• Malada

maddras på golvet

när kan man låta barn börja sova på en madrass på golvet i stället för spjälsäng?

• Svar på tråden maddras på golvet
  • Lisa1977

Min son gör det nu sedan kanske 4 månader tillbaka. Har en Växa säng som det är tänkt att han ska sova i... Funkar kanon eftersom han han kan kliva upp och komma när han vaknar.

• beckiebabe

varför sova på golvet? de e väl bättre att sova i säng?
    min son bytte från spjälsäng till växasäng när han va runt 1,5, sen beror det väl på vad barnet tycker. gillar han/hon sin spjälsäng å får plats kan man ju ha kvar den tills den e för liten :)
    hur gammalt e barnet?

• TvåM

Min son sover på madrass sen ca 1 månad tillbaka, han är snart 20 mån. Han bara tvärvägrade sova i spjälsängen en dag. Madrass funkar bra just nu, han ska få en växa- eller juniorsäng efter jul.

• Malada

jovist är säng bättre men hon är bara tio månade gammal..(glömde skirva det)
    hon sover jätte dåligt i sin säng eftersom hon inte får plats i den....

• Malada
    Lisa1977 skrev 2007-12-03 17:55:50 följande:
    Min son gör det nu sedan kanske 4 månader tillbaka. Har en Växa säng som det är tänkt att han ska sova i... Funkar kanon eftersom han han kan kliva upp och komma när han vaknar.
    hur gammal är din son?
  • ilalila

Jag tycker madrass är grymt bra. En stor skön madrass har min kille på 16 mån. Fast mest sover han inne hos oss, men det är inte hans "fel" utan mitt..Jag sover bäst när han ligger hos oss

• fiskbulle666

Varför skulle madrass vara sämre än säng? jag tror mer på madrass då gör de ju inte illa sig om de skulle rulla ur

Vi kommer köra madrass när vår tjej är 1,4 år då blir hon storasyster. Känns som en bra anledning att slippa lyfta ur spjälisen när hon vill sova hos oss. Då kan hon komma över själv istället

Förresten så bytte vi från spjälsäng till resesängen för den var större och hon sover bekvämare i den, ett tips?

• Miss Maria

HUr menar du att hon inte får plats?

Malada skrev 2007-12-03 19:57:58 följande:
    jovist är säng bättre men hon är bara tio månade gammal..(glömde skirva det)hon sover jätte dåligt i sin säng eftersom hon inte får plats i den....
  • beckiebabe

okej.. ja då e hon ganska liten.. sen e d ju skillnad på madrass och madrass.. men jag antar att du menar en sån där resårbotten å inte en i skumgummi? ja e lite trött å tänkte knasigt :)

Malada skrev 2007-12-03 19:57:58 följande:
    jovist är säng bättre men hon är bara tio månade gammal..(glömde skirva det)hon sover jätte dåligt i sin säng eftersom hon inte får plats i den....
  • Malada
    Miss Maria skrev 2007-12-03 21:16:54 följande:
    HUr menar du att hon inte får plats?
    hon ligger på fel håll i sängen.. altså kortsida mot kortsida.. vilket resultear att hon fastnar och vaknar...
Svar på tråden maddras på golvet