När jag skrivit här tittade jag lite kring dotterns ögon igen. Vid närmare titt såg jag att hon tappat det mesta i nedre fransraden också. Mer en hälften är borta vilket gör att hennes ögon ser mindre ut. Däremot har hon fått en handfull små strån kring ögonen i den övre raden. Jag längtar till det blir soligare då en del menar att sol kan hjälpa.
Jag känner mig rädd och orolig över förlusten, mest för att det ska "sprida" sig, till ögonbryn och hår. Min flicka vill helst inte prata om det här, hon är orolig och har väl sagt att hon önskade att doktorn kunde göra något. Jag har berättat att det är en form av allergi som läker ut så småningom.
Jag har hört att barn kan få ersättning, samma summa som för "vanprydande ärr" via barnförsäkringen om inte håret kommer tillbaka inom en viss tid. Därför tänkte jag att det kunde vara bra att få en notering om detta i journalen. Om det är aktuellt kan det väl i alla fall vara ett litet plåster på såren.
Mammann
Jag tycker du gör helt rätt som berättade för din flicka. Då har hon i alla fall möjlighet att välja om hon vill att andra ska se och när. Det är klart att hon blir less och trött, och du också.
Vilken otroligt onödig sjukdom.