Amstaff bra eller dålig val?
Med tanke på hur lite du TS faktiskt verkar veta om amstaff, så nej, jag tycker inte ni ska skaffa en amstaff.
Har bara läst första sidan av tråden än så länge...
Med tanke på hur lite du TS faktiskt verkar veta om amstaff, så nej, jag tycker inte ni ska skaffa en amstaff.
Har bara läst första sidan av tråden än så länge...
TS; Jag tycker du och maken ska skriva ner en lista på vilka egenskaper ni är ute efter hos en hund.
Därefter kontakta SKK och berätta vad ni tänkt er för en hund och låt dom hjälpa er välja ut en hundras som passar er som familj.
Verkar vara väldigt många som köper hund grundat på hur den ser ut, och hur en hund dom träffat varit.
Har blivit förvånad över hur lite folk faktiskt vet om hundar... har hört flera bli förvånade över att exempelvis Golden Retriever faktiskt är en jakthund.
Man väljer en hund efter dess egenskaper, inte bara efter dess utseende. Inte sagt att TS gör detta nu.
Och som jag trodde i mitt inlägg.
Du är rädd för att du träffat på dåliga exemplar av dessa..
Och du tycker om amstaffar för att du träffat på bra exemplar av dessa?
Det framgår inte hur många amstaffar du träffat, mer än den valp du haft hos dig..
Vad händer om du träffar på en amstaff som inte är "bra" då?
Men man kan inte skaffa hund baserat på att alla du träffat varit snälla.
Man skaffar en hund för att dess egenskaper tilltalar en.
Man kan inte bara gå efter utseende och personlighet.
Jag tycker faktiskt drevrar är rätt fina, och jag har bara träffat snälla drevrar, om än lite skälliga.
Men det är en renodlad jakthund och jag jagar inte så därför skaffar jag mig inte en drever.
Varför vill du ha en amstaff?