gullig mamma.styrkekramar i massor!

• Anonym (lillajag)

välkommen hit och va mycke du gått igenom,hur gammal är du nu? Skönt att du träffat en ny som finns där för dig,men va de inte svårt att släppa in någon ny i livet efter allt kause?Hur gick de till när din bror beslutade sig för att sluta droga? vad va hans vändpunkt?
    Anonym (samma här!) skrev 2008-01-07 22:58:12 följande:

Jag har inte läst hela tråden. Men ja har mycket erfarenhet av missbrukare om man säger så.. (fast jag bara är 23 år) Min Pappa har varit alkoholist i hela mitt liv. Min mamma blev de för några år sedan, och min storebror har varit knarkare sen han va 13. (Är så gott som ren nu, Han är 30).Drog mig själv till drogträsket rätt tidigt, jag var väl ca 14 år när ja börja lite smått,, Hade en pojkvän som tog massa droger. Bestämde mig för att ja inte ville bli som övriga familjen. Så träffade jag Mina barns pappa som var/är 12 år äldre än mig. Allt var bra i början.. Visst drack han men ja va ju van med varje dag och HELA tiden från barndomen så ja fattade ju inte.. Vi blev iaf ett par och vi fick en son. Allt blev kaos och han börja supa mer och mer, fick frispel på BB tom. så han stack därifrån, tur ja hade min syster vid min sida. efter några månader blev han en drömm :) Hur go och snäll som helst. Jag blev gravid efter 1 år igen och vi fick en till son. Och samma helvete började igen. Sprang alkoholister och knarkare titt som tätt hemma hos oss. Han Började spela bort alla våra pengar och blev ännu mer elak när han va på.. Tryckte ner mig psykiskt så ja trodde ja inte ens va värd vatten. Fick inte ha kontakt med varken vänner eller familj. (ja hade de i smyg iaf).. 2004 börja sparkarna och slagen komma tätare och tätare. Men jag va för rädd för att lämna han. ALLA sa att ja va dum som stanna och att ja fick skylla mig själv att han behandlade mig illa eftersom ja verkade acceptera de för att ja bodde kvar. Jag stog ut till augusti 2006. Då hade han kastat in mig i väggen och slagit sönder halva huset för sista gången. Ja sa att ja ville skilja mig. Han svor på sin egen grav att han skulle göra mitt liv till ett ännumera helvete. Och ja skulle inte komma levande ur detta. Han stack och va borta i 6 veckor. Sen kom han tillbaka och va galen, Ja tog barnen och åkte till en kompis 5 mil bort.. Men han hittade mig och sabba hela min bil som stog utanför. Polisen skicka mig till min mamma som bor 30 mil bort. Jag var inte trygg där heller pga att han visste vart hon bodde. Så ja fick bo på kvinnojour i nästan 6 månader innan ja bytte stad helt.. En ny stad och ingen visste om min svarta bakgrund. Men nu efter 1,5 år har ja flyttat "hem" igen till min gamla stad där även han bor. Vi har barnen varannan vecka och de funkar väl ok. Men han ringde en natt för 3 veckor sen och sköt med en pistol i luren och sa:Det är inte över än!!Men jag har nu träffat mannen i mitt liv. första gången ja får känna kärlek och trygghet. Och det måste ja nog verkligen känna för de här ja skriver nu har ja aldrig pratat med någon om.. Men nu bubblar de över och ALLT måste ut.. Förlåt för att de blev osammanhängade och helt knasigt men ja blev så ivrig ville bara lätta hjärtat lite. Som sagt ja sitter nog inne med mycket stöd och hjälp till andra kanske. Ja vill gärna hjälpa till om ja kan!!Kramar på er!! 
  • Anonym (lillajag)

ja du skrev ju att du är 23 ju :),så ung,ja du är ett maskrosbarn som jag då... men va stark och livserfaren man blir av skiten om man ska se nåt positivt i de.kram!

