Inlägg från: SkåneP |Visa alla inlägg
  • SkåneP

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Härligt med diskussioner som baseras på sakliga argument.

• SkåneP

"Tycker att han borde satt ner foten rejält när det gäller alla skandaler inom Alliansen som varit. Det är inte ok att så många ministrar fuskat. "

Vad menar du han borde gjort ytterligare, utöver att ge dem sparken?

• SkåneP

Lilla Smilla skrev 2007-12-19 12:20:31 följande:

Man borde kanske kolla upp folk innan de anställs på så höga positioner. Man "råkar" inte missa att betala in teveavgiften i 16 år, till exempel. En sån person bör kanske inte vara minister. Särskilt inte kulturminister.
    Eh, nej. Hon "råkade" inte missa det. Det var såvitt jag minns ett aktivt ställningstagande (som hon sedan fick äta upp med råge).

Men nu blev hon ju inte såvärst långvarig i sitt ämbete.
    Hon fick sparken. Därmed kan man ju tycka att foten sattes ner och problemet var löst.
  • SkåneP

"Och skit samma om vi har fått det lite bättre"

Bestäm dig. Har ni fått det bättre eller inte?

"Vad har hänt med medmänskligheten?"

Den har gått ifrån att betyda "varsågod här har du pengar" till "varsågod här är förutsättningar för fler jobb". Ingen direkt radikal skillnad alltså - den finns fió
    ortfranade, kanske t.o.m. ännu mer nu eftersom det är mindre sossehyckleri kring det hela (GPs Torp är inte byggt av medmänsklighet).

• SkåneP
    cDk3r skrev 2007-12-31 11:38:41 följande:
    "Jysse skrev: "Det är väl bättre att alla har det lagom bra istället för att någon har det svinigt rikt och andra knappt mat på bordet!"Vad menar du? Det kommer alltid att vara så att vissa är "svinigt rika" men många av dem har arbetat hårt för att bli det också, ska de ha samma levnadsstandard då menar du? Vad är det för vits att arbeta hårt kanske 6 dagar i veckan 12-13 timmar om dagen för att ha det "lagom bra""Det ultimata om det hade fungerat är ju en marxistisk värld \o/Det finns väll inget dåligt i att _alla_ ska ha det bra?Nu är ju inte det speciellt realistiskt, så självklart kommer det alltid att finnas snuskigt rika och snuskigt fattiga människor. Det vi bör kämpa mot är väll att hålla klyftorna så små som möjligt där ribban läggs på botten och inte i taket. Dvs att lägsta standarden skall vara så hög som möjligt men att ingen övre gräns finns. Hur rik den rikaste är är inte relevant, det som är relevant är hur dåligt den fattigaste har det.
    cDk3r, ibland ger du ett så insiktsfylla intryck att jag inte fattar ur du kan vara vriden åt det vänstra hållet.

Innerst inne hyser du nog allt en sansad liberal
  • SkåneP
    Micke skrev 2007-12-31 15:44:02 följande:
    På samma sätt är det ibland svårt att förstå att du är skåning...
    Ja det är nog svårt att förstå.

(skriver jag försiktigt - om jag skojfriskt ger jag igen med samma mynt blir det ju anmält och bortplockat)
  • SkåneP
    Alexiaa skrev 2008-01-07 13:17:58 följande:
    Shit, vad lågt att komma med sånna påhopp dessutom offentligt...
    Det var ju du som svarade på inlägget riktat till cDk3r med "Ändå svarar du mig".

Jag blev också förvirrad där ett tag...
  • SkåneP
    Alexiaa skrev 2008-01-07 13:14:58 följande:
    Fortfarande är det sällan Sverige gör några stora upptäckter eller något bra som ger priser och liknande.Kolla hur sällan vi tex får nobelpriset men hur ofta en amerikan får det, just det säger också litegrann.
    Få se nu ...

Sverige : 9 miljoner människor. 28 nobelpris.
    USA: 300 miljöner människor. 304 nobelpris.

Slutsats:
    Sverige : Ca 3.1 nobelpris per miljoner invåndare.
    USA : Ca 1 nobelpris per miljoner invånare.
  • SkåneP
    Alexiaa skrev 2008-01-07 13:28:47 följande:
    Men Sverige är ett land som det sällan talas om, det är välidgt sällan någon nämner vårt land när de talas på internationella konferenser och liknande.
    Kanske det. Brukar inte hänga på internationella vetenskapskonferenser.
  • SkåneP
    cDk3r skrev 2008-01-07 13:34:44 följande:
    "Nej, det tror jag inte. Är du det?"Det är jag faktiskt :) fråga nån gammal räv här så får du se ;)
    Nej. Du är inte otrevlig.

Du för inte ens fel kamp.

Du står bara på fel barrikad.

• SkåneP

Skönt att trådens debatt är on-topic och följer trådstartens taffliga debattstil.

Det lustiga är dock att trådstarten var ett medvetet ironiserande över bl.a. just idotisk och osaklig argumentation.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!