Inlägg från: Virriga Vera |Visa alla inlägg
  • Virriga Vera

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Jysse skrev 2007-12-29 15:53:51 följande:
    Well jag kan faktiskt räkna ska jag säga! Och även om vi kanske har fått mer i inkomst så är det SÅÅÅ många andra saker som har försämrats som gör att även om vi har lite mer i inkomst så på det stora hela så har det inte blivit bättre!Och skit samma om vi har fått det lite bättre.. Vad har hänt med medmänskligheten? Varför handlar allting om att just JAG ska ha det bättre?? Varför kan inte ALLA få ha det bra? Bara för att "de rika" vill ha ett tredje sommarhus, så kan man väl ändå tänka på alla de människor som knappt har tak över huvudet!
    Det kommer aldrig att hända att ALLA får det bra, men du menar att bara för att någon får det sämre så skall ingen få det bättre?

Vad är det som har blivit så mycket sämre för dig?
  • Virriga Vera
    Jysse skrev 2007-12-30 16:02:46 följande:
    Virriga Vera skrev 2007-12-29 19:16:54 följande:
    Jo men det är ju säkert jättebra att tänka på det sättet =).. Om alla tänker som du så har du rätt då kommer det aldrig hända. Men bara för att det är svårt/omöjligt betyder ju inte att vi ändå kan jobba för att nå dit! Det är väl bättre att alla har det lagom bra istället för att någon har det svinigt rikt och andra knappt mat på bordet!
    Så du menar att i Sverige idag, med alliansen som styr så är man antingen svinigt rik eller har knappt mat på bordet? Jag tycker det är bättre att fler får det bättre än att ingen får det för att det är mer rättvist så.
  • Virriga Vera
    Jysse skrev 2008-01-03 01:42:04 följande:
    Micke skrev 2008-01-03 01:05:45 följande:
    Jag pratar inte om att de kan köpa sig en bättre service.. (Vilket jag också är emot, men det är en annan historia)Jag pratar om attityden dom har mot andra människor, jag borde veta eftersom jag bor i ett riktigt "snobbsamhälle" jättemånga är antingen svinrika eller har det mycket gott ställt, de flesta röstar på moderaterna.. I klassen jag gick i nio långa år, fanns det inte en enda invandrare eller "låginkomsttagaresbarn". Jag tvingades utstå "rikebarnens" kommentarer dagligen som var fyllda av förakt mot en grupp människor som de inte vet nånting om (alltså arbetslösa/sjukskrivna/fattiga/invandrare)! Nästan alla i min klass/inklusive alla lärare hade ett hat mot invandrare som var ganska skrämmande att se.. (Nu säger jag ABSOLUT inte att rika hatar invandrare i allmänhet utan det är bara så att där JAG bor så finns det ganska många välbärgade med ett visst hat mot invandrade (och bidragstagare) jag säger inte heller att det här är en allmän bild av rika utan så har jag upplevt det)..Tittar man på välbärgades åsikter om saker och ting så tycker jag man kan se en viss attityd......Avundsjuka handlar det inte om! Mina föräldrar (bor fortfarande hemma...) har väl vad man kallar det ganska bra med pengar... Hade gärna tatt alla våra pengar och skänkt till välgörande ändamål.. Flyttat till en mini-lägenhet och levt på nudlar i några år.. Detta är ju då inget alternativ eftersom mina föräldrars åsikter och mina är så långt ifrån varandra som det är möjligt! Så de är ju inte lika kvicka att hoppa på min idé..
    Naturligtvis så finns det en viss attityd bland välbärgade precis som det finns bland rika och bland medelinkomsttagare, konstigt vore det annars. Vad hindrar dig att göra vad du vill med DINA pengar.
  • Virriga Vera
    Jysse skrev 2008-01-03 02:09:44 följande:
    Javisst det hade varit perfekt om alla hade haft jobb.. Tyvärr finns det ju dom som verkligen vill ha ett jobb i åratal men inte hittar något.. Jag anser ju att dom faktiskt förtjänar att ha ett nästan lika bra liv som de som arbetar (ekonomiskt sett)..Kanske behövs det lite obekväma åtgärder för att nå att alla ska ha jobb?!
    Ja du folk är otroligt snabba att gnälla, är det inte det ena så är det det andra.. Är absolut inte "allians-röstare" men jag håller med att man ska ge dom en chans... Allt detta är väl glömt till nästa val.. Då är väl allt rosor och solsken igen, tror allvarligt talat inte att det kommer bli sossarna igen (till min stora besvikelse) alltså inte till nästa val...
    Jag är så hemsk att jag faktisk tror att om man har varit frisk, arbetsför och arbetslös i flera år så finns det en orsak till detta och det är inte brist på arbete. Med släkt som både arbetar i och äger en bemanningsfirma så kan jag garantera att en hel del av de som inte får jobb får det pga att de inte är önksvärda hos arbetsgivarna, det finns yrken där de skriker efter arbetskraft och det ändå finns folk som inte får jobb som gått arbetslösa väldigt lång tid.
  • Virriga Vera
    Jysse skrev 2008-01-03 02:12:30 följande:
    vilken förmögenhet förresten?? vi är inte rika! tänkte mig mer att skänka det till fattiga i afrika eller hemlösa..jag ser inte ner på folk som vill jobba hårt och tjäna pengar.. jag har bara en annorlunda syn på livet än vad ni har...
    Vår kanske kommer med livserfarenheten?
  • Virriga Vera
    Änglamark skrev 2008-01-04 13:13:40 följande:
    annelie ek skrev: "Var och en väljer ju hur denne vill leva sitt liv."Problemet är att de gör det på våra skattepengar. Kan man inte få jobb eller är handikappad är det en sak, men att "välja" att inte jobba är förskräckligt. Då har man gjort ett aktivt val att INTE jobba. Vilket gör att det finns mindre pengar i kassan till de som verkligen behöver det (sjuka, arbetslösa som verkligen gör sitt yttersta för att skaffa jobb etc.).
    Det är absolut inget fel på att välja att inte jobba, förutsatt att man samtidigt förstår att man då väljer att INTE belasta a-kassan.
  • Virriga Vera
    Alexiaa skrev 2008-01-04 23:31:05 följande:
    el skåpet skrev 2008-01-04 21:16:50 följande:
    Hmm, precis som idag!Många enskilda individer får inte jobb idag heller...för du tror väl inte det automatiskt skapas jobb åt alla?Idag lever folk i skräck för att bli sjuka istället eftersom de får det så mycket sämre.Man vet vilket helvete som då väntar...
    Nu måste du förklara, jag har varit sjukskriven under 3 månader och måste säga att jag absolut inte fått det sämre än de får gånger jag varit sjukskriven innan alliansen kom till makten. Den längsta perioden då har varit 6 månader.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!