Tvinga barn?
ja det är det, jag har gjort det när han var mindre.idag när han vet bättre skulle han få gå ut i bara tröjan mitt i vintern, sen få känna på det själv.
och om nån undrar så JA jag vet vad jag pratar om, har läst alla jesper juuls böcker, jag är ingen maktmissbrukare för att jag säger som jag gör, altså att föräldrar är så rädda att barnen tar stor skada så fort man visar minsta känsla t. ex.
nu hör inte detta hit men jag vet att det finns folk som tycker att det är hemskt att visa att man blir arg som förälder, att gå och handla fast inte barnet vill, att ta strider är ju det värsta tänkbara!!
man ska ju välja alla sina strider!
men man behöver inte bråka och tjata om ALLT bara för att man har sina pinciper.
om jag vet att oscar är trött så tar ju jag inga omvägar om man säger så, eller glatt går och handlar med honom, kan man undvika så visst, men att jämt bara göra så att barnet inte ska utsättas för nåt, är fel tycker jag.
nu pratar jag inte om dig altså, hur ni gör, utan rent genrellt till dom som använder sig av att "välja sina strider"
mm sen är det bra att använda ordet VILL också.
det är nåt bra jag läsrt mig av honom ![]()