• Schnauser

Vilken frisyr ska jag ha? Tips mottages tacksamt. :-)

I många år har jag haft långt, långt hår och har nu kommit fram till att jag vill klippa mig. Jag vill ha en frisyr! Är dödstrött på mitt spikraka, platta hår med slitna toppar. Nu räcker håret ner till rumpan. Skulle behöva klippa av 2-3 dm.

Har hittat några bilder på frisyrer jag gillar. Vilken skulle passa mig bäst? Ingen? Gärna tips på frisyr i så fall!

Tack på förhand!

(Bilderna ligger i mappen frisyrer och där finns också ett foto på mig.)

Cibi condimentum fames
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-28 21:53:08:
    Själv gillar jag 4:an bäst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-27 19:56
    Fick en presentkort på en klippning i julklapp så nu blir det av. Den andra januari kapar jag ca 30 cm. Ska ta era tips i beaktande.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken frisyr ska jag ha? Tips mottages tacksamt. :-)
  • Fru H

Annat: Jag tycker nog att du skulle passa i kortare hår än alla de frisyrer du valt ut. Lite olika längder kanske, som ramar in ansiktet men som ändå ger dig lite volym.

Men jag vet faktiskt inte, jag är ganska dålig på att se sånt där på förhand..

Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • Schnauser
    Fru H skrev 2007-11-28 21:50:01 följande:
    Annat: Jag tycker nog att du skulle passa i kortare hår än alla de frisyrer du valt ut. Lite olika längder kanske, som ramar in ansiktet men som ändå ger dig lite volym.Men jag vet faktiskt inte, jag är ganska dålig på att se sånt där på förhand..
    Tack för tips! Lite separationsångest har jag nog när det gäller håret. Jag är beredd att kapa upp 3-4 dm i alla fall.
    Cibi condimentum fames
  • Dinturiel

3 eller 4.. blev en panik-röst på 3an.. men båda var fina, och du kommer passa i båda.

• Love family

Fyran om jag ska v'lja mellan dom. Men jag tycker du skulle passa i lite kortare frisyr....etapp liksom och spret...jag menar inte dunder kort....

• Älskar Nova

Jag tycker att du ska göra som jag helt enkelt.

Jag hade hår till brösten och blev trött på den gamla vanliga frisyren, så jag klippte av det till hakan typ med lite längre där fram o sen klippte jag även upp det. Trivs jätte bra i det och man kan göra många olika frisyrer. + att man inte behöver lika mycket shampo o sånt.
    Hoppas du hittar den rätta. Lycka till...=))

• Jessica24

Absolut inte frisyr 1, för den går inte att verkställa i vardagen.
    Dom andra tyckt jag var rätt så "lika" den frisyr du har nu, så jag röstar på Annat.

Dvs lite kortare och uppklippt + en ny färg.

♥ Victor 14/3-2006 + BF 14/1-2008 ♥
  • Schnauser

Tackar för fler tips!

Tänkte ljusa upp hårfärgen också - alternativt slinga det.

Cibi condimentum fames
  • Kenzie

4:an om jag måste välja. Annars en lite kortare frisyr med fler längder och ganska rejält uppklippt.

• tii

jag gillade 1 bäst, men det är väl som jessica24 säger, att den inte går att verkställa i vardagen.. Om du inte har med dig en fläkt eller nåt.

Svar på tråden Vilken frisyr ska jag ha? Tips mottages tacksamt. :-)