Inlägg från: el skåpet |Visa alla inlägg
  • el skåpet

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Alexiaa skrev 2008-01-06 16:06:08 följande:

el skåpet skrev 2008-01-06 16:04:55 följande:Jo, men psykiska sjukdomar är ju faktiskt också sjukdomar och kräver behandling.Man kanske inte alltid kan göra patienten frisk heller!!!
    Men hur skall man behandla en person när man inte kan/får utföra den behandling som personen måste ha?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-06 16:09:31 följande:

el skåpet skrev 2008-01-06 16:08:20 följande:Får??? kan???Ja, alltså det finns personer som inte kommer kunna återhämta sig efter en psykisk sjukdom och inte kommer kanske kunna arbeta mer.Det är som sagt lika verklig sjukdom som cancer och jag antar du inte tycker att folk med cancer bara ska gå tillbaka till arbete.
    Cancer och depression är två olika sjukdomar som kräver två olika behandlingar.

Om en person lider av social fobi på grund av att den skäms över att rodna (mycket vanligt att en del startar sina sociala fobi på det viset). Personen får ett undvikande beteende och förstorar upp mer och mer hur hemskt det är att rodna. Till slut blir ångesten för att vistas bland arbetskamrater så stor att den försöker undvika jobbet. En läkare sjuksriver då personen på grund av depression så personen kan undvika situationer där den rodnar än mer.

Vad tror du kommer hända med denna persons liv?

Vet du hur vanligt det är med exakt samma förlopp oavsett psykisk åkomma?

Det ENDA som hjälper är att personen tar tag i sin rädsla och förstår att det inte är farligt och rodna, men psykiskt sjuka är en av de få som har lyxen och välja om de vill bli behandlade och av vem. En rädsla vill man vanligen inte konfrontera vilket innebär att de kommer ha problemen resten av livet
  • el skåpet

mo m2007 skrev 2008-01-06 16:50:19 följande:

bra då kan du ge min 55 åriga mamma ett jobb, hon har ingen utbildning och jobbat hela sitt liv sen blev hon a-lös då företaget flyttade utomomlands och nu får hon hjälp av soc samt gå i samtalsterapi för det tog hårt på henne och hon blev sjuk.(den nya har ju sänkt alla "bidrag" och gjort villkoren sämre för de som inte är så starka). hittar du ett jobb hon kan ta så skicka mej adressen så ger jag henne den.
    Tror du möjligheterna för henne att få jobb hade varit större med S...

Vet du hur många som blev permanent arbetslösa under S när de råkade ut för det din morsa råkade ut för. Alliansen kan inte fixa alla problem på en dag, det tar tid och rätta till all skit. Men jag tror de satsar hårt nu på att just hjälpa upp de svagaste .
  • el skåpet

mo m2007 skrev 2008-01-06 18:10:31 följande:

nej nej S hade inte "hittat ett jobb" åt henne MEN alliansen drog åt tummskruvarna på alla, både de lata och de som vill men inte kan.el skåpet skrev 2008-01-06 17:04:17 följande:
    har du sett statistik på hur mycket jobb som skapats senaste tiden? kan du hitta någon period i sveriges historia där det skapats så mycket jobb?

vad tycker du om S när de drog åt tumskruvarna mycket mer på 90 talet?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 00:33:28 följande:

Så hur lång tid skulle det ta med ett socialdemokratisk styre inan sverige kollapsar och blir ett u- land då...talar vi om att Sverige är det om 5 år, 10 år, 20 år?Exakt hur dåligt kommer det vara då när S styr...som i Sudan eller mer som Pakistan?
    Om S fått fortsätta regera (vunnit valet) så hade vi fått se på en hel del problem eftersom jobben inte tog sig samt att lågkonjunkturen är på väg. nu har man vänt skutan och fått framtidshopp hos företag m.m. därmed står vi mycket bättre rustade och staten har just nu rejäla budgetöverskott. dessa pengar kommer väl till pass när konjunkturen sviker mer.
  • el skåpet

mo m2007 skrev 2008-01-07 08:23:44 följande:

nu är det så att alla jobb som kom nu inte är ett av alliansens + utan de jobb som kom nu skulle troligen ha kommit iaf. pensioneringar, nya företag och även S har varit med och fixat detta. Hade ex sverigedemokraterna suttit vid makten hade vi sagt att det är deras förtjänst, Kristdemokraterna, deras förtjänst etcel skåpet skrev 2008-01-06 23:15:25 följande:
    Vad du avslöjar där är hur lite du vet om företagande och samhället.

