• Linda1976

HJÄLP! Snabbt svar! (Ögoninflammation)

De ringde just från dagis, jag får sticka och hämta dottern när hon ätit lunch, hon har klet i ögonen, förmodligen ögoninfl. Vadska jag köpa för salva på apoteket? TIPS?

Kan inte tänka själv nämligen, för jag har bihålsinflammation själv, kul kul kul..... Och dottern just frisk från samma bacill.

Tacksam för hjälp

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Svar på tråden HJÄLP! Snabbt svar! (Ögoninflammation)
  • Majsan70

koksaltlösning är det bästa att spola med. Blir det långvarigt så gå till en ögonläkare o få en ordentlig salva.

• Ex ungue leonem

Tvätta med KOKT AVSVALNAT vatten vid behov.

På klon känner man lejonet
  • Linda1976
    Majsan70 skrev 2007-11-30 11:34:37 följande:
    koksaltlösning är det bästa att spola med. Blir det långvarigt så gå till en ögonläkare o få en ordentlig salva.
    Sån hos optikern? DVS jag får köra till mitt eget jobb och hämta
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Majsan70

HAHA! Ja har du vanlig koksalt lösning där så varför inte. Själv köper jag pipetterna på apoteket.

• Ex ungue leonem
    Linda1976 skrev 2007-11-30 11:40:29 följande:
    Sån hos optikern? DVS jag får köra till mitt eget jobb och hämta
    Eller som vi andra får köpa på apoteket.
    På klon känner man lejonet
  • Tristanya

när jag varit förkyld dom två senaste gångerna har jag fått ett gulkletigt slem i ögonen.. o det är ingen fara.. bara att skölja med ögonvatten, finns på apoteket! jätteskönt o spola ögonen med det!

• SchumiFerrari

Är det smittsam ögoninflamation så behöver du gå till BVC och få salva utskrivet. Det smittar EXTREMT fort och lätt...

*The Muppet!!! V26*
  • bäbis

Ögoninfl är tydligen jättesmittsamt så tänk på att tvätta dina egna händer efteråt så du inte får det oxå

Krya på er

Svar på tråden HJÄLP! Snabbt svar! (Ögoninflammation)