• Anonym (lillajag)

du är nog mycke mer mogen på många sätt en andra i din ålder och så har du redan 2 barn på de,du har mycke att ge till andra,de jag tänker på ofta nu när jag är gravid är att jag är rädd att min son ska bli missbrukare,de är ju ändå genetiskt också ,jag tror på de iaf och de finns på både min sida och pappans,men de är väl dumt att tänka på de nu,de får jag ta senare men rädslan finns där ändå.

Är pappan till dina barn en bra pappa? Tänkte på de eftersom ni har delad vårdnad.

• Anonym (lillajag)

jaha nu har ex pojkvännen gjort ett till intellegent val,pratade med han i tel för en stund sen,han har tjatat om att han vill vara hemma hos mig första tiden när våran son kommit för att hjälpa mig,de lät ju bra tills jag sa nu att han inte får vara flummig här då,då fråga han om han inte ens fick röka på innan han går och lägger sig?nej de får du inte! Då sa han ok men då kan jag inte vara där... bra val! Jävla idiot! Nu har han verkligen målat in sig i ett hörn,jag har verkligen varit för snäll sen de tog slut och tagit skit,men nu är de slut på de,han kan leva med sitt missbruk och välja bort sitt barn då... fyy fan! Men de känns skönt att jag fått sätta ner foten igen och visa att jag inte accepterar de,nu vet jag att jag blir helt själv första tiden med utan hjälp,ingen hjälp har han erbjudit hitils alls,bara ringer varje dag och smörar för mig men ger inget de är bara ord! EGO!

• Anonym (lillajag)

bra att du markerar iaf och att du drog... hoatar han din föräldrar personligen eller genom dig? Han lackar nog för att han fattar själv att han tappat kontrollen över sitt missbruk igen. Får du någon hjälp annars med barnen och allt annat runt omkring? du verkar ha de rätt kämpigt. Kram!

• Anonym (lillajag)

Ja jag känner igen mig så väl.att man helt plötsligt börjar fråga sig själv om man har överdrvit situationen,de är för att han vill få dig att tro de inget annat,men de vet du säkert själv,jag blev också misshandlad mycke.. de är jobbigt att inte kuna känna sig trygg i sitt eget hem,och nu har du barn me så situationen är lite allvarligare,han har fast i sitt missbruk igen de märks klart på hans humör och hoppas han vaknar upp snart!!! Han sabbar mest för sig själv,och han låter riktigt frustrerad själv över de här. Kram!

Anonym (ledsen) skrev 2008-01-14 09:02:00 följande:

Anonym (lillajag) bra att du markerar iaf och att du drog... hoatar han din föräldrar personligen eller genom dig? Han lackar nog för att han fattar själv att han tappat kontrollen över sitt missbruk igen. Får du någon hjälp annars med barnen och allt annat runt omkring? du verkar ha de rätt kämpigt. Kram! Näe han hotade dom personligen, min styvfar spenderade sammanlagt runt 3 timmar i telefonen med honom..och dom har stått varann myyycket nära...mina föräldrar o han.så dom e jätteledsna nu..han vägrar lyssna på vad jag har att säga..han har låst sig på att jag har tagit pojken o dragit..vilket jag absolut inte gjort..men han lyssnar inte..helt manisk!sitter här o är arg ledsen och besviken...och självklart börjar jag tvivla på mej själv.."va det verkligen så illa" "jag kanske har missförstått" "det är nog jag som är för hård"jag ahr ju bara ett barn, min lille på 2 månader..har ingen aning om vad som gäller...vi har ju delad vårdnad..får jag flytta till min hemstad? det är 10 mil ifrån..har INGET i den nya staden så det känns ju lagom kul om jag måste bo kvar därhar ringt o pratat in på min "soc-tants" telesvar, hoppas hon kan hjälpa mej med lite svar..just nu vet jag inte ens om jag akn åka "hem", har ju tid på bvc på fredag..livrädd att ahn ska få spel igen..i tidigare förhållanden har jag fått stryk o blivit hotad till livet, knivhuggen osv..men då har jag varit så påtänd att jag inte brytt mej..nu ahr jag mej själv o ett litet liv till att bry mej om o detta får hela min värld att gunga...inget fotfäste och jag är uppriktigt rädd..det är ju oxå en annorlunda känsla!anonym (flickvän)har sagt det till honom oxå..jag lämnar honom inte för återfall..men då måste han ta tag i det..o jag kommer vara en pain in the ass!han måste visa att han VILL va ren..lever man ihop o har barn så får man kämpa lite...MEN..det finns en gräns!men nu e det ju han som sagt att han inte vill ha med mej att göra så..trampat på alldeles för många ömma tår tror jag...
  • Anonym (lillajag)

