Inlägg från: Squeezetoy |Visa alla inlägg
  • Squeezetoy

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Snorky, nä det är ju ingen idé att köpa något som mest bara kommer att ligga på hyllan. Man känner ju oftast på sig när man köper något bara för att man vill ha det eller om det är något som behövs också. Vi behövde lite nytt i garderoben, dessutom försöker jag uppmuntra när sambon faktiskt lyckas bryr sig lite om kläder, det var ju han som verkligen gillade dressen. Även om jag i morse nästan satte andan i halsen när jag såg vad han hade lyckats kombinera ihop. (orangea velourbyxorna, den nya bodyn i grått/blått/grönt och ett par randiga strumpor i ljublått/mörkblått) Jag antar att han tänkte att man ska se till att använda det nya man köpt Vid nästa blöjbyte så bytte jag ut byxorna mot ett par mer passande.
  • Squeezetoy

Tänkte höra med någon som köpt de nya svettis-byxorna på tjejsnurran t3b2 stl 86 och uppåt. Hur bra är mudden nertill? Alltså, om man köper ett par byxor som är lite långa i benen åker de konstant ner då hela tiden?

Jag tyckte de var så fina och jag gillar att det är en bred mudd upptill. Men jag vill gärna ha dom lite baggy så att säga. Men det funkar ju inte om mudden är dålig. Men jag gissar att det borde gå att dra i en gummisnodd inne i mudden.

Kikade på svettisarna på killsidan också, men jag gillar inte alls den passformen.

• Squeezetoy

Då ska jag iväg och köpa, hoppas de finns kvar i bra stl. Jag funderade också på stl 92. Köpte stl 80 på de orangea i velour och jag måste erkänna att jag hade nog velat att de satt mer baggy än det gör, men det gick ju inte låta bli med den underbara färgen

2007 Mamma skrev 2008-01-10 23:05:21 följande:
    Jag tycker att mudden är bra. Sonen har ett par röda i 86 och han drar väl 74-80 i vanliga fall, jag det är snyggt när de är lite långa så att det liksom hänger över mudden. Jag köpte de bruna häromdagen i 92. Strl. 86 är nämligen lika långa som velourisarna i 80 så nu har han lite att växa i. Jag ångrar så att jag inte köpte de oranga när jag såg dom för i de butiker jag varit i efter har inte fått in dem ännu... *suck*
  • Squeezetoy

Ja, åhlens plychbyxor är stora i midjan, och om de dessutom är lite långa är mudden nertill så vid att de ständigt hamnar under foten. Sen har vissa modeller fickor och de vill vända sig utåt hela tiden. Nej, åhlens byxor är jag inte alls förtjust i.

• Squeezetoy

Jag tänkte förhoppningsvis få shoppa lite både till mig och pojken imorgon på Lindex.

Svettisbyxor och den där t-shirten med orange/rosa till sonen, själv behöver jag verkligen nya byxor, vilket ju i sig faktiskt betyder att jag knappast kommer att hitta några. För det är ju en oskriven lag att om man behöver kläder finns det inte, om man inte har råd finns det massor

• Squeezetoy

Nä, Pop är liksom för dyra för mig. Och höjer de priserna så är det ju knappt lönt att gå in i affären längre. Jag köpte en begagnad windstopper overall eftersom jag bär i sele och att jag därför ville ha vindtätt. Sen köpte jag en begagnad dubbeljacka också begagnad, där har jag använt fleecejackan mycket när han legat och sovit i vagnen och ytterjackan när han suttit i vagnen och därför varit mer oskyddad för vinden. Men jag vet då rakt inte om jag ska köpa det igen. Men jag kommer att behålla overallen till nästa barn, jackan vet jag inte, den kanske hamnar på tradera till hösten.

• Squeezetoy

Min pojk har på sig en av de nya pyjamasarna nu och tyget är verkligen rejält, känns mer som ett dagplagg än till natten faktiskt. Så jag kommer nog också köra på dom lite dagtid. Ska nog köpa en till också Köpte ju blåa djur och röda ränder, men jag ska nog köpa röda djur också.

Lite "synd" att de passar så bra dagtid också eftersom jag verkligen behövde pyjamasar.

• Squeezetoy

Jag tyckte nog att pyjamasarna är lite större i storleken än om man jämför med bodysarna. Jag köpte 86 i vanlig Lindexanda då det skulle vara slöseri med pengar att köpa 80, och den är lång i benen och lite stor i övrigt men inte jättefarligt. Det blir nog lätt långt i benen eftersom min skrutt oftast har en stl mindre på byxor.

Molo är lite skiftande i storleken, har för mig att det är på www.matadorkids.se/index.php som det står att vissa plagg är rätt stora i storleken men att de försöker skriva ut om det är en sån modell. Deras byxor, har ett par randiga, verkar vara rätt stora i alla fall för de glider nästan ner över baken på min pojk och han är inte någon jättesmalis och dessutom använder vi tygblöjor som ju faktiskt är lite bylsigare i baken än engångsblöjor.

Mollie, jag köpte de där muddbyxorna i svettistyg från t3b2 på tjejavdelningen då jag tyckte att dom på kille var rätt gräsliga. Gillar inte alls den typen av svettisbyxor. Dessutom har jag ju varit sååååå förtjust i muddisarna i velour från baby just mycket på grund av den höga mudden. Jag köpte faktiskt 92 på dom byxorna, det fanns inga 86 som nog suttit bättre helt klart, men jag misstänkte att de skulle bli populära och ville inte bli utan och behöva springa stup i kvarten för att se om de fått in storlek och ändå inte få tag i ngn 86 förrän han behöver en 92 Än så länge är de ju förstora, men användbara. Dock ska jag dra ett resårband i muddarna i bensluten då de vill åka ner under foten hela tiden.
    Jag är inte toppenförtjust i det resårband som sitter i midjemudden heller, hade gärna sett en tajtare mudd istället, samt att placeringen av resårbandet gör att det inte går att vika ner mudden helt heller vilket hade varit smidigt nu medan de är förstora. Men kvaliteten är supermysig, de sitter jättehärligt baggy på honom precis som jag vill. Och han var supersnygg i de byxorna tillsammans med retro t-shirten i orange/vit också från tjej.

• Squeezetoy

Jag har inga 86 från flick att jämföra med men jämförde för skojs skull muddmjukisarna från flick i stl 92 med muddplych från baby i stl 80. Från grenen så nådde muddplyschen precis till där mudden på 92-orna började och den mudden är väl ca 2,5cm. Båda byxorna var tvättade och färdigkrympta.

Snorky skrev 2008-01-22 23:32:17 följande:
    konstigt, för så är det inte här hemma. Är båda byxorna tvättade? o menar du byxor från t3b2 flick?? resten har jag nämligen ingen aning alls om. Men båda plysch o muddmjukisarna från flick i stl 86 är som velourbyxorna i stl 80 från baby, mätt utifrån grenen.
  • Squeezetoy

Oj, det gick lite fort. Mellan stl 80 och 92 borde det ju egentligen skilja mer än så tycker man så jag upplever definitivt flickstorleken som rätt liten i jämförelse.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2