Inlägg från: Pasadena |Visa alla inlägg
  • Pasadena

Fler med 4 månaders i tillväxtfas? JOBBIGT!

Kiss-hiss *asg* Jag vet vad du menar, man vill ju komma ut och träffa folk och man märker på de små att de verkligen gillar det också. Min dotter blir helt tokglad när vi är ute och hon får åka vagn och titta på saker. Inte liiika förtjust i att sitta still i mitt knä på fik dock

• Pasadena

petrusse,
    ja välling är kanske inte nödvändigt, det kanske går lika bra med ersättning?

Det är ju inte säkert att vällingen ger "knock-out"-effekt Jag åerkommer med rapport

• Pasadena

Hm, i natt sov skruttfian 3 timmar, vaknade för amning och somnade om o sov i 3 timmar till, sen vid 3 började karusellen igen med bök o stök. Vaken bebis som absolut inte skulle sova. Lyckades söva om henne till slut men hon vaknade ändå 1 g/ timme fram till kl 6.30 då det tydligen var morgon.
    I morgon blir hon 20 veckor, f*n om det inte börjar vända då

• Pasadena

He he här buffas det för fulla muggar varje gång hon vaknar men icke sa nicke

• Pasadena

Alltså en liten djävul i mig tänker att jag kanske ska försöka få henne att somna senare. När hon var kring 3 månader somnade hon vid 22 och sov hela natten, många gånger, dvs fram till 6. Men hon sov absolut nada på dagtid. Inte nu heller iofs, men nu är hon så jääääkla trött vid 18 så det ungefär vår läggning "startar".

Ok imorgon blir hon 20 veckcor så nu bara MÅSTE det vända

• Pasadena
    Goldentear skrev 2007-12-02 23:42:06 följande:
    Fler med samma problem... Dock är min son bara 3 månader... För en vecka sen började han vakna på nätterna och skrika och det blir bara värre... Nu tar han bara powernaps på dagarna... Somnar han till lite ex i bärselen så vaknar han så fort jag stannar... I vagnen är det samma sak... Så ni menar att jag ska behöva stå ut med det här i två månader???  Jaja det är tur att pappa är hemma hela dagarna... (även om han jobbar och inte är inne)
    Håller verkligen tummarna att du slipper men här har det varit såhär i någon månad Fundersam
  • Pasadena

Lilla trynet, gud så bra att det funkade men alltså jag blir tokig på bvc!! Till mig sa sköterksan att det är FULLT normalt att hon äter varannan timme nätterna igenom?! Mitt förnuft säger tvärtom men vad ska man tro? GAAH

Jag har försökt låa bli att amma men somnar hon om så sover hon bara nån kvart-halvtimma  och sen vaknar igen!!

• Pasadena

Lilla trynet,
    ja allstå om jag hade kraft och ork så skulle jag ta fajten. Min dotter har haft väldigt dålig aptit på dagtid iom att hon äter nätterna igenom men jag håller på och försöker bryta trenden så jag ger henne smakisar och gröt på dagarna och hoppas att hon står sig mer mätt på det. Hittills har jag inte märkt nån skillnad dock, utan hon vaknar ofta ändå utan att ens vilja amma, utan bara vaknar och stökar omkring, jag hör hur hon gäspar, men hon lyckas aldrig somna om själv, så då får jag hjälpa henne. Det är ju iofs tur att hon aldrig krävt att få komma upp eller vägrat somna om, men det är fasiken jobbigt också att behöva söva om henne stup i kvarten. Jag är verkligen ett vrak om dagarna.

Jag har märkt att hon är liite liite lugnare nu, och har varit i ett par dagar så jag hoppas att den "Ivriga och nyfikna trenden" håller på att lugna ner sig. Alltså hon får gärna vara nyfiken men inte på bekostnad av sömnen

• Pasadena

ladysoul WEEEE, skönt att vara utvilad?

Vi har också haft en SUPERbra natt med endast 1 uppvak. Kan säga att det har ALDRIG hänt förut! NEVER!
    Jag är så glad så jag börjar nästan få hoppet tillbaka

Kan säga att jag proppade i henne massor av ersättning igår kväll plus ammade henne som vanligt (hon ville det!) och hon sov verkligen som en sten! Hon har faktiskt inte sovit såhär bra sen hon var nyfödd då hon kunde däcka i mitt knä och helt omedveten om omvärlden. Så var hon i natt, trots att jag harklade mig och snöt mig hela tiden (förkyld) så hörde man hur hon nästan snarkade och andades sådär sömndjupt. Nätterna innan har hon vaknat direkt och snurrat, bökat och gnytt.

Så skönt för de små trollen ! Och för oss också (trots att jag knappt sov för att jag väntade på att hon skulle vakna när som helst)

• Pasadena
    Lilla trynet skrev 2007-12-04 09:10:39 följande:
    När vi hade det jobbigt för någon-några veckor sedan och jag fick sova ca 5 timmar/natt var jag så himla trött så jag inte kunde tänka klart, och det var ju ändå bara typ 10 dagar det var så. Blev otroligt stor skillnad när jag såg till att vila middag på helgen istället för att vara "duktig" och få en massa gjort hemma när mannen var med sonen. Gör allt vad ni kan för att få er sömn någon gång. Be mormor eller någon annan att komma om ni har möjlighet (då kan mannen göra ordning kaoset hemma samtidigt). Med lite mer sömn i kroppen ändrade jag inställning från att sonen var jobbig och den jag blev irriterad på till att tänka att det är situationen som är lite tuff just nu, men att det kommer bli bättre. Jag gick in i natten med helt annan inställning och orkade tänka att vi kommer fixa att somna om utan mat. Innan tänkte jag tusen svordomar och skit också när han vaknade -då funkar inte nattningen bra. Förstår inte hur man klarar sömnbristen i längden som vissa mammor månad ut och in. Massa styrkekramar till alla nattugglemammor!
    Alltså jag kan inte sova på dagtid, det är lönlöst. Jag har testat men ligger bara helt vaken och rastlös. Fasiken det är knappt så jag kan sova på natten mellan uppvaken ju..
Svar på tråden Fler med 4 månaders i tillväxtfas? JOBBIGT!