Inlägg från: SVejsan |Visa alla inlägg
  • SVejsan

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Dom obekväma förändringarna kommer ju självklart först. För att få råd att göra förändringar i annat sedan. Rent taktiskt gör de helt rätt.

Försämra för de svaga... Vilka menar du?

Sjuka och arbetsoföra menar du? För dessa så ser man över hur skyddsnäten skall vara kvar och säkras.

Arbetslösa, Felutbildade och Outbildade anser jag inte är svaga...

Tillspetsat:

Vissa försämringarna för dessa är för samhällets bästa...

(50 florister kan inte få arbete i "Lilleköping" eller skall alla skattebetalare betala så de kan stanna och invänta att ett jobb dimper ner framför dom)

----
    Det knöliga ligger i när det finns sådana som kan göra en arbetsinsats men har en arbetsförmågenedsättning och det är svårt att få nivån rätt. Ligger det på regeringen eller delegerat organ om det blir synd om dessa?

• SVejsan
    Alexiaa skrev 2007-12-03 23:18:17 följande:
    Det jag tycker är fel med alliansens politik är främst att det slår mot en svagare grupp och främst emot sjukskrvina.Det finns faktiskt folk som är sjukskrivna och inte kan jobba fast de välidgt gärna vill göra det...och det är hemskt om de ska få det sämre i med den nya politiken.Jag tycker också att Alliansen har en konstig biståndspolitik...
    Men de som är sjukskrivna och som gärna vill arbeta skall ju med den nya politiken komma in i rehabilitering fortare än tidigare, det är ju de som är en av skillnaderna mot tidigare då inte lika mycket satsades på rehab... Och de driver mer på att det skall anpassas arbeten just för dessa som inte tidigare haft chansen. Tidigare så förtids/sjukpensionerades fler för att de inte skulle synas i statistiken. Problemet för svenska staten var ju att andelen sjukskrivna/sjukpensionerade/förtidspensionerad galopperade i antal, vilket gör att allt större andel av skattekakan gick in till dom. Vilket innebar att skatterna höjs /alternativt andra andelar av välfärden fick ta mer neddragningar. Och det innebär att de kvarvarande arbetande får arbeta hårdare och betala mer skatt, vilket bränner ut folk - vilket ökar sjukskrivningarna och sjukpensioneringar. Ser någon vad som händer?
    (eller är jag helt fel ute?)
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!