Inlägg från: ladysoul77 |Visa alla inlägg
  • ladysoul77

Fler med 4 månaders i tillväxtfas? JOBBIGT!

Min dotter är 4 månader och har under den senaste veckan totalt ändrat sig.. Från att ha kunnat somna ensam i sin egen säng jollrandes till att gråtandes/gnällandes somna i vår säng med mig liggandes bredvid.. Hon vill äta med 2,5 timmes mellanrum på natten och har svårt att vara själv på dagen. Någon som känner igen sig? Vad gör man? Står ut? Är så oförberedd, hon har skrikit sammanlagt typ en kvart om dagen innan men nu är hon sååå gnällig. När går det över? Tror ni hon kommer att "vänja" sig vid att sova med oss nu och vägra sova i sin egen säng framöver? Vill helst inte samsova, känns osäkert..

• Svar på tråden Fler med 4 månaders i tillväxtfas? JOBBIGT!
  • ladysoul77

Vad skönt att man inte är ensam! För oss är det nog det att hon inte vill/kan komma till ro och sova som är jobbigast.. Endast i vagnen somnar hon utan gråt/gnäll. Hon har ALDRIG sovit mer än 45 min på dagarna så det blir väldigt korta stunder man får för sig själv. Är det någon av era bebisar som äter något mer än bröstmjölk/ersättning? Funderar på om man kunde ge lite gröt på kvällen så kanske de skulle sova bättre.. Har hört folk med 4 månaders som gjort det. Själv helammar jag endast.

• ladysoul77

Pokoyo: Vad skönt att kunna se fram emot en "solskens-period" snart. Rekommenderar du Barnaboken förresten? Jag har Att växa och upptäcka världen, den är oxå bra.

• ladysoul77

Hej alla med gnäll-bebisar! Tänkte bara säga att nattningen ikväll blev BETYDLIGT mindre gnällig idag för att jag testade att dra ner på intrycken utifrån. Har varit mycket hemma och inte varit runt på så mycket aktiviteter. Fr.o.m halv sju stängde jag av alla ljud och TV:n och satt och "myste" i soffan istället. Och dottern var mycket lättare att söva. Tog typ 10 min. Kanske nåt som funkar för er också? Det är ju nu de "upptäcker världen" och vad jag fattar det som så är det p.g.a av alla intryck att bearbeta som de har svårt att varva ner när de ska sova..

• ladysoul77

Äsch, jag vet inte heller... Det är kanske JAG som blir stressad av aktiviteter och hon märker av det?? HATAR stress med barnvagn på stan, åka kiss-hiss och amma på högljudda fik.. Jag blir en bättre mamma hemma. Synd bara för man vill ju träffa andra vuxna människor ibland.

• ladysoul77

Min dotter heter också Ebba! Nu somnade hon i sin egen säng utan större gnäll.. Hoppsan vad olika det kan vara från dag till dag.. Får se om hon sover där hela natten eller..

• ladysoul77

Suck.. Om det vore så lätt.. Vår dotter kniper igen munnen så man inte får in någon napp och gnäller tills "den riktiga" tutten kommer.. Inte tror jag hon behöver äta egentligen, men hon kommer fort till ro om jag ammar. Jag ORKAR inte söva en gnällig bebis, utan "halar fram" behagen så vi båda får sova mer. Hon samsover med oss nu för helt plötsligt är spjälsängen läskig. På dagarna går det hur bra som helst att sova där, men på natten vill hon "lyx-sova" bredvid oss. På något sätt har jag ställt mig in på att hon kommer äta på natten tills hon blir "ut-knockad" av en stabbig gröt om ett tag..

• ladysoul77

WOW! Vad hände nu???!! Hon somnade kl.20 och sov till 05.00!!! Åt en gång sen sov hon till 07.15! Vad kom detta beteende ifrån? Hon har ju ätit varannan timme tills igår. Dessutom sov hon i sin egen spjälsäng och mannen är bortrest så jag hade en hel dubbelsäng för mig själv!!!! Hoppas detta håller i sig...

• ladysoul77

Glömde tillägga att detta gjorde att jag vaknade med GIGANTISKA bröst, helt mjölksprängda!! Men det var det värt.. hehe..

• ladysoul77

Lilla trynet: Jag erkänner att jag är dålig på att vila på dagarna. har alltid varit det. När hon sover vill jag "passa på" att göra saker, duscha, diska, hänga på Fl.. Men jag har hört flera säga att de helt plötsligt ser "färg-film" av att vila på dagarna.

Pasadena: Grattis till en skön natt! Konstigt att man ändå inte sover helt bra. Jag låg också och väntade på att hon skulle vakna när som helst.. Typ kolla om hon andades för att hon sov så djupt och tyst..

Svar på tråden Fler med 4 månaders i tillväxtfas? JOBBIGT!