• lindah

    Föräldralediga mammor och pappor i Gustavsberg?

    Såg att du också startat en tråd om nyinflyttade i Gurra. Här är en till . Vi flyttade hit i slutet på januari.
    Har en son, Liam, på 10 månader och vi bor i Farstadal.
    Vi hittar gärna på nåt att göra på dagarna!

  • lindah

    Angelica: Vad kul! Vi kommer gärna . Liam saknar verkligen barn att leka med, eller han blir iaf väldigt glad när han ser ett annat barn (och jag saknar vuxna att umgås med...).

    Skönt att det är fredag! Händer det nåt kul i helgen? Jag o sambon ska på fest på lördag, det ska bli kul. Förhoppningsvis är man inte för död på söndag bara...

  • lindah

    Jobbigt med ryggskott! Stackarn.

    Jag ses gärna imorgon. Liam brukar sova typ 8-10 beroende på när han vaknat, men efter det kan vi gå ut (antar att ingen är sugen på att ses kl 8, ha ha)...

    Hur länge håller konsterten på? Att ses där låter som en bra idé.

  • lindah

    Jag ska ge Liam mellis och borsta tänderna, sen går vi iväg.

  • lindah

    Tack för senast, jättetrevligt . Försökte skriva det redan igår, men vår dator hängde sig så det blev inget.

    Jag var i Sundbyberg och hälsade på idag. En kompis hade sett ett anslag om nåt liknande som Andys på bvc, som vi letade efter. Visade sig att de lagt ner för typ ett år sen så vi fick gå till ÖF istället.
    Måste definitivt testa Andys. Är ju perfekt att åka dit, ligger nära också . Gratis är inte heller fel .

    Jag hittar gärna på nåt imorgon. Är det soligt så är det skönt att vara ute, men annars kan vi vara här och leka.

    Nu ska jag plugga...

  • lindah

    Stackars Theo! Och er också för den del. Alltid jobbigt när ens barn är dåliga.

    Andreas kom hem från Oslo igår kväll. Med sig hade han 1000 g M&M. Slank ner en hel del igår... Har dock varit på morgonpromenad, sprang lite också, så det räcker i motionsväg idag.

    Kul med nytt jobb, borde också skicka iväg ansökan om extrajobb. Angela, vet du om de söker fler folk i badhuset? Har faktiskt jobbat extra i badhus förr.

    Som sagt, ni är välkomna över ifall ni vill .

  • lindah

    Var inne o kollade på Värmdös hemsida men hittade inget om att de söker folk till badhuset, bara till massa annat.
    Får ringa dit imorgon och kolla läget.

    Elisabet, jag vet att man för att bli av med röktlukt inne kan ställa fram en skål med ättika i. Kanske kan det funka mot matos i vagn också?

    Imorgon ska det vara strålande sol så då gäller det att vara ute så mycket som möjligt (så att nån solstråle kanske kan ge liiite färg).
    Hittar förresten gärna på nåt nästa vecka. Kan ju kolla vädret och bestämma efter det. Jag har bil så vi kan åka till Andys, dessvärre går det inte in fler barnstolar .

  • lindah

    Angela: Jobbigt! Dåligt att dagis inte berättade förrän det var för sent. Kan de inte sätta upp en lapp eller nåt så man vet. Hoppas ni slipper bli smittade!

    Angelica: Jobbigt hos er också! Kan det va att Theo också haft nån form av magsjuka och att han därför inte ätit? Vi hade nåt sånt innan jul och alla vi 3 fick olika symptom...

    Elisabet: Skönt att va hundfri ibland . Tråkigt att Melwin blivit sjuk igen, det är samma sak här, snoret bara rinner... Dreglet också för den del.
    Sen är han jätteklängig också och bara jag duger.

    Har iaf precis ätit en kebab till middag (väntade också tills Liam sov). Hoppas nu att Liam sover hela natten och inte blir sjukare.

    Trevlig helg på er (trots alla sjuklingar)!

  • lindah

    Angela: Jobbigt! Dåligt att dagis inte berättade förrän det var för sent. Kan de inte sätta upp en lapp eller nåt så man vet. Hoppas ni slipper bli smittade!

    Angelica: Jobbigt hos er också! Kan det va att Theo också haft nån form av magsjuka och att han därför inte ätit? Vi hade nåt sånt innan jul och alla vi 3 fick olika symptom...

    Elisabet: Skönt att va hundfri ibland . Tråkigt att Melwin blivit sjuk igen, det är samma sak här, snoret bara rinner... Dreglet också för den del.
    Sen är han jätteklängig också och bara jag duger.

    Har iaf precis ätit en kebab till middag (väntade också tills Liam sov). Hoppas nu att Liam sover hela natten och inte blir sjukare.

    Trevlig helg på er (trots alla sjuklingar)!

  • lindah

    Angela: Jobbigt! Dåligt att dagis inte berättade förrän det var för sent. Kan de inte sätta upp en lapp eller nåt så man vet. Hoppas ni slipper bli smittade!

    Angelica: Jobbigt hos er också! Kan det va att Theo också haft nån form av magsjuka och att han därför inte ätit? Vi hade nåt sånt innan jul och alla vi 3 fick olika symptom...

