Inlägg från: Eviga |Visa alla inlägg
  • Eviga

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Jag känner mig kränkt av att dom har tagit bort studerandevillkoret från a-kassan. Inte har jag fått något jobb för det, även om jag har sökt hur många jobb som helst.

Så nu lever man på INGENTING bara för att dom ska ha mer. Det är ju skrattretande.

• Eviga

Hur som helst så tycker jag att det är fel med att man direkt efter studenten inte kan få någon form av bidrag, utan får leva på luft tills man hittat ett jobb och alla vill ju inte fortsätta plugga. Jag fick svaret att socialbidrag är det enda man kan ansöka om. Kul!

• Eviga

Men har man socialbidrag får man väll inte ha besparingar? Det är ju även en trygghet att kunna ha lite undanstoppat. Ähh, jag blir varken klok på det ena eller det andra. Det var iaf bättre förut.

• Eviga

Jag har INTE nämt att jag inte vill använda mina besparingar.
    Dom besparingar jag har kommer ju inte från staten till att börja med.. Är det så fel att jag vill ha råd att köpa mat osv under tiden jag söker jobb?

Många tycker säkert det är skönt att leva på staten men det finns även dom som inte gör det.

Anghammarad skrev 2007-12-13 13:03:39 följande:
    Hmm, du vill inte använda dina egna sparade pengar utan istället vill du att staten skall betala åt dig så att det blir mindre kvar till någon annan som verkligen inte har något alls? Solidariskt, verkligen.
  • Eviga

Ja det löser sig väll nångång...

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!