Inlägg från: Pasadena |Visa alla inlägg
  • Pasadena

Fler med 4 månaders i tillväxtfas? JOBBIGT!

Samma här...puh. Min dotter har vaknat varannan och ibland VARJE timme nätterna igenom i en månads tid nu. Jag är helt slut!

Har testat att proppa i henne mat på dagarna med absolut ingen skillnad som resultat.

• Pasadena
    Liten parvel skrev 2007-12-01 15:48:25 följande:
    Tuva är 4 månader. Började med ersättning till "sov-målet" trots att jag inte haft brist på mjölk. Efter att ha tryckt i sig flaskan med mat så sover hon som en stock!vaknar först efter 4 timmar och vill ha mer å då är det tutten som gäller igen för då ligger vi i sängen.BM som tipsade mig, hon sa att bröstmjölk håller barn sig bara mätt på i 20 min. så om de vaknar till efter den stunden så känner de sig hungriga igen. Med magen full av ersättning istället så är de mätt mycket längre och får ro att sova mer harmoniskt.4:e natten med ersättning och hon har sovit som en liten prinsessa och det har även jag. har inte varit så här utvilad på mycket mycket länge.Det är värt att prova åtminstone, fungerar det inte är det bara att återgå till mjölk heltid. =)lycka till
    Gaah, önskar min dotter kunde äta ersättningen men hon gillar den INTE. Vi trodde att det var flaskan hon inte ville ta men välling i flaska gick ypperligt men INTE ersättningen.
    För jag hade lite samma tanke som du, att proppa i henne det innan sängdags.
  • Pasadena

Ja vi har mam ultivent också, men hon dricker bättre ur pipmugg av n ån anledning Ska försöka ikväll igen och hoppas att hon sover gott sen!

Hur vaknar din dotter sedan, under natten? Var 4.e timme sen med?

• Pasadena

Hej petrusse,
    now we meet again

Min dotter käkar också på sina händer kosntant men inga tänder här inte. Tror mer på att det hör till utvecklingen. Likaså dreglet.

• Pasadena

Här är det inte så mycket gnäll faktiskt, hon är oftast glad men när det kommer till nattningen då ojoj jeeeeesus vilka skrik och motstånd!

• Pasadena

petrusse, hihi jag helt omöjligt är det ju inte, det finns ju de som får tänder vid 4 mnader! Har du känt efter?

I kväll fick jag förresten i lillskiten ca 50 ml ersättning, men det var inte populärt kan jag säga. Hon åt men gjorde sura miner Få se om det hjälper nåt, fast det var nog för lite för att hon skulle bli mätt.

• Pasadena

petrusse, jag köpte nan2. Vet inte vilken som är bäst, de är väl likvärdiga, semper och nan..

• Pasadena

ladysoul, intressant men jag har inte  sett något mönster i det där, det känns mer som slumpen avgör om det ska bli en "lätt" söving eller en långdragen. I bästa fall somnar hon på 10 min, i värsta fall på 3-4 timmar. Vi gör inte så jättemycket på dagarna heller, promenader och så men mest är vi hemma. Men det kanske räcker med tv:n eller att man själv grejar massa hemma, jag vet inte?

• Pasadena

petrusse,
    ja nan2 ger man till bebisar på 4+ månader. Vi har faktiskt börjat ge lite välling också och hon älskar det! Sörplar i sig massor på en gång men jag måste bromsa för att testa först så inte magen ballar ur.

Svar på tråden Fler med 4 månaders i tillväxtfas? JOBBIGT!