Vad hade er bebis för apgar poäng?
Min son hade 10-10-10, men nu har jag hört att man inte kan ha det, men det står ju klart och tydligt i min journal, så det borde man ju kunna ha. Någon mer som hade 10-10-10, och vad betyder det i så fall?
Min son hade 10-10-10, men nu har jag hört att man inte kan ha det, men det står ju klart och tydligt i min journal, så det borde man ju kunna ha. Någon mer som hade 10-10-10, och vad betyder det i så fall?
6 9 10, sätesförlossning
Fick minus på andning, hudfärg, muskeltonus och retbarhet.
4-6-10
min dotter hade då samma färg som nu bara de att de såg ut som att hon var insmord i olja.
8-10-10
Mina fyra barn är födda vaginalt. Döttrarna 9-10-10 och minstingen Elias 10-10-10!
Han flög ut på första krystvärken och barnmorskan sa att det var därför han var så pigg och fin. Han behövde inte ha det jobbigt nån längre stund i förlossningskanalen.
(mina förlossningar har alla varit långa, själva öppningsarbetet 30-10 timmar, även med Elias)
Är det någon som vet om det kan ha betydelse senare i livet eller är det bara en "ögonblicksbild" av läget när man föds?
9-10-10 ![]()
10-10-10 hade min prins.. så det måste man kunna ha *s*
Min föddes vaginalt och hans hud var då perfekt!
Man kan få 2p för varje:
Hjärtfrekvens 2
Andning 2
Hudfärg 2
Muskeltonus 2
Retbarhet 2
Dvs min sons totala summa bli 10 efter 1min.
Gossen hade 8-9-9 men det visade sig senare att det var helt missbedömt! Han var i mycket sämre skick...
Detta slutade iaf med kuvös och ambulans till neo!
Så man ska nog inte riktigt "tro" helt på dessa apgar poäng..
9-10-10, efter 5 minuter 10-10-10.