Inlägg från: Anonym (Ryggont) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ryggont)

Kan man bli sjukskriven för ryggont?

Har ett litet dilemma och jag vet inte riktigt hur man går tillväga.

Det är så här att varje morgon när jag vaknar (sedan ett antal månader tillbaka) så har jag fruktansvärt ont i ryggen. Jag vaknar vid 5-tiden och har då två timmar på mig att ligga och försöka mjuka upp kroppen för att överhuvudtaget kunna resa mig ur sängen.
    Jag har en liten hemma (fast jag är arbetslös just nu).
    Ibland hjälper ingenting och jag får efter att med mycket möda tagit mig upp och fått tjejen ur sängen, krypa baklänges tillsammans med henne nerför trappen.

Visst har jag varit stel i ryggen lite då och då förut, men de sista månaderna har det blivit hemskt. Om jag råkat lägga mig på mage på natten, så måste jag när jag vaknar ropa så mannen vaknar och han får hjälpa mig runt på rygg, även när jag ligger på sidan så ömmar det i ryggen.

Vad händer om jag får ett jobb? Är så rädd för att jag inte ska kunna ta mig upp på morgonen till jobbet.
    Jag kan ju inte stå upp för länge heller Har jag gjort något under dagen som inneburit mycket stående så låser sig ryggen nästan. Man blir stående gång på gång med stöd mot diskbänken innan det släpper så pass att man törs röra sig.

Kan man få hjälp för sånt här?
    Sist jag bad om hjälp var jag gravid med mitt mellersta barn och då sa de att det berodde på graviditeten säkert!

Någon med ryggproblem som kan ge mig råd?

Jag är annars en människa som nästan aldrig blir sjuk eller behöver uppsöka läkare, men jag vet ju att många har ryggproblem och jobbar.
    Kan man bli sjukskriven för ryggproblem? 2 h på morgonen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-03 09:56:03:
    Vet inte om det blev lite snurrigt i texten, men jag är inte gravid just nu.

• Svar på tråden Kan man bli sjukskriven för ryggont?
  • Anonym (Ryggont)

Jo, jag måste nog kontakta läkare och se om de kan hjälpa mig

Jag är inte gravid just nu, om det inte framgick i ts.

• Anonym (Ryggont)

Jo, jag vill ju bli av med besvären helst, inget roligt det här Det är ju som de säger att man ska röra på sig och jag försöker verkligen.
    Känns ju skumt att vara sjukskriven när jag inte är *sjuk* i den bemärkelsen, men mornarna är ju hopplösa känns det som.
    Fick tag i en läkare som skickade mig vidare till sjukgymnasten så nu väntar jag på att de ska ringa.

Svar på tråden Kan man bli sjukskriven för ryggont?