Inlägg från: Squeezetoy |Visa alla inlägg
  • Squeezetoy

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

MariaSeg, rent allmänt tycker jag att Lindex bodysar är ganska korta i ryggen, kortare än t ex HM i motsvarande storlek. Jag använder ju också tygblöjor (mest) och märker också av att det blir lite tjockare. Ofta har jag använt små bodys någon gång extra när vi åkt bort och jag ändå bara har engångs i skötväskan (lathet av praktiska skäl).

• Squeezetoy

När det gäller mönsterkopiering så hjälper det ju inte om man bara har kläder sparade, för man måste ju leta reda på det företag/person som har rättigheten för annars får man ju inte använda det hur som helst. Det är kanske inte helt lätt på plagg som är tvättade om och om igen att hitta tillverkarens namn t ex, nog krävs det allt lite detektivarbete för att göra allt på rätt sätt. Så jag har full förståelse för att dessa företag blir lite putt på kedjor som Lindex som bara går in och gör något väldigt likt när de upptäcker att det här är ju nåt som säljer.

Däremot är det faktiskt möjligt för vem som helst att göra ett nytryck av ett tyg så länge det handlar om mindre kvantitieter. Vet att det var en av alla sy-bloggar som drog igång ett sånt projekt tidigare i år. Hon hade hittat ett jättefint tyg som hon och några andra gick ihop om att trycka upp och det blev faktiskt inte hutlöst dyrt heller.

Jag har heller inte något emot att köpa vissa mönstertryck i billigare variant, samtidigt köper jag också gärna det dyrare märket också när det gäller vissa saker. Men jag tycker som många andra att man behöver ju inte ta ett tryck rakt av utan variera med en annan färgställning t ex. Jag tycker t ex att höstens luftballonger på Lindex är finare än de som Ej Sikke Lej har. Lite svårt att säga varför egentligen, men ibland gillar man inte vissa saker.

Sen om man snackar Molo-stjärnor som varit på tapeten några ggr, där gillar jag originalet sååååå mycket mer, men det har även med kvaliteten å tyget att göra och passformen på plagget. Så det är ju inte bara själva trycket som spelar in när man faller för ett plagg.

• Squeezetoy
    Tina83 skrev 2007-12-09 18:07:11 följande:
    annie dark skrev 2007-12-09 17:17:14 följande:jag säger som vanligt så här..tänk dig själv att sitta med lite fleece på dig, helt still i flera minus...kallt? JA! en bebis som ligger ner i åkpåse eller lift, fine, men det är för kallt att ha på en fleeceoverall när dom sitter upp.
    Precis så tänker jag också. När Sigge sitter upp i vagnen och det är kallt ute har han en riktig  jacka så det bli både varmt och vindtätt. Fast nu har det ju faktiskt inte varit speciellt kallt i vinter som tur är, inte där jag bor i alla fall. Smidigt, fast för stämningens skull hade jag gärna haft -5 och lite lagom med snö. Eller i varje fall frost på backen.
  • Squeezetoy

Jag var inne på två Lindex idag och de hade inte fått in de orangea och lila mudd-velouren. Så tog jag och frågade efter dom, så tittade hon på mig och på Sigge som jag hade i selen och sa: De kommer säkert in snart, men då kommer de att hänga på flick. Jaha, sa jag, men det spelar ju ingen roll eftersom jag tycker att han passar bra i orange ändå. Jaja, det är ju klart, så hon då, det finns ju mycket orange och brunt på killkläder också.
    Bara för att Lindex har någon slags idé om att killar inte ska ha piffigare färg än grönt liksom...

Sen tycker jag gott att de kan komma med samma orange till velourbyxoan på 86 och uppåt också, så att sonen kan ha sånna när 80 blivit för smått på byxor också. Men jag tycker precis som ni andra att de kunde gott ha mudd-velouren upp till samma stl som de har på bodysarna. Byxor med mudd är sååå praktiska. Älskar mudd på jeans också.

Nej, då blev jag mycket gladare inne på en annan affär där jag konstaterade att Lollopard har bodys upp till stl 86/92, helt suveränt! Dyra, men det får det vara värt, han växer ju inte längre ur kläderna på ett par veckor heller. Jag tycker att det är sååå smidigt med bodys och det är så få affärer som har över 80. Och eftersom Lindex som iofs har vissa bodys i de storlekarna ofta är så korta i ryggen så är ju inte deras 86 större än vissa 80. Har faktiskt en 80-body från ett annat fabrikat som är lika lång som HMs 86:or.

