Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
Jag håller delvis med TS. Men svenska folket har gjort sitt val och att folk först varit naiva och gått på högerns fina prat och sedan ångrat sig, det får alla vi andra lida för. Det här är min åsikt: Högern ser till sig själva och gör allt för att de som redan har det bra ska få det ännu bättre. Mycket vill ha mer, som det heter. Och givetvis får de som inte har mycket pengar betala för deras lyx.
Visst låter det fint att dra ner på arbetslösheten, och visst vill jag ha ett jobb att komma tillbaka till efter mammaledigheten, men metoderna för att sätta folk i arbete funkar inte! Alla vill väl ha låg arbetslöshet! Men jag kan inte rå för att det företag jag arbetade på gick i konkurs efter min sons födelse. Ska jag då behöva straffas för att jag inte har ett jobb längre? Min sambo har ett fast heltidsjobb här och vi har hus och barn. Är det då rätt att tvinga mig att flytta för att det finns jobb på en annan ort långt härifrån? Om jag ska ta med mig familjen måste sambon leta nytt jobb på den nya orten, och så går det runt i en ond cirkel om han inte hittar nåt nytt arbete... Om ni försöker påstå att det inte är sant, läs då det här: (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1213722.ab)
Det är tur att jag har föräldradagar kvar som räcker ett bra tag till så att jag slipper kontakta arbetsförmedlingen och a-kassan. Men det skulle inte förvåna mig om de tar bort förmånen att vara hemma med sina barn heller. Då får de ju mer pengar till sina lyxvillor och dyra bilar. Jag har högskoleutbildning och är inte outbildad, men jag har inget jobb längre för det. Men tro det eller ej, jag försöker få ett! (Det verkar ju inte högavlönade borgare som fått sin utbildning och jobb av pappa förstå...) Och jag tycker faktiskt inte att man måste ha utbildning för alla jobb. Men när jag ringde Manpower och sa att jag kunde tänka mig att stå på line bara för att få jobba, då säger de att jag har fel utbildning för det! De påstod att jag skulle ha logistikutbildning för det! Tro mig, jag jobbade på line på somrarna i tonåren, inte en j*vel var högskoleutbildad och de klarade faktiskt av sina jobb ändå!
Jag kan hålla med om att vissa personer klarar av att arbeta, trots sin sjukskrivning, och de ska givetvis arbeta om det finns något jobb för dem. Men alla kan inte jobba. Min syster operarades för diskbråck för ett par år sedan, men har fått såna men från det att hon nu är sjukskriven. Hon har fått sittförbud(!) av sin sjukgymnast och får endast sitta om hon verkligen måste (ex i bilen till träningen). Hon vill jobba, men varken kan eller får för sin läkare. Är det rätt att straffa henne för det?
Ärligt talat så är det löjligt med påhopp av partiledare och andra politiker. Alla har de väl sina lik i garderoben. Oavsett om de är högern eller vänstern så verkar de fuska. Men det verkar som om det generellt är så att de som har mycket pengar är de som fuskar mest. Det är tur att vi som inte har så mycket pengar i alla fall har rent mjöl i påsen.