Inlägg från: mo m2007 |Visa alla inlägg
  • mo m2007

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

bra då kan du ge min 55 åriga mamma ett jobb, hon har ingen utbildning och jobbat hela sitt liv sen blev hon a-lös då företaget flyttade utomomlands och nu får hon hjälp av soc samt gå i samtalsterapi för det tog hårt på henne och hon blev sjuk.(den nya har ju sänkt alla "bidrag" och gjort villkoren sämre för de som inte är så starka). hittar du ett jobb hon kan ta så skicka mej adressen så ger jag henne den.

Du vet det är lätt att vara uppkäftig när man själv inte har problem med sjukdom och är högavlönad. Den dagen du själv drabbas ska jag påminna dej om din attityd.

BettanB skrev 2008-01-06 16:14:49 följande:
    Ja, usch ja.. Moderaterna är f-n vidriga. Nu måste man ju jobba helt plötsligt! Värst av allt är ju att det finns jobb helt plötsligt så nu blir det ju ännu svårare att komma undan. Usch! Vad hände med den sköna "ligga-på-sofflocket"mentaliteten? Nu tror jag jag går in i väggen...
  • mo m2007

det som stör MIG mest är de gamla politiker som lyfter 20-50 000 i månaden och säger att de "letar" jobb..själv pluggar jag och har under sommaren ingen eller liten inkomst.den gamla regeringen lät mig stämpla, den nya tog bort stämplingen för oss studenter. Men jag har det ändå bra. Jag tycker aliansen sparkar inte bara på de som ska sparkas på (de slöa) utan även de som måste få mer hjälp, de svaga och sjuka.

BettanB skrev 2008-01-06 16:58:32 följande:
    Trams. Du har ingen aning om vad jag fått göra och inte göra för att ta mig hit där jag är idag. Jag HAR själv drabbats, på fler sätt än du kan föreställa dig, men det handlar inte om mig som person här. Jag är vare sig fri från sjukdom eller har en hög lön (har ingen lön alls just nu ), men jag stör mig på de som utnyttjar systemet. Jag stör mig inte på de som verkligen behöver hjälp, jag stör mig på de som tar förgivet att de skall kunna fortsätta få något för inget. Jag tycker att alliansen gör att fantastiskt jobb och kommer absolut att överväga att ge dem min röst nästa gång även om jag inte gjorde det nu sist (som tur var vann de ju ändå).
  • mo m2007

nej nej S hade inte "hittat ett jobb" åt henne MEN alliansen drog åt tummskruvarna på alla, både de lata och de som vill men inte kan.

el skåpet skrev 2008-01-06 17:04:17 följande:

mo m2007 skrev 2008-01-06 16:50:19 följande:Tror du möjligheterna för henne att få jobb hade varit större med S...Vet du hur många som blev permanent arbetslösa under S när de råkade ut för det din morsa råkade ut för. Alliansen kan inte fixa alla problem på en dag, det tar tid och rätta till all skit. Men jag tror de satsar hårt nu på att just hjälpa upp de svagaste .
  • mo m2007

att stämpla och lata sig är fel, men jag kan tänka mig att få stämpla och kunna leta jobb samtidigt. För mig är stämplingen en ekonomisk trygghet, hellre att jag stämplar och får de pengar jag betalat in än att socialen hjälper mig om det skulle behövas. men jag kanske har fel?

De som är lata ska inget ha men de som gör allt borde få lite mer morot så de känner att det lönar sig att kämpa.

BettanB skrev 2008-01-06 17:14:59 följande:
    Men hur kan du tycka att det känns rätt att stämpla? Jag har pluggat i över  7 år och jag har alltid jobbat extra och på somrarna. Alltså, jag är genuint intresserad av att veta hur du tänker i den frågan och menar det inte som påhopp.Ja, det är inte bra att det, till del, går ut över andra när många fuskar, men jag välkomnar absolut mer ordning på torpet. Har själv aldrig fått något gratis och blir faktisk rätt lack på de som tror att livet fungerar så.
  • mo m2007
    Svar på #764
    svarar ändå fast det inte är till mig.

Hur ska man straffa de som INTE VILL jobba utan bara lata sig?