S införde en del väldigt korkade regler samt har de senaste knappa 40 åren beskattat arbete extremt hårt.
    Exempelvis så införde S en regler om att företag måste medfinansiera sjukpenningen för personer som blev sjukpensionerade. Bara den regeln har säkerligen gjort att antalet anställda minskat rejält och då framförallt svaga har slagits ut från arbetsmarknaden. Det finns ju vetenskap och läsa, gör det så märker du med.

Jämför Irland och sverige, Irland var för lite drygt 30 år sedan ett av europas fattigaste länder, medan då sverige var nästan rikast, de har gått om sverige på mindre än 30 år.
  • el skåpet

cDk3r skrev 2008-01-07 10:02:18 följande:

el skåpet"Vad du avslöjar där är hur lite du vet om företagande och samhället. . .. . "Om du med inlägg #780 vill påstå att alla nya jobb eller ens en majoritet av alla nya jobb är alliansens förtjänst så är det snarare du som visar hur liten koll du har.
    Förtjänsten för alliansen är att de ändrat en del regler som gjort att företag vågar anställa och satsa. Givetvis är det företagen och arbetarna som gör jobbet, regeringen skapar bara förutsättningar.

Socialdemokraternas teknik för att få igång sverige var genom att prata ner räntan, vilka gynnas av låg ränt... jo det som äger
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 10:58:00 följande:

Som sagt lätt att kritisera andra trots att man gör det själv, men så är människor i mest! Vi är ju trots allt enkla varelser trots att vissa försöker hävda sig lite mer och bättre.Det är skillnad på att presentera fakta och presentera fakta, man ska vara väldigt noga med vart man får sin fakta ifrån.Sedan har ju el- skåpet dömt ut vissa fakta ifrån vissa tidningar eller internet sidor men tycker sina egna artiklar och sidor är rätta.
    *suck* du pladdrar på du, kan du inte komma med ett enda vettigt inlägg? snälla försök
  • el skåpet

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:18:36 följande:

det känns ju tryggt att du kan komma och undervisa mig och oss som är okunniga. Jag sa aldrig att alla regler är bra.. det visar bara hur lite läskunnig du är. Vi eller iaf jag diskuterade inte sjukpenningen utan det faktum att Alliansen rider på en våg som båda regeringarna kan känna sig som vinnare på.. Den dan du läser det jag skriver och inte det du vill att jag ska skriva. då kan vi fortsätta diskussionen.
    Jag läste vad du skrev och enligt dig så verkar det som att det inte spelar någon roll vad regeringen gjort utan de rider på en våg som finns där vad man än gör?

Har själv läst en del ekonomi och samhällskunskap samt är insatt eftersom jag är företagare, alliansen använder vetenskap när du utformar förslagen med, det är nästan så att de är lite för vetenskapliga. Men det finns vetenskap och använder man sig av den så är det ganska lätt och hitta fungerande metoder.
  • el skåpet

cDk3r skrev 2008-01-07 11:26:50 följande:

Att högkonjukturen ligger till grund för ungefär 3/4-4/5 av de nya jobben är ingen hemlighet. Inte ens moderaterna själva påstår något annat. Visst har Alliansen skapat nya jobb. Men högkonjukturen är det som är främsta orsaken.
    Man kan säga att med alliansen så blir det en del pluss på antalet arbetsplatser, med S blir det en del minus. Möjligen diffar det på runt 150 000 jobb mellan S och alliansen
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!