Inlägg från: Anghammarad |Visa alla inlägg
  • Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Anghammarad
    Bisquit skrev 2007-11-30 14:46:52 följande:
    Tuff brud den där Mona....Mona Sahlin har betalat sin dagmamma svart.Mona har struntat i att betala TV-licensen. Mona får körförbud på sin bil, men trots det registreras p-böter på bilen? Mona handlar kläder,blöjor,godis, hyr bilar, betalar semestrar, tar ut kontanter med skattebetalarna kreditkort för 10000-tals kr. Mona får det att låta somen bagatell när hon erkänner att hon gjort fel som hadlat några toblerone för statens kort. Mona betalar aldrig dagisavgifterna i tid utan måste jagas för att göra rätt för sig. Mona tar med skattebetalarnas kreditkort ut kontanter, kallar det för förskott på lönen med motivering att det kan väl de flesta göra. Mona tar timeout och far med familjen på semester till 5-stjärnigt hotell på mauritius. Givetvis tår skattebetalarna för notan på ett av världens dyraste resmål. Mona startar eget bolag, tar ut 1450000 i lön och andra ersättningar trots att bolaget går med förlust. Mona gör, inte helt oväntat, konkurs. Mona får 98 parkeringsböter på sin bil, betalar 32. Sedan ordnar regeringen parkeringplats åt henne. Mona tycker att det är häftigt att betala skatt och får restskatt på 30000kr som hamnar hos kronofogden för indrivning. Monas bil får körförbud igen. Den är obesiktigad och fordonsskatten är inte betald. Mona är inte med i facket 1995-2006. HOn går med 2006 när det är klart att hon ska bli partiledare. "det ser illa ut annars".Mona ordnar praktikplats åt sin dotter på ambassaden i washington. Anställningen skedde informellt och ingen annan fick chansen. Trots denna gedigna meritlista har Mna Sahlin självförtroende nog att anklaga moderaterna för dålig moral..Tuff brud... Källa: Tommy Pettersson, saxat ur DN
    Men, hon har ju bett om _ursäkt_!!!!!!!!!!!!!!!
  • Anghammarad
    cDk3r skrev 2007-12-01 09:10:36 följande:
    Pinsamt att det var fler dumma högerväljare som gick på Cohibas "Jag vet, nu ska jag vara nyskapande, göra något som ingen annan gjort! Jag skapar en TS där jag låtsas vara en korkad vänsterväljare!" än vad det var korkade vänsterväljare som hakade på hans ts.Orginellt cohiba, verkligen.. ;)
    Intressant cDk3r att just du tror dig ha förstått meningen med denna tråd. Tyvärr har som du, som så ofta, helt fel.
  • Anghammarad
    Alexiaa skrev 2007-12-03 09:59:46 följande:
    Jag tycker också vi har en statsminister idag som känns töntig, omogen, oerfaren och inte alls som en stadsman.Utan just byte av vår statsminister idag skulle göra mig mer välinställd till nuvarande regeringen, det känns pinsamt när Reinfeldt träffar andra ledare.
    Du menar att det hade kännts mindre töntigt, omoget, oerfaret och mer statsmannalikt med Mona Sahlin som statsminister?
  • Anghammarad
    Alexiaa skrev 2007-12-03 10:07:58 följande:
    Cohiba- Nja, Mona Sahlin är kanske inte mitt huvudalternativ faktiskt...men kan komma på många jag skulle se som en bättre kandidat.Därför skulle jag önska mer personval i vårt land, och jag tycker Göran Persson var en bra statsminister!Margot Wallström hade varit det, Karl Bildt lika där, eller Björklund från folkpartiet.
    Fast nu är det ju de facto Sahlin det blir ifall SAP vinner valet 2010.
  • Anghammarad
    tobiq skrev 2007-12-03 10:27:58 följande:
    Ska jag vara ärlig så vet inte jag exakt hur många kronor mer i månaden jag tjänar på den sänkta skatten,
    Det kan jag tala om för dig. Om du får 10000 ut så har du runt 14000 i lön före skatt. Du bor i GBG med 32,98 i kommunalskattesats.

Före jobbavdraget så fick du förra året ut 10062:- i månaden. I år får du ut 10630:-. Skillnaden är alltså 568:- plus.

Din a-kasseavgift har ökat med 251:- i månaden vilket innebär att du i slutändan får 568-251=317:- mer i plånboken i månaden.

• Anghammarad

För att (ännu en gång) klargöra denna fråga.

Regeringen har ingeting med fackavgiften att göra.

• Anghammarad
    Eviga skrev 2007-12-13 10:30:20 följande:
    Men har man socialbidrag får man väll inte ha besparingar? Det är ju även en trygghet att kunna ha lite undanstoppat. Ähh, jag blir varken klok på det ena eller det andra. Det var iaf bättre förut.
    Hmm, du vill inte använda dina egna sparade pengar utan istället vill du att staten skall betala åt dig så att det blir mindre kvar till någon annan som verkligen inte har något alls? Solidariskt, verkligen.
  • Anghammarad

Just Indiens enorma invånarantal gör ju att även en procentuellt sett relativt liten andel indier som tjänar mycket pengar innebär många miljoner människor som nu har en köpkraft som överstiger genomsnittseuropéns. Sedan spelar det i just den här diskussionen ingen roll om 75% av indierna fortfarande är extremt fattiga med europeiska mått mätt, det räcker gott med dem som int eär det för att deras konsumtion skall vara enorm.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!