Ska man straffa de som VILL jobba men inte kan få nåt pga brist på utbildning, sjukdom, handikapp etc.?
  • mo m2007

personligen tror jag inte jag kommer jobba nåt alls i sommar.. jag ska bara vara ledig, föräldraledig. Nu i vår så kommer min lilla skrutta börja dagis å eftersom jag pluggar så kommer det bli långa dar för båda barnen så jag ska kompensera det i sommar med att vara hemma med dem....iaf en månad av 2 *S*

• mo m2007

nu är det så att alla jobb som kom nu inte är ett av alliansens + utan de jobb som kom nu skulle troligen ha kommit iaf. pensioneringar, nya företag och även S har varit med och fixat detta. Hade ex sverigedemokraterna suttit vid makten hade vi sagt att det är deras förtjänst, Kristdemokraterna, deras förtjänst etc

el skåpet skrev 2008-01-06 23:15:25 följande:

mo m2007 skrev 2008-01-06 18:10:31 följande:har du sett statistik på hur mycket jobb som skapats senaste tiden? kan du hitta någon period i sveriges historia där det skapats så mycket jobb?vad tycker du om S när de drog åt tumskruvarna mycket mer på 90 talet?
  • mo m2007

det känns ju tryggt att du kan komma och undervisa mig och oss som är okunniga. Jag sa aldrig att alla regler är bra.. det visar bara hur lite läskunnig du är.

Vi eller iaf jag diskuterade inte sjukpenningen utan det faktum att Alliansen rider på en våg som båda regeringarna kan känna sig som vinnare på.. Den dan du läser det jag skriver och inte det du vill att jag ska skriva. då kan vi fortsätta diskussionen.

Jag sa heller inte att jag tyckte sossarna var det bästa styrande partiet.. de hade idiotiska regler de med. Men då du endast försöker komma med VETENSKAP (?) och BNP så ber jag dig läsa det JAG skriver. Naturligtvis finns det länder som gått om Sverige både ekonomiskt och utvecklingsmässigt, just för att Svenska näringslivet och de styrande varit rena arslen i vissa frågor. Det håller jag med om. Men som sagt jag var med och pratade om de som INTE VILL jobba och de som INTE KAN jobba, INTE denna vetenskapliga BNP...

el skåpet skrev 2008-01-07 09:52:51 följande:

mo m2007 skrev 2008-01-07 08:23:44 följande:Vad du avslöjar där är hur lite du vet om företagande och samhället.S införde en del väldigt korkade regler samt har de senaste knappa 40 åren beskattat arbete extremt hårt.Exempelvis så införde S en regler om att företag måste medfinansiera sjukpenningen för personer som blev sjukpensionerade. Bara den regeln har säkerligen gjort att antalet anställda minskat rejält och då framförallt svaga har slagits ut från arbetsmarknaden. Det finns ju vetenskap och läsa, gör det så märker du med.Jämför Irland och sverige, Irland var för lite drygt 30 år sedan ett av europas fattigaste länder, medan då sverige var nästan rikast, de har gått om sverige på mindre än 30 år.
  • mo m2007

Jag påstår att det är inte bara en regerings förtjänst att jobben kommer, många arbeten skulle ju komma när 30 och 40-talisterna pensionerade sig, sen att de kom just nu är väl eg både lyckträff och arbete av nya regeringen. Den nya regeringen har gjort det lättare för företag att kunna anställa, de har ändrat på endel regler etc.

Samtidigt har de gjort livet hårdare för både den som ska piskas (den lata som inte vill jobba) och de som inte förtjänar det (de som söker alla jobb, men ändå inte får nåt.

BettanB skrev 2008-01-07 10:47:51 följande:
    Vore det inte bättre då att svara på inlägget med egen fakta? Jag tycker att El skåpet är rätt bra på att presentera fakta jämfört med många andra i tråden som mest kommer med affektiva utspel eller fåniga "det är inte sant" påståenden utan att på något sätt visa varför det inte är sant.Att S skapade jobbtillfällen som M nu tar poäng på är BS och vänsterpropaganda säger jag då. (Shit, vad enkelt det var att komma med faktalösa, affektivt färgade påståenden. )
  • mo m2007
    hmm kan det vara en av jultomtens kusiner

Jag passade bara på att sjunka till samma nivå som el skåpet. kändes lite skoj att få kasta paj för en gång skull
    BettanB skrev 2008-01-07 11:21:39 följande:
    Men snälla rara.. Varför alla dessa personangrepp? Man förlorar mest själv på att gå på debattmotståndaren som person istället för att bemöta fakta. Vill inte vara den som är den, men debatttekniken med flitig påhopp på motståndaren får mig att tänka på en viss herre. Han är ganska överviktig och leker numera patron på sina stora ägor ute på landet. Gissa vem?
  • mo m2007

det är kanon att de gjort det lättare för företagare att anställa, det säger jag inget om MEN både med fungerande metoder etc så har de haft tur att så många pensioneras just nu. (ja jag vet tjat) Vilken regering det än må ha varit så har den fått lite medflyt just av detta. Sossarna, om dem kan man säga mycket... mest negativt faktiskt .. och att ett samhälle aldrig kan bli rättvist det vet både du och jag.

el skåpet skrev 2008-01-07 11:27:18 följande:

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:18:36 följande:Jag läste vad du skrev och enligt dig så verkar det som att det inte spelar någon roll vad regeringen gjort utan de rider på en våg som finns där vad man än gör?Har själv läst en del ekonomi och samhällskunskap samt är insatt eftersom jag är företagare, alliansen använder vetenskap när du utformar förslagen med, det är nästan så att de är lite för vetenskapliga. Men det finns vetenskap och använder man sig av den så är det ganska lätt och hitta fungerande metoder.
  • mo m2007

Fkassans läkare är en kvarleva av koncentrationslägren (anser) .. nej nu lyfte jag inte den diskussionen.

det är bra att fuskarna straffas, de ska straffas MEN många oskyldiga drabbas med.

