Inlägg från: Mrs A |Visa alla inlägg
  • Mrs A

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Äntligen blir det lite ordning!

I 12 år regerade sossarna med sina vänner utan att göra de förändringar som de lovade vid varje valrörelse. När kom de där jobben de pratade om? När blev det mer ordning i skolan? Nej, de hade fullt upp med att betala ut bidrag till folk, så det blev aldrig några förändringar.

NU helt plötsligt låter de på dem som att de skulle ha kunnat göra massor av bra grjejer. Men sorry, 12 år utan resultat glömmer man inte så lätt.

Äntligen blir det fler jobb, mer ordning och reda och svårare för folk att fuska!

Och diskussionen angående Mona; Sossarna har verkligen ingen mandat att skylla på andra partimedlemmar som glömt att betala skatt eller någon avgift. Nej, har man Mona som partiledare ska man nog hålla tyst och inte "kasta sten i glashus".

• Mrs A

Inte längre, men har varit!!

tobiq skrev 2007-11-30 19:19:12 följande:
    Förresten en liten fråga bara, finns det någon i denna tråd som röstar blått som förresten har dålig ekonomi eller är arbetslös? Är lite nyfiken på det!
    Det är synd att så många utnyttjar systemet. Skulle det inte vara det så skulle pengarna räckt ordentligt till dem som verkligen behöver bidragen.

Tur att vi har företag som drar in mkt skattepengar i landet. Utan dem skulle det inte finnas några pengar att betala bidrag med. Så skräm inte bort dem bara...
  • Mrs A
    meic skrev 2007-11-30 19:21:24 följande:
    Vi har fri utbildning i Sverige och alla har väldigt goda möjligheter att skapa sig ett bra liv, var i landet man än bor och hur man har det ställt ekonomiskt sedan tidigare. Jag har jobbat många år i många olika brancher, men är i dag egen företagare.
    Precis. Vill man bli höginkomsttagare så är det bara att plugga och slita som ett djur. Alla har ett fritt val när man väljer till gymnasiet och sedan till högskola/universitet. Det är samma skolor för alla, samma intagningar för alla, så det spelar ingen roll vilken bakgrund man har. Toppen!

Jag blir så trött när folk är avundsjuka och retar sig på folk som har lyckats i livet och tjänar mkt pengar. Jag känner många akademiker som kommer från familjer där föräldrarna levt på a-kassa eller lågt betalda jobb, men som ändå lyckats jättebra med sina studier och att sedan få jobb.

Däremot har jag också sett (i min egen familj och släkt) låginkomstföräldrar som snackar skit om skolan till sina barn och inte uppmuntrar dem att plugga vidare. Det är DEM vi ska hacka på, inte på dem som vuxit upp och gjort sig en bra karriär.

Var inte bitter på dem som lyckats, gör något åt din egen framtid istället. I Sverige har alla ett val!!
  • Mrs A
    Tror ni jag lyckades fiska över några röster?
  • Mrs A
    greger skrev 2007-11-30 21:02:36 följande:
    Utan arbetarklassen hade Sverige inte vait ett skit idag, så varför hacka på de som verkligen gör något för landet? Skulle alla vara välutbildade och vara fina i kanten, vem skulle då se till att allt flyter på?
    Som jag skrev ovan, utan företagen så skulle Sverige inte vara något alls eftersom vi då inte skulle ha några skattepengar att leva av.

Jag föddes verkligen inte med någon silversked i kanten. Många sossar har dessvärre svårt att förstå att inte alla blåa är det. En del har kämpat hårt i 10-tals år för att nå dit man vill.

Visst är det väl lättare om man är född i en rik familj. Men riktigt så enkelt är det inte; alla som är rika idag föddes inte rika. Jättemånga har kämpat hårt och länge och det går faktiskt.

Naturligtvis behövs alla människor i ett samhälle, men vänstermänniskor drar alltför lätt "blåa" över en kam och tror att alla är rika och snåla. Märkligt.
  • Mrs A

Mrs A skrev 2007-12-01 00:31:21 följande:

S
    Jag föddes verkligen inte med någon silversked i kanten.
    Sorry, i MUNNEN menade jag ju såklart!
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!