Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
Alliansen har gjort så att det blir större skillnad i plånboken mellan att jobba och inte. Det är ju helt galet att folk kan gå hemma med a-kassa i två år o få mer inkomst än tex en förskolelärare. Är man lågavlönad så ska det fan löna sig att jobba trots låg lön. Hur känns det att jobba 40 tim veckan men få mindre än nån som söker två jobb i månaden? Jag har själv vart arbetslös av och till i två år o jag kämpade som ett djur för att få jobb. Det finns fler som kämpar som djur, men försök inte förneka att många utnyttjar systemet.
Alliansens politik försöker se ill att det finns pengar i vår välfärdsstat som kan försörja dem som behöver det. För att ha välfärd måste folk jobba så vi kan ta in skattepengar. En land med arbetslösa o sjukskrivna kan inte försörja varandra. Sverige har fortfarande ett av världens bästa arbetslöshetsförsäkringar trots den senatse tidens ändringar.
Så trött på att folk vill rösta på sossarna för att de "tänker om", om jag blir sjuk, om jag blir arbetslös osv. Se de större perspektiven istället.