BettanB skrev 2008-01-07 11:28:51 följande:
    Sant. Och det är olyckligt att en del som inte förtjänar det också "straffas". Å andra sidan hade många det oförtjänt svårt under S styret också. Även då fanns elaka Fkläkare som vägrade låta folk vara sjukskrivna trots whiplashskador och liknande till exempel.Tror att det är rätt få på hela taget som "straffas" för att fuskarna ställs till svars.
  • mo m2007

cD: hmm wikipedia skrivs inte av de som kan utan av allmänheten och bör därför inte ses som en tillförlitlig källa.

• mo m2007

en pensionär kan ju inte kosta lika mycket som en arbetande? eller.verkar idiotiskt, du slipper arbetsgivaravgifter, sjukförsäkring, du spar ju in endel på lönerna då pensionen inte är lika hög....Å andra sidan kan det komma andra utgifter i form av vård etc.

Min tanke: om 2000 pensioneras finns det förhoppningsvis 2000 nya jobb OM man inte drar ner på de tjänsterna men det är en annan tanke. Vips så har vi här 2000 nya jobb som skulle ha kommit oavsett regering. Den styrande regeringen kan säga oj vi har skapat 2000 nya jobb, vilket DE INTE har gjort då dessa jobb skulle ha kommit oavsett.. hänger du med?

el skåpet skrev 2008-01-07 11:39:25 följande:

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:34:06 följande:Kan du förklara sambandet mellan pensioneringarna och varför det går så bra? Jag förstår inte riktigt ditt tänk där.Om många pensioneras så ökas ju utgifter för det kostar och betala ut pensioner
  • mo m2007

japp julskinkan sket fullständigt i om Adam och Eva (oj blev visst lite biblisk) inte får den hjälp de har rätt till som wipflashskadade och eller utbrända... men det känns som om alla regeringar skiter i dem.

BettanB skrev 2008-01-07 11:41:35 följande:
    Aj. Inte halka in på sånt. Men jag kan nog hålla med *viskar* Och de fanns redan då käre herr Spädgris ledde landet.Fler fuskare åker dit än oskyldiga kläms åt i onödan; det är jag övertygad om. Å andra sidan skall INGEN oskyldig klämmas åt i onödan och det är där man kommer att få lägga in mer krut. Man måste finna sätt att sätta dit fuskare och samtidigt hjälpa de svaga.S skapade en nation svaga och behövande, så som jag ser det, och det var ännu värre.
  • mo m2007

nej inte på en natt... det hade varit lite skoj iof. men under ett år, eller två. INTE alla jobb, men just de 2000

BettanB skrev 2008-01-07 11:48:27 följande:
    Men vem säger att 2000 pensionerats bara så där över en natt nästan?Menar du att det skulle förklara alla jobb som helt plötsligt dykt upp?
  • mo m2007

jadu det kan man fråga sig..jag sa aldrig att S var en bra regering, de var usla, men nåt skedde precis innan och efter valet.

BettanB skrev 2008-01-07 11:53:11 följande:
    Folk pensionerades (och FÖRTIDSpensionerades) även under Stiden, men det gav inga jobb ändå. Hur kan det komma sig?
  • mo m2007

oj här kom vi in på utseendet.

heter du Muhammedina och ser ut som ringaren i notredam så har du svårare att få ett jobb än Anna som tävlade för fröken Sverige. Tyvärr så är det så på endel företag.

• mo m2007

äsch snyggast är ju jag, men ingen vågade erkänna det , nåja

Reinfeldt sa nåt om det i sin motion för 2008, det räcker å Sahlin sa t.om att mina kjolar är tillräckligt korta så ni inte kunde gömma er bakom dem.

• mo m2007

Ska vi ta å boka in resor till Österlandet? alltid finns det nån rik schejk som är sugen på svensk flicka

BettanB skrev 2008-01-07 13:53:18 följande:
    Ja, du vet ju allt om mig, så då är det väl så.. Buhu.. Det är ju mycket häftigare att gifta till sig pengar; att jag inte tänkte på det. Vad skall man med universitetsexamen till när man kan åka till det stora landet i väster och snärja sig en rik karl. Skulle jag ju tänkt på. Attans!
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!