Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten
Tror man kan begära kejsarsnitt och se till att ta ut barnet några veckor tidigare...Så barnet ej smittas då fostervattnet gått...
Tror man kan begära kejsarsnitt och se till att ta ut barnet några veckor tidigare...Så barnet ej smittas då fostervattnet gått...
Full av förhoppning,
I vilken vecka började du göra urinodling urinvägsinfektion/GBS och har du även fått göra prov på cervix? Läkarna går då in med en lång tops?
KRAM!
Åk till sjukhuset och be att tala med överläkaren!
Tror GBS kan utvecklas av e-colie bakterier som finns i analöppningen och i tarmen.
Jag bör göra cervixodlingar säger min Barnmorska med tanke på att jag förlorade mitt barn i v.19 under min förra graviditet.
Jag blödde alltid efter VUL då och sex. Blödde nästa hela graviditeten fram till missfallet som framkallades med piller på sjukhus. Var öppen 1/2 cm. Är det mycket? Oroar mig också om jag borde på få cerklage inopererat...
Nu är jag gravid igen och jag och min har inget sex alls.
Jag är bara livrädd att göra cervixodling då jag inte vill att någon pillar i mitt underliv eller retar upp livmoderhalsen.
Urinodlingar gör jag och vill/bör göra cervixodlingar men jag vågar inte.
Vad ska jag göra?
Får jag skylla mig själv om jag inte låter läkarna får göra cevrixodlingar på mig??
Fostervattnet gick och inget fanns att göra men bebisens hjärta tickade på. Men kunde ej röra sig. Fanns ju inget vatten.
Bakterierna spräckte hål på hinnorna så att säga...
och jag blir arg på läkarna för jag vill ha långtidsbehandling av penicillin istället för att behöva reta upp livmoderhalsen genom cervixodlingar.
Läkarna själva säger att cervixodlingarna inte är farligt men jag vet ju hur det är.
Dem som säger att ingen knappt råkar illa ut av GBS men titta på mig. Förlorade min son i v.19 på grund av oupptäckt GBS....
Är tacksam om ni här kan svara mig. Ni som har problem med GBS.
Har ALLA ni tagit cervix odling. Dvs. bakteriepdling på livmoderhalsen?
Min läkare vill att jag gör det. Dem sticker in en lång tops och rör runt i slidan.
Men, jag är gråtfördig. Vill ej. Var med under mitt titidagre missfall storblödningar och sammandragningar som ledde till mssfallet just genom Vaginala ultraljud.
Nu vill jag inte att någon sticker in någonting i mig.....
Vad gör jag?
Jag gör urindolingar och dem har iallafall än så länge varit negativa. Är i v.13...
Men om ni fick negativa provsvar vad gäller urinodling, skulle ni oroa er för att ni hade GBS i livmoderhalsen då?
Nu har jag gjort cervixodling.
Läkaren tog en lång tops (som man har när man gör rent öronen) och tittade lite i på livmodern som hon sa såg normal ut.
Hon tog även ACO:s Glidslem.
Tror ni jag kommer råka illa ut nu?
Hoppas livmoderhalsen inte retades nu bara...