Inlägg från: Mallyx |Visa alla inlägg
  • Mallyx

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Ja fy fan, vi har aldrig haft så låg arbetslöshet som nu, eftersom det också ska löna sig mer att arbeta än att ligga på sofflocket är fler personer sysselsatta än någonsin..... faaaan vad dåligt!

bisquit: jag bara måste spara din text,

• Mallyx

jag röstade blått!!! har en kronisk sjukdom som tvingade mig till sjukskrivning, har välan varit arbetslös hit och dit... vänt på slantarna och levt på nudlar... mina föräldrar är genomsossar från arbetarfamilj!! Såå jag röstade blått, OCH SKULLE GÖRA DET IGEN om det var val idag!!Det finns så mycket mer än vad vi i allmänheten förstår oss på i politiken, men jag vet så mycket att jag låter mig inte påverkas av medias rubriker- vare sig åt det ena eller det andra hållet...

tobiq skrev 2007-11-30 19:19:12 följande:
    Förresten en liten fråga bara, finns det någon i denna tråd som röstar blått som förresten har dålig ekonomi eller är arbetslös? Är lite nyfiken på det!
  • Mallyx

Mrs A skrev 2007-11-30 19:34:19 följande:

Precis. Vill man bli höginkomsttagare så är det bara att plugga och slita som ett djur. Alla har ett fritt val när man väljer till gymnasiet och sedan till högskola/universitet. Det är samma skolor för alla, samma intagningar för alla, så det spelar ingen roll vilken bakgrund man har. Toppen! Jag blir så trött när folk är avundsjuka och retar sig på folk som har lyckats i livet och tjänar mkt pengar. Jag känner många akademiker som kommer från familjer där föräldrarna levt på a-kassa eller lågt betalda jobb, men som ändå lyckats jättebra med sina studier och att sedan få jobb. Däremot har jag också sett (i min egen familj och släkt) låginkomstföräldrar som snackar skit om skolan till sina barn och inte uppmuntrar dem att plugga vidare. Det är DEM vi ska hacka på, inte på dem som vuxit upp och gjort sig en bra karriär.Var inte bitter på dem som lyckats, gör något åt din egen framtid istället. I Sverige har alla ett val!!
    HALLELULJA
  • Mallyx

Mrs A skrev 2007-11-30 19:41:53 följande:

Tror ni jag lyckades fiska över några röster?
    jajamen!! e de smarta så måste man juh inse faktum
  • Mallyx
    Wosh skrev 2008-01-13 11:15:11 följande:
    Blir så trött på alla som skriver att moderaterna gör ett bra jobb!Bara för att majoriteten av väljarna har fast arbete och en stadig inkomst hjälper det ju inte oss andra ett dugg!Vissa har faktiskt svårt att få jobb, eller rättare sagt. DET FINNS INGA JOBB!Och allting höjs... matpriserna, försäkringar, hyror, räntor, bensin mm. precis allt.Hur går det för oss då som inte har jobb?Ja, vi hamnar till slut hos knonofogden, dom gör utmätningar, tar de pengar som vi inte ens har och hamnar därför på gatan, hemlösa...Hur i h*lvete är denna regering bra för sverige?!?!?
    Det finns hur många jobb som helst, men tyvärr också många arbetslösa som inte vill *ta vad som helst*!!
    Ta vilket jobb som helst, städare, Mc donalds, you name it- så är du plötsligt mer attraktiv för näste arbetsgivare då denne ser att du har arbetsmoral..
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!