• Anonym (Pryd?)

Använder ni leksaker i ert förhållande?

Ni som lever i par, använder ni sexleksaker tillsammans?
    Jag kan tänka mig att det ger sexlivet en rejäl skjuts men jag är nog lite för blyg (pryd) för sånt. Skulle inte våga gå och köpa någon och skulle nog ha lite svårt att se min sambo i ögonen dagen efter en natt men en leksak. Och vi har ändå varit tillsammans i 10 år och har två barn.
    Är det vanligt att man använder leksaker tillsammans? Jag var på sexleksaksparty häromdagen och nästan alla (mest gifta kvinnor i 55-årsåldern) köpte något. (Vad vet jag dock inte)
    En sak som fanns var en buttplug som enligt demonstratören ska "ta mannen till himmlen". Det vill jag ju såklart men jag har lite svårt att se mig själv stoppa saker i ändan på honom, hur mycket jag än älskar honom.
    Nå, är jag pryd eller inte?

• Svar på tråden Använder ni leksaker i ert förhållande?
  • Anonym (den första)

Anonym SKOJ: Kan stämma. Du har nog helt rätt. Men jag känner att det e tråkigt och stelt allt. Jag har aldrig velat göra dessa saker med någon annan än honom.
    Så mitt ex å jag hade väldigt tråkig sex VÄLDIG VÄLDIG tråkig sex. Först nu jag kan börja njuta och trivs med att ha sex med någon. Å nu vil ljag testa å så. Men jag vet itne. Tror du han tar illa upp om jag köper en dildo. Vill ju inte använda den ensam utan med honom. Elelr vad sak man annars köpa för något som vi båda har nytta av?!

• Lis Alm

Det kanske är lite konstigt och ovant de första gångerna man använder en sexleksak. Men efter några gånger då man kan slappna av ordentligt så brukar det vara mycket upphetsande och kännas väldigt bra (om man inte valt fel leksak eller storlek förstås)
    Men detta gällde ju även första gången/gångerna man hade samlag också, det tar ett tag innan man verkligen kan slappna av och njuta fullt ut. Sedan måste man ju också lära sig vad man själv gillar samt vad parnern gillar.
    Bara att testa och leka på!

Själv använder vi sexleksaker ibland och ibland inte, lite efter vad man har lust med.

• Anonym (skoj)

Finns ju typ penisringar i jello med vibrator i, då träffar vibben din klitoris samtidigt som det vibbrar och klämmer åt för honom också. Då kan det ju absolut inte uppfattas som ett penissubstitut. Ska se om jag kan hitta såna på nätet...

• Anonym (den första)

Skoj: så den ska liksom vara på när han e i mig?
    e ju som sagt var nybörjare så vad vet jag.

• Anonym (den första)

undrar om han blir arg om han får den i julklapp.

• Anonym (mums)

Som du märker Ts, alla är vi nybörjare nån gång och många av oss pryda har lyckats ta oss över den där lilla gränsen.

• Anonym (skoj)

Ja, precis så. Han kanske blir lite generad, men arg borde han väl knappast bli. Borde väl kanske inte ge honom den vid stora släktjulklappsutdelningen dock

• Anonym (Pryd?)
    Anonym (skoj) skrev 2007-12-04 12:59:10 följande:
    shop.himmelriket.se/ Sök på "silikondelfinen"
    Har inte kollat på sidan men antar att det var en sådan som var med på partyt. Jag satte den på fingret! Generad Trodde den skulle vara där. Passade ju perfekt!
  • Anonym (L.)

De där "delfinerna" och dyl. brukar vara så de passar både på penis och på finger, så man kan välja hur man vill använda den.

Jag och killen brukar använda leksaker lite då och då, dock så tror jag faktiskt att vi gillar de lite enklare sakerna, inte stora dildos m.m.

Jag tror att om man är nybörjare och lite blyd/nervös så börja med att kanske köpa en ögonbindel, handklovar och glidmedel. Om ni inte brukar använda glidmedel så rekommenderar jag apotekets glidmedel, bra pris och neutralt. Finns ju massa olika annars, men en del är "starka", en del luktar "nått".

Om du ska köpa någon vibrator eller liknande, kolla då gärna så inte kontrollen exempelvis är jättestor eller att den är högljudd, då detta kanske kan göra situationen lite pinsam eller kännas lite konstigt och "tillgjort"

Lycka till!

• Anonym

Jag gillar inte apotekets glidmedel, använder alltid ett glidmedel som heter Eros woman (jag är väldigt känslig i underlivet) Jag har köpt det på lustjakt.se
    Vi har också en vibrerande delfin (Dolfinger)Den är jättebra och inga problem att hålla i handen eller sätta på snorren. Den hjälper oss att lättare få orgasm samtidigt.

• Anonym (skoj)

jag är skoj 2... hoppas du hittar något som passar er och att ni har det "trevligt" börja försiktigt och gå från där.. glöm ej glidmedel och rengörings geler.. inge skoj om du/ni får svamp första gången.. men njut och ha skoj.. GOD JUL!!

• Anonym (Pryd?)
    Anonym (skoj) skrev 2007-12-05 09:48:58 följande:
    jag är skoj 2... hoppas du hittar något som passar er och att ni har det "trevligt" börja försiktigt och gå från där.. glöm ej glidmedel och rengörings geler.. inge skoj om du/ni får svamp första gången.. men njut och ha skoj.. GOD JUL!!
    Svamp? Kan det bli det om man inte rengör grejorna efteråt eller?
  • Anonym (skoj)

ja har man otur.. man ska rengöra med vatten och sen en antibaktirel gel..  om man handlar i handel kan man höra efter där och på nätet hittar man det under hygien.  man måste ta vara på grejerna.. och sig själv.. 

Svar på tråden Använder ni leksaker i ert förhållande?