• Anonym

Hur mycket handlar du mat för i veckan??

Jag ill komma ner till att handla mat för 500 spänn i veckan... Men lillan dricker välling morgon och käll och hennes välling kostar då 100 spänn i veckan. Men då är det bara 400 spänn kvar  till mat i veckan. 2 vuxna och ett barn. Går det?

• Svar på tråden Hur mycket handlar du mat för i veckan??
  • chirren
    lövet2 skrev 2007-12-01 13:07:19 följande:
    Vi är jag och maken, 23-åring, 21-åring, 19-åring, 17-åring, 12-åring, 8-åring, 3-åring och en katt. Då är maken inte hemma må-to, 23-åringen är inte hemma må-on, 19-åringen har egen lägenhet och äter hemma bara 1-2 ggr/vecka. Å andra sidan så är det nästan alltid minst en kompis eller pojkvän som äter här, så det jämnar ut sig i slutänden ...
    Ja det var ju några stycken, ser ut som det gjorde hos mig när jag var mindre då. Vågar inte ens tänka på vad det ska kosta att ha 6 barn=)
  • Anonym

Knappt 500 i veckan för två vuxna. Då ingår även hygienprodukter och mindre saker till hemmet (t ex kökshanddukar).

• Anonym (oj)

Oj, vad alla är bra på att handla ekonomiskt. Vi handlar för ca 1200:- i veckan (2 vuxna, barn på väg) och då menar jag bara mat. Allt annat till hemmt och hygien tillkommer. Måste nog lära oss att tänka om snart...

• Anonym

vi handlar för minst 1200:-/vecka. 500:- kan nog bli tufft om man inte vill äta blodpudding 7 dagar is träck.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-01 18:01:03 följande:
    vi handlar för minst 1200:-/vecka. 500:- kan nog bli tufft om man inte vill äta blodpudding 7 dagar is träck.
    Man kan nog äta bra. Inte kul men måste få bort skulden fort som tusan!
  • Anonym (frugan)
    Anonym skrev 2007-12-01 18:01:03 följande:
    Min erfarenhet är precis tvärtom. Halvfabrikat är dyrt, bra råvaror i större förpackningar både billigare o bättre. Man får kika lite vart priserna är bra. Allt på Lidl är INTE dåligt tex varför köpa ris för 30 på ICA när det finns för 15 på lidl. Min make är kock och vi äter BRA ballanserad och varierad kost, månadshandlar för ca 2000 (Lidl, Willys o ICA)o köper till mjölk frukt osv sammanlagt blir det runt 3000 mån. Vi är två vuxna med två barn.
  • chirren
    Anonym (frugan) skrev 2007-12-01 18:21:52 följande:
    Min erfarenhet är precis tvärtom. Halvfabrikat är dyrt, bra råvaror i större förpackningar både billigare o bättre. Man får kika lite vart priserna är bra. Allt på Lidl är INTE dåligt tex varför köpa ris för 30 på ICA när det finns för 15 på lidl. Min make är kock och vi äter BRA ballanserad och varierad kost, månadshandlar för ca 2000 (Lidl, Willys o ICA)o köper till mjölk frukt osv sammanlagt blir det runt 3000 mån. Vi är två vuxna med två barn.
    Jag håller med.
  • Anonym

ca 1000kr/vecka då räknar jag allt hygien mat blöjor välling osv
    Har 4 barn är ensamstående på heltid
    2 barn som äter välling morgon & kväll & 1 me blöja mer eller mindre heltid & 1me nattblöja

• Anonym

Barnen är 12 9 3 & 2år

Anonym skrev 2007-12-01 19:53:55 följande:
    ca 1000kr/vecka då räknar jag allt hygien mat blöjor välling osvHar 4 barn är ensamstående på heltid2 barn som äter välling morgon & kväll & 1 me blöja mer eller mindre heltid & 1me nattblöja
  • Anonym

vi är 2 vuxna och en 1,5 åring.
    köper 30l välling paket. billigast så. hålelr sååå länge
    köper 2 paket blöjor.
    all slags mat, bröd, grönsaker, schampo osv.
    handlar alltid för 2veckor i taget. och det slutar på jämnt 1000 kr.
    o då kan vi även lyxa till det ibland.

billigt o bra.

Svar på tråden Hur mycket handlar du mat för i veckan??