Jag tyckte nog att pyjamasarna är lite större i storleken än om man jämför med bodysarna. Jag köpte 86 i vanlig Lindexanda då det skulle vara slöseri med pengar att köpa 80, och den är lång i benen och lite stor i övrigt men inte jättefarligt. Det blir nog lätt långt i benen eftersom min skrutt oftast har en stl mindre på byxor.
Molo är lite skiftande i storleken, har för mig att det är på www.matadorkids.se/index.php som det står att vissa plagg är rätt stora i storleken men att de försöker skriva ut om det är en sån modell. Deras byxor, har ett par randiga, verkar vara rätt stora i alla fall för de glider nästan ner över baken på min pojk och han är inte någon jättesmalis och dessutom använder vi tygblöjor som ju faktiskt är lite bylsigare i baken än engångsblöjor.
Mollie, jag köpte de där muddbyxorna i svettistyg från t3b2 på tjejavdelningen då jag tyckte att dom på kille var rätt gräsliga. Gillar inte alls den typen av svettisbyxor. Dessutom har jag ju varit sååååå förtjust i muddisarna i velour från baby just mycket på grund av den höga mudden. Jag köpte faktiskt 92 på dom byxorna, det fanns inga 86 som nog suttit bättre helt klart, men jag misstänkte att de skulle bli populära och ville inte bli utan och behöva springa stup i kvarten för att se om de fått in storlek och ändå inte få tag i ngn 86 förrän han behöver en 92
Än så länge är de ju förstora, men användbara. Dock ska jag dra ett resårband i muddarna i bensluten då de vill åka ner under foten hela tiden.
Jag är inte toppenförtjust i det resårband som sitter i midjemudden heller, hade gärna sett en tajtare mudd istället, samt att placeringen av resårbandet gör att det inte går att vika ner mudden helt heller vilket hade varit smidigt nu medan de är förstora. Men kvaliteten är supermysig, de sitter jättehärligt baggy på honom precis som jag vill. Och han var supersnygg i de byxorna tillsammans med retro t-shirten i orange/vit också från tjej.