• Schnauser

Vilken frisyr ska jag ha? Tips mottages tacksamt. :-)

I många år har jag haft långt, långt hår och har nu kommit fram till att jag vill klippa mig. Jag vill ha en frisyr! Är dödstrött på mitt spikraka, platta hår med slitna toppar. Nu räcker håret ner till rumpan. Skulle behöva klippa av 2-3 dm.

Har hittat några bilder på frisyrer jag gillar. Vilken skulle passa mig bäst? Ingen? Gärna tips på frisyr i så fall!

Tack på förhand!

(Bilderna ligger i mappen frisyrer och där finns också ett foto på mig.)

Cibi condimentum fames
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-28 21:53:08:
    Själv gillar jag 4:an bäst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-27 19:56
    Fick en presentkort på en klippning i julklapp så nu blir det av. Den andra januari kapar jag ca 30 cm. Ska ta era tips i beaktande.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken frisyr ska jag ha? Tips mottages tacksamt. :-)
  • ming

2:an tycker jag. Det känns som att det skulle göra ditt ansikte mer rättvisa med lugg.

Sen får man tänka på att dessa frisyrer är stajlade stenhårt och att man själv förmodligen inte kommer att få likadan frisyr som på bilderna, även om man klipper sig så.

• Schnauser
    ming skrev 2007-11-28 22:48:52 följande:
    2:an tycker jag. Det känns som att det skulle göra ditt ansikte mer rättvisa med lugg.Sen får man tänka på att dessa frisyrer är stajlade stenhårt och att man själv förmodligen inte kommer att få likadan frisyr som på bilderna, även om man klipper sig så.
    Ha, ha! Nä, stajlingen kommer jag nog att att få vissa problem med. Jag som är van att bara borsta igenom håret oh sedan är det klart. Många säger ju att det är ursvårt att få till samma stajl som när de precis kommer från frisören.
    Cibi condimentum fames
  • ming
    Schnauser skrev 2007-11-28 23:00:55 följande:
    Ha, ha! Nä, stajlingen kommer jag nog att att få vissa problem med. Jag som är van att bara borsta igenom håret oh sedan är det klart. Många säger ju att det är ursvårt att få till samma stajl som när de precis kommer från frisören.
    Jag brukar säga till frisören att klippa mig så det blir snyggt, sen kan man ju ha vissa krav, tex om du inte vill klippa ditt hår för kort eller om du vill att det ska vara lättskött.
    Så tycker jag att du ska göra, för då brukar det bli snyggt!
  • Marlene B

Gillar 4 som är lagom uppklippt och upplivat.

• Crown S

Tycker nr 4 var jättesnygg, behöver väl inte vara såå svår att styla till... efter tvätt, sätt i te x mousse, föna för volym, böj topparna lite utåt med tång eller en stund på stora spolar... sen fixera med lite spray...

• Marres Killar

Alla frisyrer ser "stylade" ut, alltså kommer du inte att vakna upp så varje morgon. Om jag var du skulle jag klippa den kortare, Kanske pasch? Och nån snygg och lättskött lugg...

• lollypop

1:an och 4:an är ju ganska lika egentligen bara det att 1:an har mer längd på det långa, så att säga.
    Så det beror ju lite på hur mycket du är villig att klippa av!!??

Tyckte i alla fall att dessa två var snyggast!
    Röstade på 1:an.

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
  • Fridapida

Alla frisyrer du valt kräver en hel del styling. Jag tycker att de var fina allihop,

• glammis

4an, klipp dig inte för kort!

• Schnauser

Tack för alla svar och tips!

Det lutar nog åt 4:an, fast i en längre variant. ...och ljusa slingor.

Cibi condimentum fames
  • Schnauser

Fick en presentkort på en klippning i julklapp så nu blir det av. Den andra januari kapar jag minst 30 cm. Ska ta era tips i beaktande.

Har raderat lite i mapparna - så de bilder jag hade som inspiration/förslag finns inte kvar.

Just nu lutar det åt ngn form av uppklippt med en lite "större" snedlugg och kanske färgar jag håret mörkt - så de ljusblå tittar fram lite mer.

Cibi condimentum fames - Hungern är den bästa kryddan
  • little mommy

ska bli intressant att se hoppas du lägger in bild!

Svar på tråden Vilken frisyr ska jag ha? Tips mottages tacksamt. :-)