Inlägg från: Sundance76 |Visa alla inlägg
  • Sundance76

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Mycket bra sagt danstina.

danstina skrev 2007-12-18 00:12:10 följande:
    Har enbart läst TS och tycker prcis tvärt om. Alliansen är mycket bra för Sverige och för dess befolkning, både för de som är friska och kan arbeta och för de som är sjuka och behöver hjälp. Den enda grupp som alliansen inte är bra för är för de som är friska och som kan arbeta men som inte vill utan som hellre lever på bidrag de inte har rätt till.
  • Sundance76

Vad menas med sjuka?

Jag anser (och jag har för mig att det är åt det hållet Alliansen också går åt) att om man varit lågtidssjukskriven länge så är det inte rätt att sjukpensionera personen ifråga utan bättre att försöka skola om dem. Det är fel att vara sjukpensionär från att man är 25 år (jag vet att det finns fall där det tyvärr inte finns så mycket att göra) istället för att omskola sig till något annat. Det borde kännas bättre för den personen att han/hon kan arbeta med något än att bara "gå hemma".

• Sundance76

Kan de sjuka tänka sig att byta karriär? Det har min fru fått göra precis till något jag skulle kalla "icke-karriär" (än så länge i alla fall)

Se möjligheterna istället för problemen och när möjligheterna inte finns längre då tar man tag i problemet.

Vad var så bra innan då?

• Sundance76

Man väljer inte att bli sjuk - jag är själv sjuk och hade jag kunnat jobba så hade jag gjort det. Tyvärr har det medfört stora ekonomiska bekymmer för mig och min familj (dock tillfälligt för jag skall börja arbeta snart igen). Sen november har familjens inkomst varit ca 8000:- och med det skall försörja tre barn, köpa juklappar, betala trafikförsäkringstillägget, handla födelsedagspresenter till 8 stycken, vi fick eldningsförbud för skorstenen det är 15000:-. Som tur är fick vi tillbaka en del på skatten, men inte sjutton räcker pengarna för det. Min fru fick ringa till diverse företag för att berätta att vi tyvärr inte hade pengar till deras räkning och jag fick låna pengar av mina syskon och minaföräldrar.

KORT SAGT - man får det sämre om man blir sjuk. Blir det långvarigt får man rätta mun efter matsäck är det tillfälligt (mitt fall - hoppas jag) så tar man till tillfälliga lösningar.

• Sundance76

Hur var Göran Persson sitt första år som statsminister? Jag kommer inte ihåg, men det är Reinfeldts nyligen påbörjat andra år nu. Han kan säkert bli bättre.

Personligen tyckte jag att Göran hade ett fruktansvärt flin eller det var nog snarare så att han många gånger hånlog mot de han debatterade mot.

• Sundance76

När det gäller biståndspemgarna tycker jag att man kan satsa 10-20 miljoner på att kolla hur (vart) pengarna fördelas och hur effektivt det fungerar.

Jag tror säkert att man kan göra det effektivare med biståndspengar och gör man det behöver man inte bistå med lika mycket till varje land och kan då hjälpa flera länder.

Nackdelen med att bli effektivare är kanske att "Nisse Persson" blir arbetslös och måste söka ett nytt jobb, men fördelen är att färre personer svälter och fler mår bättre.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!