Men ofta så handlar det inte om hur lätt man har för ngt (förutsatt att man inte är handikappad på något sätt), utan det handlar snarare om vilken vilja man har. Jag har aldrig behövt besöka arbetsförmedlingen eller gå arbetslös. Men det handlar om att jag verkligen velat ha arbete. jag har inte varit kräsen, utan tagit det som erbjudits. Somliga tycks tro att man kan starta med 25 tkr i månaden utan vare sig utbildning eller erfarenhet. Jag tjänar för tillfället inte bra med pengar, men jag gnäller inte heller. Utan fundera istället på vad jag kan göra för att tjäna mer (om detta nu skulle vara viktigt) eller så rättar jag mig helt enkelt efter min plånbok.
Jag tycker inte det är rätt att ge alliansen så mkt kritik då de inte ens suttit vid makten 1 år.
Jysse skrev 2008-01-03 01:57:19 följande:
annelie ek skrev 2008-01-03 01:48:04 följande:
vet inte om det är så men om så kanske för att människor som lever på soc inte har det lika lätt som du som kanske har karriär och jobb. självklart beklagar dom sig! alla vill ju ha pengar för att kunna ge sina barn/familj/sig själv det allra bästa.. du gnäller säkert över lönen dådå? fastän du har turen att ha jobb (om du nu har det)