• FruSascha

Vad hade er bebis för apgar poäng?

Min son hade 10-10-10, men nu har jag hört att man inte kan ha det, men det står ju klart och tydligt i min journal, så det borde man ju kunna ha. Någon mer som hade 10-10-10, och vad betyder det i så fall?

• Svar på tråden Vad hade er bebis för apgar poäng?
  • mammamira

Jag har också hört att ingen kan få 10 poäng "efter en minut" som "första siffran" står för. Att ingen bebis kan ha full "retbarhet", "muskeltonus" och vad mer de nu mäter...
    Detta sade de vid min andra förlossning som dottern låg på 6,10,10. Dock hade min första dotter 10,10,10 så jag vill också veta vad som verkligen gäller????

• Castle

vad är apgar poäng? kollar i min journal men hittar inget sådant?

• Castle

eller jo det står
    1 min 9
    5 min 10

Men ingen mer siffra

• SofiaD
    mammamira skrev 2007-12-13 16:58:46 följande:
    Jag har också hört att ingen kan få 10 poäng "efter en minut" som "första siffran" står för. Att ingen bebis kan ha full "retbarhet", "muskeltonus" och vad mer de nu mäter...Detta sade de vid min andra förlossning som dottern låg på 6,10,10. Dock hade min första dotter 10,10,10 så jag vill också veta vad som verkligen gäller????
    Jag tror inte det finns någon regel som säger att de inte kan ha 10-10-10. För då hade de satt det. Det är upp till var och en bm att bedöma. Min siste son hade också full pott från början.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    Castle skrev 2007-12-14 10:59:40 följande:
    KAn ingen förklara vad det är?
    Gooogla! Kort är apgarpoäng ett system för att bedöma hur bebisen mår efter förlossningen. Man tittar på färg, retbarhet och muskeltonus (nåt mer?)... och sätter poäng. Max är 10.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • Castle

tack sofia D, nu är jag med. De kollade väl inte min son 3 gånger då efterssom jag bara har värde för 1 o 5 min.

Svar på tråden Vad hade er bebis för apgar poäng?