Inlägg från: AnnCamilla |Visa alla inlägg
  • AnnCamilla

Kommer också in här, kanske kan få lite stöd, vår dotter blir 5 månader om en dryg vecka, hon har blivit omöjlig på kvällarna helt plötsligt?? Fundersam Från att ha somnat ca 22 och sovit hela natten fram till ca 8 ett bra tag är hon omöjlig att få att sova Ledsen
    Somnar hon när vi matar henne vaknar hon oftast snart igen och är omöjlig att få att somna om igen, vi får hålla på i timmar!!! ??? Hon är trött/grinig men somnar inteFundersam Förstår inte??

Vad är det med denna åldern?

Tycker hon blivit mer känslig också, kinkig liksom och gråter lätt, blir lätt förbannad/arg och har inget tålamod!
    Nu är hon så trött så hon vet inte vart hon ska ta vägen.....men ändå somnar hon inte och försöker man få henne att sova typ har henne i famnen och vaggar blir hon galen?

• AnnCamilla
    Xelmas skrev 2007-12-21 12:14:03 följande:
    Hejsan allihop!Jag lägger till mig och sonen på 4 månader här med. Han har sovit 12 timmar om natten förrut (vaknat 2-3 gånger), men den senate veckan har han fått väldigt svårt att somna, jag tycker han känns stressad. Han är inte ledsen, men gnällig och spretig. Sover väldigt oroligt och vill helst ligga mellan oss. Sen är han pigg mitt i natten och glad och vill leka....hmmm.... vill inte mamma...Nappen som har funkat kanon tidigare leker han bara med och tar ut och får inte in den rätt igen. Han äter varannan timme på natten (inte lika ofta på dagarna). I natt sov han 9 timmar (åt 2 ggr) så då kan jag inte klaga, men annars.MAN BLIR SÅ MATT! Även om han somnar så kan inte jag sova för jag har så stört nattmönster... Hoppas det blir bättre snart...
    Vår tjej har också sovit bra, hon har hela tiden varit svår att lägga ner när hon somnat i vår famn, vaknade ofta till då vi lade ner henne från att vi kom hem från BB men det hade rättat till sig, hon hade slutat att äta på nätterna och kunde sova från 22-23 till 8 på morgonen!
    Nu verkar hon sova så ytligt, hon vaknar av minsta lilla, lilla, lilla ljud, sover oroligt, vrider och vänder på sig, rycker till och väcker sig själv, är JÄTTE svår att få att somna om, om hon vaknar???
Svar på tråden Fler med 4 månaders i tillväxtfas? JOBBIGT!