idag ringde mitt ex iaf och bad om ursäkt och sa att de är självklart att han inte ska vara hög här när bebisen kommit,att han bara reagerade knäppt igår..får se hur de blir då,men han testar väl mina gränser och mycke respektlöst sätt tycker ja.

• Anonym (lillajag)

Vilken chock för dig... tur att de kom till ytan iaf,kan säga som stöd till honom är att bara finnas där,och kanske inte gnälla på vardagliga saker som tvätt,städ mm för mycke när han har abs men han ska självklart hjälpa dig med barnen i de mån hans humör klarar de nu dom första veckorna,ni har 2 små barn och dom behöver dig,de här är hans kamp med sig själv och de ska inte han lasta dig med,du har så de räcker med barnen och allt.lätt att man blir mamma åt sin pojkvän i just såna här saker men tänk på dig och barnen först att ni har de bra... skönt att han vill sluta och redan tagit tag i de,rätt ovanligt att dom kommer i insikt så fort så hoppas de håller i sig,men som sagt de här är hans problem och du ska inte behöva bli lidande på något sätt och inte tänka för mycke hur du kan vara stöd för honom och göra för han,de kan bli så att han lägger över sin ilska och problem på dig och de ska han inte göra. Lycka till och de ser ändå ljust ut redan för er som de verkar.

Anonym (i chock) skrev 2008-01-14 20:29:38 följande:

En tråd för mig. Har kommit på min sambo med droger. Han har betett sig konstigt väldigt länge, seg, borta och trögfattad. Har hela tiden fått höra att han bara är trött. Vi har två små barn, en 2-åring och en 7 veckor gammal bebis. I onsdags kom jag på honom med hasch och undan för undan började sanningen sippra fram. Han har missbrukat sömntabletter, lugnande och opiater i nästan två år. En rätt tung missbrukare alltså. Jag visste att något var fel och någonstans misstänkte jag droger men inte så tunga. Jag har haft en stark självförnekelse. Jag har skrikit, gråtit och snokat, hittat inloggningen till hans olika mailadresser och vissa webbsidor där han beställt sina droger. Tack och lov har han ingen kontakt här i stan. Hans mamma jobbar inom psykvården och fick tid snabbt till beroendeenheten i stan via kontakter och idag fick vi komma på studiebesök på ett öppet behandlingshem. Han har inte drogat nu sedan torsdags och säger att han vill sluta. Jag har ställt ultimatum, bli ren eller bli ensam. Nu är han abstinent och väldigt rastlös. Jobbigt att se honom så och är orolig för hur det kommer att gå...Försöker vara ett stöd men vet inte riktigt hur jag ska göra det på bästa sätt.
  • Anonym (lillajag)

många skriver men nästan ingen svarar tillbaka men men... hur gammal är erat barn,min åsikt är att ett barn inte ska vara med sin pappa när han är på de viset inte förren den dag han tahit tag i sina problem,de skadar erat barn mycke och de är inte bra alls... de är din skyldighet att se till att ditt barn mår bra och inte invålveras med en sjuk pappa,och barn ska inte behöva ens få veta eller höra om vuxna problem som hans/hennes pappa har,de är vuxenvärlden.Du behöver inte vara medberoende,ta hand om barnet bara.

