Inlägg från: linsingen75 |Visa alla inlägg
  • linsingen75

Fler med 4 månaders i tillväxtfas? JOBBIGT!

Hej,
    min lille kille (4 månader - 18 1/2 v) började strula för ca 1 vecka sedan på nätterna. Han har alltid varit lite lätt väckt - somnar lätt men vaknar flera gånger per natt o vil ha sin napp innan det är dags för mat kl. 6. Men helt plötsligt ändrades allt. Han började vakna1 g/h o dessutom skrika hysteriskt. Jag märkte ju i samma veva att det hände en hel massa - han tar i saker, vänder på sig osv. Aha utvecklings fas tänkte jag! Om ni inte provat det så rekommenderar jag att ni tar ett par jobbiga nätter med buffning - ta inte upp den lilla o ge inte nappen utan buffa bara väldigt bestämt. Första natten var jätte jobbig för han vaknade ofta o ville inte somna om (men han slutade vara hysterisk efter några minuters buffning). Andra natten blev lite bättre men ganska tuff. Tredje natten var vi nere på en normal nivå för en ok natt och nu de senaste 4 nätterna har jag varit uppe 1 eller ingen gång för att buffa lite lätt. Efter han ätit kl 6 får han nappen om han inte kan somna om. Han har inte varit gnällig på dagarna men haft svårt att sova även då!

Svar på tråden Fler med 4 månaders i tillväxtfas? JOBBIGT!