kaffe til femmånaders??? hjälp. är det jag som är dum i huvudet?
Det är alltså inte jag som ger bebisen kaffe, utan en polare. Vi satt och fikade hos mig idag, och så helt sonika fyller hon en tesked med kaffe och ger det till sin femmånadersbebis. Jag blir helt paff och kommer av mig och det enda som kommer upp i huvudet är (korkat nog)
"men... det där får de ju SVANS av..."- halvt på skämt, för det är vad man brukade säga till mig när jag var liten, sådär halvt på skämt.
"lite av varje skadar inte", menar hon, som är sjuksyrra, fyller en tsk till och ger till barnet (!!!!)
Som för att understryka det där, ger hon spädfödingen (vid lunchen) även potatis att smaka (som jag har saltat, och det säger jag till henne, att XX; jag har saltat potatisen, är du säker???), fisk och stuvad spenat (med redning, vitlök och salt).
Hon berättar för mig att bebisen igår åt fiskpinnar, tillsammans med resten av famljen, potatis och spenat (igen) och...
Finns d ngn mammaledig barnsköterska här som kan råda mig vad i h-vete jag ska göra med den här polaren samt vad som kan hända med en femmånaders som får i sig kaffe? ... hur farligt ÄR kaffe för spädbarn egentligen? tänkte, om jag sa att jag frågade en annan sjuksyrra... så kanske mina ord väger tyngre?
alla är givetvis välkomna att svara.