    Elisabet: Skönt att va hundfri ibland . Tråkigt att Melwin blivit sjuk igen, det är samma sak här, snoret bara rinner... Dreglet också för den del.
    Sen är han jätteklängig också och bara jag duger.

    Har iaf precis ätit en kebab till middag (väntade också tills Liam sov). Hoppas nu att Liam sover hela natten och inte blir sjukare.

    Trevlig helg på er (trots alla sjuklingar)!

  • lindah

    Hoppas Melwin mår bättre nu! Liam är fortfarande förkyld och väcker oss några gånger per natt . Som tur är har vi sluppit febern.

    Vilket härligt väder idag, synd bara att det verkar blåsa. Ska iväg till bibblan sen när Liam vaknat. Måste kolla om mina skolböcker finns att låna så jag slipper köpa.

  • lindah

    Jag har ingen bil idag, Andreas var tvungen att ta den till jobbet, så det funkar inte med Andys idag.
    Däremot ses jag gärna och gör nåt annat. Antingen om vi ses här eller hos Angelica (så slipper pregnant woman städa:-P).
    Pallar inte med nån längre promenad, skadade knät igår när jag slängde mig ner på golvet för att ta emot Liam som fick för sig att trilla ner...

    Liam ligger och sover nu, så efter lunch kanske? Då borde Elisabet också hinna hem. Angelica, jag inboxar mitt nr till dig, Elisabet har ju det redan.

  • lindah

    Ja, det var tråkigt att inte ses, men det var nog lika bra för Liam har hostat en del och varit allmänt klängig. Hoppas den här klängperioden går över snart.

    Jag hakar gärna med o badar, måste bara testa hur bikinen sitter nu när man har hängisar, ha ha! Måste kanske inhandla en ny, har dock inga tips på vart...

    Angelica, är lite avis på dig som jobbar. Jag skulle gärna blanda ledighet med jobb (fast kanske bara jobba 1 dag i veckan).

    ELisabet, kom över imorgon. Då kan kidsen leka av sig lite

  • lindah

    Bada för 50 kr blir perfekt. Skönt att det finns saker att göra, både bad o lekland nära .
    Var inne hela dagen igår och tiden gick betydligt långsammare än den brukar...

    Ja, kroppen är ju inte direkt i samma form som innan graviditeten. Tycker att det känns att magen varit uttöjd. Ok att det är mer fett än innan också, men inte bara det. Den känns liksom tom inuti... Det kanske är därför bebis 2 syns mer än 1:an.

    Just ja, jag åker till mamma på semester nästa vecka. Är borta ons-fre tror jag (Andreas åker på kurs till Spanien). Hoppas vi hinner ses nåt innan det.

  • lindah

    Surfade runt på underverkets hemsida när jag letade efter en amningsbh med byglar, den fanns dock inte där
    Jag måste testa mina gamla bikinisar, finns kanske en jag kan ha. Fast skulle nog helst ha baddräkt när Liam är med (håller behagen på plats trots en klängis i famnen). Hmmm, får se vad det blir.

    Bada på måndag funkar bra för oss, Liam borde ju vara helt frisk då (snorar fortfarande en del ). Vad kul det ska bli! Är första badet för Liams del.

    Elisabet, ska åka till Sickla imorgon. Ska ni med?

  • lindah

    Känner inte igen det där med att bli kinkig när man kommer hem. Det kanske är så att han är övertrött av alla intryck eller nåt. Vad gillade han badet?

    Angelica, var i Sickla idag. Hade kunnat åka förbi och ta en fika men har ju inte ditt nummer.

    Hittade förresten inget tyg i Sickla. Är inne på turkos/petrol blå och det verkar inte vara inne just nu. Däremot finns det massa i ljusgrönt.

    Trevlig helg!

  • lindah

    Mysigt med barnfritt firande . Vi gjorde absolut ingenting på vår 4-års dag. Får satsa stort på år 5 .

    Kan tänka mig att det var fullt på badet. Får se hur det blir på måndag, det verkar som att vi åkt på ytterligare en sväng av förkylning. Känns som att det är samma som går runt o runt mellan oss tre . Inte kul att bada om näsan bara rinner...

    Var i Sickla med Andreas idag. Köpte en ny tv till sovrummet (den gamla pajade o vi fick ny på garantin). Kollade en gång till i Tygvaruhuset men fastnade inte för nåt. Hittade däremot på Hemtex, men då var de så klart slut! Får promenera till Mölnvik imorrn om vädret är ok.

  • lindah

    Hade varit skönt med promenad men öppnade inte datorn förrän nu . Brukar försöka ta mig ut trots att det regnar men idag blev det inget. Har varit hemma o slappat. Halvtråkigt, men rätt skönt ändå.

    Vad härligt med resa. Och ännu bättre att ni får barnvakt. Då kan ni sola och bada i fred .

    Om det inte blir nåt bad imorgon så hittar vi gärna på nåt annat. En promenad skulle sitta fint .

Svar på tråden Föräldralediga mammor och pappor i Gustavsberg?