ÄD-listan del 4...
Startar en ny tråd IGEN eftersom den 3-e var avstängd...
Ska leta upp en sista lista och kopiera in den,ett ögonblick![]()
Startar en ny tråd IGEN eftersom den 3-e var avstängd...
Ska leta upp en sista lista och kopiera in den,ett ögonblick![]()
FiaFlopp: Ursäkta, såg inte din fråga tidigare. Jag vet inte om man kan se om man har sämre blodförsörjning i livmodern. En av mina gynekologer som jag springer till nu sa att hon mha av hennes UL maskin kunde se blodflöden och på så sätt kunde avgöra om det var blodgenomströmning. Men hon är rätt så okonventionell måste jag väl tillstå. Kolla med din läkare vetja. De kanske har något metod?
Hejsan tjejer!
Tittar in här och "aktiverar" mej i tråden lite!
Hoppas alla har fått en bra start på det nya året med allt vad det innebär!
Idag har jag varit och hämtat ut Progygnon som ska hjälpa mej att göra min slemhinna tjockare.
VUL-tider osv ska bokas in nästa vecka!
Det känns spännande men ändå så oroligt. Är ju helt ny i ÄD-svängen och kan inte så mycket om allting.
Sitter mest och funderar på hur lång tid det kommer att ta innan de hittar en donator åt oss.. de sa ju ett år.. men undrar om det kommer att ta längre tid..
Hur lång tid har det tagit för er. Vet ju att det är olika från ställe till ställe.. Men intressant att veta ändå.
Jag går ju på akademiska i Uppsala. Och här hitintills JÄTTEnöjd med precis allt från kurator till läkare..
Kram på er alla som kämpar, som lyckat och som väntar!
Future: ja jag ska ta upp det med läkaren direkt på måndag då jag ringer,tack tack...
Hej!
Är det någon som vet hur länge man behöver vänta med en ny äggdonationsbehandling? Jag har precis haft min mens och tänkte jag kunde starta med ny behandling vid nästa cykel, är det ok tror ni?
Vi har ju fyra stycken i frysen, hoppas de överlever upptiningen bara...
irmelika
Imerlika: Jag väntade inte efter mitt senaste misslyckade försök utan fortsatte med ett nytt försök direkt i följande cykel. För mig visade sig det vara en lyckad satsning eftersom jag blev gravid, men allt är ju så individuellt - kanske tycker din läkare att det inte passar dig. Lycka till - med fyra st i frysen är ju chansen god.
Grattis till dig Sma!
Det kanske inte är så fel att försöka direkt!
Det där med att köra på direkt är både upp till er som par och läkaren,alla läkare är inte för att starta direkt utan vill vänta en eller två cyklar emellan,jag fick starta direkt om jag ville på våra ivf och sista ÄD men jag vet flera som fått vänta.
Hör först med läkaren om ni får starta direkt och får ni det så ska DU som kvinna bestämma vad du orkar och inte.
Lycka till!
Uppdaterar lite i listan då jag fått lite datum.
Kopiera härifrån:
^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
Har tagit paus:
Skattsessan
Future
Nellib
Nikolina
~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
Äter Progynon (eller motsvarande):
Sharika inför 1:a ÄD Progygnonstart 10/1 VUL 22/1
~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
Datum för ägginsättning:
Cinus, februari vecka 6 blir vårt Äd försök (9:onde gången)
syster J: ET v.4 2008 (första ÄD-försöket)
Startar behandling 2007:
MissC: I kö för 2:ra ÄD (AVA i Riga / Åbo)
Startar behandling 2008:
skugga: i kö för första äd
Ruvar:
Gravid genom ÄD, GRATTIS!!!:
Pimpom, 1:a ÄD-försöket januari
Catfor, 1:a ÄD-försöket, december 06
Rosett, 6:e ÄD-försöket, mars o7
LitenoGlad: 1:a försöket, April 07
Bobi, 1:a ÄD-försöket, juli 07 (5 egna IVF/ICSI)
Caja, 2:a ÄD försöket
Sma 4:e ÄD försöket dec 07
Simonetta 1:a ÄD 22 nov,3 ivf
Kopiera hela listan om ni vill lägga till er eller ändra något (kopiera även detta)