• daggvåt äng

deo hjälp! ingenting funkar

Okej, så här är det. Jag har testat allt jag kan hitta. För ett år sen gick jag över från vanliga deodoranter till naturliga. Och de har funkat likadant. Jag kan använda dem i typ fem månader. Sen funkar de inte längre. Jag börjar alltså lukta svett. Har använt saltsten ett tag nu och den höll faktiskt nästan ett år. Men nu hjälper den inte alls längre. Har testat rosenserien som jag fick rekommenderad men den funkar inte särskilt mycket bättre. Den bara döljer lukten eftersom den luktar så sjukt starkt. Och jag gillar inte doften.
    Vad göra? Håller på att lägga om min kost lite grann nu. Kan det hjälpa tror ni? Nån annan bra idé?

• Svar på tråden deo hjälp! ingenting funkar
  • solstraalen

Har du testat med nya kläder osv?

En del kläder börjar ju stinka kasst direkt då man svettas efter ett tag..

Mamma till Anton 9910-,Saga 0512- och Josef 0706-
  • Exchange

Kostomläggning fungerar bättre än allt annat! ät nyttigt och tiollräckligt, rör på dig, och mycket vatten!

• daggvåt äng

Jag har alltid linne på mig när jag jobbar så det sitter inte i kläderna. Om det bara hade varit så enkelt.
    Det blir lite bättre om jag ser till att ha luft under armarna hela tiden. Så att svetten inte blir instängd. Men nu när det är kallt så går man ju gärna och drar armarna mot kroppen.

• ElsaO

"Absolut torr" från apoteket! rena tortyren men då svettas du inte en droppe...

• Blondie 68

Hejsan!!
    Har du provat Degree Fresch ??? Den håller i 24 timmar. Den funkar jättebra på mej, som svettas kopiöst mkt. Den har även funkat på mej på sommaren när det e såå varmt

• daggvåt äng

Jag kan tyvär inte använda för starka produkter eftersom det kliar som tusan av dem. Och jag vill absolut inte sluta svettas. Bara bli av med lukten. Svett är naturligt och måste ut ur kroppen. Det är min åsikt.

• beibikär

Du rakar väl dej under armarna?
    Om inte så måste du börja, annars är det håret där som luktar...
    Jag har använt Yves Rocher roll on ett tag nu, en grön...öh, minns inte vad dom heter.
    Men roll on är det som gäller, inte spray.
    Och alkoholfri bättre...
    Så mycket annat kan jag inte hjälpa dej med.

Ronjas och Jonatans mamma
  • väntar i Kina kön

Hej!
    Har du provat bats från apoteket? Toppen bra mot svettningar.

• daggvåt äng

Nej nåt hår har jag inte under armarna.
    Okej, degree och yves rocher alltså. Nån annan som tycker de är bra?

• daggvåt äng

Bats är en av de jag gått igenom ja.

• bubblan1982

Jag har haft Nivea for men...Suveränt..men jag behöver också byta emellanåt men de är den som funkar bäst=)
    daggvåt äng skrev 2007-12-03 17:44:08 följande:

Nej nåt hår har jag inte under armarna. Okej, degree och yves rocher alltså. Nån annan som tycker de är bra?
  • daggvåt äng

Nivea for men har jag också haft. Jag hade den rätt länge i omgångar. Men till slut fick jag inte den att funka igen. Kanske ska testa en gång till.

• bubblan1982

Ja de är många av oss som måste byta emellanåt..Jag har den och så Rexona.Den rosa?!
    daggvåt äng skrev 2007-12-03 17:51:49 följande:

Nivea for men har jag också haft. Jag hade den rätt länge i omgångar. Men till slut fick jag inte den att funka igen. Kanske ska testa en gång till.
  • nuria

Jag har fått tips om någon slags sten...

Som man ska blöta, och gnugga under armarna.
    Ska fungera. Ska själv prova.

Tror de finns att köpa på hälsokost

• bubblan1982

Är de saltstenen som jag tror TS pratade om?

nuria skrev 2007-12-03 18:03:09 följande:
    Jag har fått tips om någon slags sten...Som man ska blöta, och gnugga under armarna.Ska fungera. Ska själv prova.Tror de finns att köpa på hälsokost
  • Exchange
    Exchange skrev 2007-12-03 17:25:53 följande:
    Kostomläggning fungerar bättre än allt annat! ät nyttigt och tiollräckligt, rör på dig, och mycket vatten!
    okej kosstomläggning och motion var för jobbigt alltså eftersom jag fick noll respons på mitt inlägg. Jag har lidit i flera år av kraftiga illaluktande svettningar, nu kan jag anv'nda vadsomhelst bara pga en väl sammansatt kost och normal motion
  • beibikär

Caribean aloe vera heter den från YR, några andra därifrån vill jag inte rekommendera trots att jag testat. Men den har funkat bra nu en längre tid för mej!
    Före det varvade jag de där Herbina. Det viktigaste för mej är att de är alkoholfria, är de inte det börja det lukta pyton ganska snabbt. Och har man använt såna och sen byter till mildare kan man räkna med att de första dagarna är extra stinkande för att huden renas...

Ronjas och Jonatans mamma
  • daggvåt äng

Stenen är alltså saltdeon jag pratade om.

Jag sa ju att jag håller på att lägga om min kost. Motion pysslar jag med när jag har tid. Jag har ett fysiskt jobb och jobbar sjukt mycket så det blir tyvär inte så ofta jag tar mig till gymet. Är ofta väldigt trött när jag slutar. Men när jag är pigg så går jag dit.

Jag får väl fortsätta testa bara.

• Kantarellen

Lider med dig, klarar inte vanliga deodoranter med aluminium utan får exem av dem. Stenen fungerade ett tag tills jag en dag stank rutten svett eller nått liknande... Rosenserien använder jag ibland, har dock aldrig upplevt den som starkt doftande? Kan i alla fall tipsa om Nova TTO Sulfatfri tvål som i alla fall får bort svettdoften... Duschen är min vän...

Kost skriver ni, något specielt bortsett från att äta som man skall?

Svar på tråden deo hjälp! ingenting funkar