• FruSascha

Vad hade er bebis för apgar poäng?

Min son hade 10-10-10, men nu har jag hört att man inte kan ha det, men det står ju klart och tydligt i min journal, så det borde man ju kunna ha. Någon mer som hade 10-10-10, och vad betyder det i så fall?

• Svar på tråden Vad hade er bebis för apgar poäng?
  • mamma igen

6 9 10, sätesförlossning
    Fick minus på andning, hudfärg, muskeltonus och retbarhet.

• tilda81

min dotter hade då samma färg som nu bara de att de såg ut som att hon var insmord i olja.

SoFo89 skrev 2007-12-15 10:19:34 följande:
    Min dotter hade 9 10 10.Enligt min barnmorska kan inget barn få full pott om det föds vaginalt eftersom färgen inte är "perfekt" då. Har man däremot fött via kejsarsnitt så kan barnet få full pott.
  • Radix Lecti

8-10-10

**Liten har blivit stor**
  • Johanna71

Mina fyra barn är födda vaginalt. Döttrarna 9-10-10 och minstingen Elias 10-10-10!
    Han flög ut på första krystvärken och barnmorskan sa att det var därför han var så pigg och fin. Han behövde inte ha det jobbigt nån längre stund i förlossningskanalen.

(mina förlossningar har alla varit långa, själva öppningsarbetet 30-10 timmar, även med Elias)

Är det någon som vet om det kan ha betydelse senare i livet eller är det bara en "ögonblicksbild" av läget när man föds?

Man ångrar bara det man aldrig provat
  • EmT

10-10-10 hade min prins.. så det måste man kunna ha *s*

• WLR

Min föddes vaginalt och hans hud var då perfekt!

Man kan få 2p för varje:

Hjärtfrekvens 2
    Andning 2
    Hudfärg 2
    Muskeltonus 2
    Retbarhet 2

Dvs min sons totala summa bli 10 efter 1min.

SoFo89 skrev 2007-12-15 10:19:34 följande:
    Min dotter hade 9 10 10.Enligt min barnmorska kan inget barn få full pott om det föds vaginalt eftersom färgen inte är "perfekt" då. Har man däremot fött via kejsarsnitt så kan barnet få full pott.
    son 070328 & dotter 050131
  • Farfalla

Gossen hade 8-9-9 men det visade sig senare att det var helt missbedömt! Han var i mycket sämre skick...
    Detta slutade iaf med kuvös och ambulans till neo!
    Så man ska nog inte riktigt "tro" helt på dessa apgar poäng..

Svar på tråden Vad hade er bebis för apgar poäng?