Inlägg från: dellelgarin |Visa alla inlägg
  • dellelgarin

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

cDk3r skrev 2007-12-14 11:18:50 följande:
    Struliga jag:Visst, jag tycker också att man skall ha en stabil ekonomi innan man skaffar barn. Vilken sansad människa tycker inte det?..
    förvånansvärt många skaffar barn för att det är deras "rättighet" och anser det inte vare ett problem att inte kunna betala själva.

Likaså massor av folk som är hemma för att de kan, de tycker inte att de tjänar tillräckligt mycket på att jobba helt enkelt mot vad de får för att vara hemma och sova såå länge man vill.....Det finns sååååå många som om de kan lever på andra så mycket det bara går.

För att komma åt dessa så måste man ju öka skillnaden mellan att arbeta och att inte arbeta.

tyvärr kasnke vissa far illa av det. Men jag tycker nu att systemet skall utnyttjas av de som verkligen behöver det mest och inte av massa omotiverade latmaskar.
  • dellelgarin
    cDk3r skrev 2007-12-14 16:12:07 följande:
    dellelgarin Visst finns det papphattar. Men jag har aldrig varit ett fan av kollektiv bestraffning där den groteskt stora majoriteten av de som straffas är ärliga människor.
    och jag tyckte det var tvärt om förut ALLA som jobbar skall ha det sämre för att andelen arbetslösa och sjukskrivna ökar .
  • dellelgarin
    cDk3r skrev 2007-12-14 16:12:07 följande:
    dellelgarin Visst finns det papphattar. Men jag har aldrig varit ett fan av kollektiv bestraffning där den groteskt stora majoriteten av de som straffas är ärliga människor.
    ingen bestraffning, istället för att höja skatten för dem så arbetar = mindre inkomst så sänker man bidragen för de som inte arbetar...vad är skillanden ? varför är det bara ett straff åt ena hållet??
  • dellelgarin
    el skåpet skrev 2007-12-14 21:05:50 följande:
    dellelgarin skrev 2007-12-14 16:25:16 följande: de som straffas är i första hand de som arbetar, beskattas ens alkohol så högt som arbete? det är ju de som arbetar som får betala så extremt mycket av sin inkomst till staten. är inte detta det värsta straffet?
    var precis det som var min tanke....
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!