Inlägg från: skåne tjej |Visa alla inlägg
  • skåne tjej

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Jag har bara läst Ts, och nej jag håller inte med dig.
    Jag tycker alliansen har gjort en hel del bra åtgärder ochså.
    Jag har fått bättre ekonomi sedan de kom till makten.
    Här inne på FL så får man emellanåt känslan av att folk tycker det är fel att vilja göra karriär och tjäna pengar, de som lever på soc.bidrag och t.o.m beklagar sig för att de får så lite bidrag håller man bakom ryggen. Varför??

• skåne tjej

Men ofta så handlar det inte om hur lätt man har för ngt (förutsatt att man inte är handikappad på något sätt), utan det handlar snarare om vilken vilja man har. Jag har aldrig behövt besöka arbetsförmedlingen eller gå arbetslös. Men det handlar om att jag verkligen velat ha arbete. jag har inte varit kräsen, utan tagit det som erbjudits. Somliga tycks tro att man kan starta med 25 tkr i månaden utan vare sig utbildning eller erfarenhet. Jag tjänar för tillfället inte bra med pengar, men jag gnäller inte heller. Utan fundera istället på vad jag kan göra för att tjäna mer (om detta nu skulle vara viktigt) eller så rättar jag mig helt enkelt efter min plånbok.

Jag tycker inte det är rätt att ge alliansen så mkt kritik då de inte ens suttit vid makten 1 år.

Jysse skrev 2008-01-03 01:57:19 följande:
    annelie ek skrev 2008-01-03 01:48:04 följande:
    vet inte om det är så men om så kanske för att människor som lever på soc inte har det lika lätt som du som kanske har karriär och jobb. självklart beklagar dom sig! alla vill ju ha pengar för att kunna ge sina barn/familj/sig själv det allra bästa.. du gnäller säkert över lönen dådå? fastän du har turen att ha jobb (om du nu har det)
  • skåne tjej

Var och en väljer ju hur denne vill leva sitt liv. Men det jag inte förstår är de som går hemma, eller enbart arbetar få % gnäller över att de har så lite pengar. och det är alliansens fel. eller som du skriver att de gnäller på de som verkligen arbetar. Visst är det märkligt kikkan79?

kikkan79 skrev 2008-01-03 02:06:21 följande:
    håller med.Jag är ingen som personligen vill göra karriär, mer än på hemmaplan o det blir man inte rik på. Men att se ner på andra som vill jobba hårt o tjäna pengar. Hajjar inte det!Min sambo jobbar o jag går hemma. Han är långt ifrån överbetald o vi har lån på hus o bil som många andra o vi har också fått det bättre sen alliansen.
  • skåne tjej

Jo du har nog en annorlunda syn på det än mig. Du skrev i ett tidigare inlägg att de som verkligen försöker få ett arbete under flera års tid förtjänar att ha ett lika bra ekonomiskt liv som de som arbetar.
    Ett sådant resonemang ger mig rysningar! För det första tror jag inte att man kan gå arbetslös år efter år om man verkligen vill ha ett arbete och kämpar för det. För det andra; om man skulle följa din vilja att isåfall ge dem lika mkt pengar som de som arbetar. Hur i hela världen tror du det sett ut i Sverige då? Då hade vi ju knappt haft någon som ville arbeta. Alla kan ju trots allt inte leva på soc.

Jysse skrev 2008-01-03 02:12:30 följande:
    vilken förmögenhet förresten?? vi är inte rika! tänkte mig mer att skänka det till fattiga i afrika eller hemlösa..jag ser inte ner på folk som vill jobba hårt och tjäna pengar.. jag har bara en annorlunda syn på livet än vad ni har...
  • skåne tjej

Godnatt!

kikkan79 skrev 2008-01-03 02:24:22 följande:
    måste gå o sussa kottarna vaknar snart, men återkommer gärna
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!