Inlägg från: Micke |Visa alla inlägg
  • Micke

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Alexiaa skrev 2007-12-19 23:00:53 följande:
    Jag är rädd för att det ska bli som i USA att det blir försäkringsbolag som är inblandade i vården.Så länge det är skattefinansierat tycker jag det är okej och inte annars, för isf kan det bli så att de som har mycket pengar får den bättre vården.Jag tycker inte man ska kunna tjäna pengar på vård av människor!!!
    som sagt du hade blandat ihop det hela. Ingen som har pratat om att vården ska bli privatfinansierad.
    Klistar in ifrån moderaterna.se:

"Vem ska betala för sjukvården?
    Svaret är: Finansieringen av sjukvården ska ske via skatten. Vi betalar alla solidariskt för vården och vården ges till alla efter behov. "

Givetvis ska man kunna tjäna pengar på vården. Tror du det skulle finnas ett enda läkemedelsföretag om de inte gick med vinst?
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-19 23:10:37 följande:
    Fast det blir en annan sak, men jag är rädd att börjar man rucka på en sak så är det lätt att annat faller.Får man ett system som USA, där försäkringsbolag är inblandade i vården vore det hemskt.Jag tycker vi ska ha kvar den vård vi har idag, och jag ser ingen anledning att just ändra på den.Kom inte och snacka om vårdköer och annat blaha...det finns i alla länder.
    du menar privata vårdförsäkringar? Finns redan sedan länge i Sverige.
    Utan dessa hade vårdköerna varit ännu längre.

Så du är mot moderaterna pga ett att du fantiserar ihop ett kommande förslag som ingen har lagt utan tvärtom säger sig vilja arbeta emot? Jösses.

Nej jag ska sova. Ägna du kvällen åt att läsa på lite så kommer diskussionerna bli roligare framöver när du slutar gissa dig fram.

godnatt!
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-20 09:53:26 följande:
    Nej, jag har skrivit varför jag är emot moderaterna! Det är av helt andra orsaker, men jag vill inte privatisera vården mer alltså att man ska släppa det fritt att bedriva privata vårdcentraler.Jag tycker vi ska enbart låta landstinget sköta vården och ingen annan!Dessutom är jag emot moderaternas skattepolitik och deras politik gällande skolan, även deras politik gällande utrikespolitiken (bistånd).
    Privata vårdcentraler har vi, liksom privata sjukhus. Kostar inte mer att gå dit än till ett vanligt landstingsdrivet.
    Vad är problemet?

Vad har du emot biståndet?
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-20 22:00:17 följande:
    Har inget emot bistånd, jag tycker dock det är fel att Alliansen vill sänka biståndet till andra länder.Jag skulle vilja se en radikal ökning däremot!!!
    Biståndet ligger på 1% av BNI under 2006, 2007 och 2008. Det är den högsta siffran någonsin.

2000-2005 låg siffran mellan 0.72% och 0.89% av BNI.

Så vad exakt är du ute efter?
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-20 22:47:59 följande:
    Vår biståndsminister talade om att slopa biståndet till en del länder jag tycker är viktiga (som jag läst på om).Dessutom har hon talat för att sänka biståndet från och med 2009!!!
    '

Vilka länder handlar det om som du är påläst om?
  • Micke

Man minskar biståndet till undp med 80 miljoner men ger fortfarande 720 miljoner. Anledningen var en markering för att gå gehör för sveriges krav på att man ska införa skrivningar om mänskliga rättigheter och demokrati.

Är det så fel tycker du? Att ställa krav när man skänker pengar?

De 80 miljonerna kommer fortsatt gå till bistånd men inte via undp.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=726456&rss=145

• Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-20 23:10:10 följande:
    Jag tycker man ska ska ställa krav, men detta e ett FN organ och de borde man lita.De kan mer än svenskar om dessa frågor!
    Skitsnack.

FN handlar om kompromisser. Alla länder ska vara överens och därför blir besluten som fattas sällan speciellt kraftfulla för att inte riskera att reta upp något land.

Så det handlar inte om kunnande, utan om politik.
  • Micke
    Speedway skrev 2007-12-20 23:17:52 följande:
    Tänk om nån snygg kunde va partiledare... Nej sitället är det feta flottiga grisar, eller ägghuven...Jag menar dom är ju ändå "ansiktena" utåt...*Spyr* Skiter i vilket vilka som styr sålänge dom inte startar krig och börja tönta sig som USA.
    Ja det är ju på utseendet vi röstar.
  • Micke

Sverige är tillsammans med Norge de land i världen som skänker bort störst del av sitt BNI.

• Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-20 23:22:22 följande:
    Fast inte om man vill sänka det, sedan håller jag inte med...vilka ska biståndet gå till om inte FN?Man kan inte ge det direkt till ländernas regeringar precis...
    Läs tex här så ser du att det finns gott om alternativ.
    www.sida.se/sida/jsp/sida.jsp
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!