Anonym skrev 2008-01-14 20:55:17 följande:
    Medberoende till en fd kille som inte mår psykiskt bra,bosätter sig ute i skogen skaffar inget jobb, vill inte prata omvårat gemensamma barn är mkt otrevlig o är till o från.Han skuldbelägger vårat barn när barnet inte vill vara där och"straffar" genom att inte ringa o inte träffa barnet.Jag som mamma prata givetvis med vårt barn om detta att "det ärpappa som skall tänka och ta ansvar det skall inte du behöva göra" det lättar upp mkt för vårat barn.Jag är mindre medberoende nu när vi bor så pass långt ifrånvarandra men det tar ju enormt på kraftera när nu välvårat barn har varit hos sin pappa och jag märker att pappan intemått bra (på barnet)han pratar illa om mig inför barn till barnsäger att jag ljuger mm och tjatar om att barnet skall varalängre hos honom men barnet vill inte säger att det är jobbigtnär pappa pratar om detta.En mkt lång historia blev kort men medberoendet till sitt barnspappa som inte mår helt rätt är jobbigt och det kommer ju attpågå i all oändlighet.
  • Anonym (lillajag)

Flickvän-jag håller med dig... och de är viktigt att du får stöd av människor runt om dig nu som du kan prata med om honom och som stöttar dig när du mår dåligt för de kommer bli tufft,de är knepigt när de är någon man älskar med och hart barn me,man vill ju så gärna tro på dom,och de är klart man ska göra de men inte vara naiv bara :( vi finns här. Kram!

Anonym (flickvän) skrev 2008-01-14 21:31:12 följande:

Till Anonym (i chock):Jag lider verkligen med dig! Jag vet hur det känns o hur j*vla paff man blir när man upptäcker hur det egentligen står till. Jag trodde hela tiden det va fel på mig, att jag stälde för höga krav och så. Allt uppdagades när han tog en överdos o höll på dö. Jag var så jävla dum då o trodde att nu är det värsta över. Om jag bara hade vetat...Om jag sk vara helt ärlig så tror jag det kommer vara svårt om inte omöjligt att din kille slutar med droger utan en riktig avgiftning o behandling. Är han ens motiverad? Ändrar sig inget under den närmsta tiden så kan du vara säker på att han fortsätter bakom ryggen på dig. Opiater o tabelettmissbruk är oerhört svårt att sluta upp med. Förmodligen skriver jag o andra i den här tråden saker som du inte vill höra eller kommer hålla med om. Men förmodligen är det vi andra som kommer ha rätt. Lita på mina ord, jag har vart var du är. Jag vill gärna veta hur det går för dig. Hjälper dig om du vill.
  • Anonym (lillajag)

ne jag förstår inte riktigt vidden? kan du inte förklara då om jag missförstår dig? jag är ingen otrevlig tjej alls,kanske lät hård mot dig men jag är bara rak och ärlig,tycker inte barn ska behöva vara med om sånt,ett barn ska inte vara hos en sjuk pappa alls och du skriver själv att ditt barn mår dåligt över situationen,ni kanske har delad vårdnad?Tvivlar inte på att du är en bra mamma alls.

Anonym skrev 2008-01-14 21:22:39 följande:
    Anonym lilla jagDet är det jag gör, tar hand om barnet av hela mitt hjärta ochmer därtill.När du skriver som du gör tror jag inte du riktigt inser viddenutav detta. men menJag förstår att du vill ha lite svar tillbaks jag skall inte besvära denna tråd mera med mina "små" "dilemmor".
  • Anonym (lillajag)

vi har inte kommit långt i tråden på så sätt,de kommer nya hela tiden som vill ventilera och ha råd från andra här som har erfarenheter... jag har också växt upp med missbruka föräldrar och vet hur tuff uppväxt man har då,fanns en tråd förut om just "!maskrosbarn" som de kallas men den tråden är inte aktiv längre,nu är mina föräldrar rätt ok men uppväxten va ett helvete,bor du hemma eller ?

Anonym (belle) skrev 2008-01-15 08:28:19 följande:

Såg tråden precis o täkte att det kanske var nått för mej. Men ni har kommit så lång o aknske redan är massor folk här? Är iallafall uppväxt med alkoföräldrar, mamma har nu även gått över till stilinoct.
Svar på tråden en tråd för oss medberoende!!!