• Squeezetoy

Jo, jag vet att dom på t3b2 är upp till stl 92 (urfånigt att byxorna inte är det). Men urvalet blir ju ändå lite begränsat. Fast nu har det ju kommit in betydligt fler fina bodys till det sortimentet, men tidigare i höst när det bara var smala ränder och robotar var det skittråkigt eftersom jag inte riktigt gillade något av mönstren. De breda ränderna de hade innan hade jag i många färgkombinationer, samt gitarr (eller tydligen elbasar om man ska vara noga ) och biltröjor. Men de nya med djuren är jättefina, bara det att dom tar slut så fort också, attans Men det är väl fler som vill ha bodys i större storlekar, men precis som alla andra bodysar från lindex tycker jag att dom är korta i ryggen när man jämför med andra fabrikat.

miniGrynet skrev 2007-12-13 03:11:34 följande:
    Tråkigt bemötande! Du vet att bodysarna finns till stl 92 på Lindex också va? Men dom kanske är för korta dom med, men ville bara tala om ifall du inte visste det.
  • Squeezetoy
    lilllinda skrev 2007-12-13 09:25:21 följande:
    När jag letade efter snigelbodyn i brunt till min pojke hittade jag den till slut på flick. påtalade då i kassan att de kunde hänga på pojk också så man inte missar dem eftersom de är unisex. Då tittade hon i kassan lite konstigt på mig o sa vi får besked på var de ska hänga när de kommer till butik o på denna har det då stått flick om den hänger där.Eh jaha vad svarar man liksom... Jag sa iaf ngt om att det var dumt system som de förlorar pengar på för alla orkar inte leta bland ALLA kläder varje gång de är på Lindex.
    Jag är ju inte så förvånad efter det bemötande jag fick på Lindex. Det verkar ju vara lag på att har man en kille så får man bara leta bland killkläderna. Däremot har ju faktiskt den affären jag var på hängt de allra flesta mer unisexbetonade tjejkläderna precis på gränsen mot killkläderna. Men det var kanske någon mer vidsynt del av personalen som organiserade det...

Men vissa saker kan man ju undra, jag har bestämt för mig att de där tröjorna med stjärnor på som finns från 86 och uppåt finns att hitta bland både tjej och kill-kläder på hemsidan, men i affären har jag bara sett dom på killsidan. Och nu när jag tittar efter så finns det randiga tröjor med en stjärna på bland tjej på hemsidan, men de låg på killavdelningen i affären. Så då stämmer ju inte deras instruktioner riktigt med vad hemsidan anger.
  • Squeezetoy

zippis, surfar du mer Firefox kanske? Då måste man lyckas markera bilden genom att klicka på den så detn blir liksom grå-blå innan du kopierar den. Lite trixigt kan det vara.

Lila i kombination med grönt funkar väl jättebra på en kille!

• Squeezetoy

Jag som skulle till Lindex imorgon... Först skulle jag till BVC och sen en vända på stan och se om det kommit in några fina orangea plychbyxor. Men nu har min lilla pojk fått magsjuka Så det blir varken BVC eller shopping. Jag gissar att det lär vara strykande åtgång på dom och jag vill helst inte missa dom...
    Jaja, eftersom sambon tänkte roa sig lite efter jobbet imorgon eftersom han går på julledighet sen så kan han som "straff" få gå på Lindex och kolla om det kommit in några lila och/eller orangea byxor. Det kan han gott göra medan jag går hemma och torkar spyor och eventuellt själv blir smittad.

• Squeezetoy

Igår fick jag tag på orangea och lila velour byxor + en grå/blå/grön randig body också från t3b2. Här hade djurbodysarna inte kommit in tyvärr, annars hade jag velat ha en sån. Men jag kollade i båda butikerna och ingen hade dom.

Bodyn blir jättebra till den velourdress jag köpte på KappAhl, blå jacka och mörkt olivgröna byxor. Jackan har en vit grip på framsidan och hade huva med lite skotkrutigt tyg. Sambon som var med tyckte den var hur snygg som helst och gav sig den på att den skulle pojken ha Jag var mer inne på en tröja ur samma serie, den var  som en blå t-shirt och hade en skjortkrage i gröna skotskrutor och vit lång ärm som om man skulle haft skjorta och en långärmad tröja under t-shirten. Men jag kollade på båda KappAhlbutikerna i stan och den fanns bara kvar i 50/56. Den var så snygg ihop med de blå manchesterbyxorna som låg framme på samma bord.

Det som var bra med velourdressen var att den var i stl80, annars har ju KappAhl så mycket i dubbelstorlek och nu känns det lite onödigt att köpa 74/80 som ju är lite nättare i storleken. Det kommer inte räcka så länge till och det är ju tråkigt. Fast hade den fina tröjan funnits hade jag köpt den i 74/80 ändå. Lite underligt att jag föll så för den, det är inte alls den stil jag annars köpt till pojken.

• Squeezetoy
    Snorky skrev 2007-12-18 12:42:05 följande:
    Squeezetoy: Jag har fingrat på den där velourdressen fast i svart på kappahl... men vi är så dåliga på att använda just såna jackor nu vintertid. Båda mina grabbar är så varma av sig så det  blir tokvarmt inomhus. Annars hade jag så gärna velat ha den... men det är mkt jag vill ha!
    Här hade de den minsann bara i blå/grönt Vi har tyvärr helt kassa termostater på våra element så emellanåt behöver vi en jacka extra inomhus. Annars tycker jag att om det inte är för kyligt är det lagom som en extra jacka när han sover ute i vagnen. Det är också bra att ha under fleecejackan när han sitter i vagnen. Så här använder vi en del jacka.

Jo, det är mycket man vill ha, men som man får säga nej till...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2