Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten
Full av förhoppning skrev 2007-12-04 14:00:15 följande:
Hej!Fick reda på i Torsdags att jag har GBS och jag mår skit. Är livrädd!Barnmorskan säger att det inte är nåt farligt och att jag ska ta det lugnt etc... och att det är vanligt att kvinnor har det under graviditeten någon gång. MEN jag har läst på nu och vet att jag har den farligaste sorten... dvs så kraftigt att jag har det i urinen vilket ger ökad risk för att smitta bebisen. Har läst om så många där bebisen dött i magen under graviditeten och jag är livrädd. Har fem missfall bakom mig varav tre på raken och är nu äntligen i vecka 12 och vågar fortfarande inte glädjas ett dugg... är nästan övertygad om hela tiden att bebisen inte kommer att ha några hjärtslag nästa ultraljud Äter Furadantin nu men vet inte ens om det är antibiotika eller om de tänker ge mig antibiotika om detta inte funkar.Ska på Ultraljud och NUPP test den 19 december.... en evighet iväg Någon med solskenshistorier eller någon annan som har GBS som vill följas åt och stötta varandra.Kram
Hej
Förstår hur du känner. Jag fick reda på i v 30 tror jag det va att jag har gbs. Också i urinen.
Fick furadantin innan dom ens visste att det va det eftersom det tar 3 dagar att göra odling. Därefter fick jag kåvepenin att käka i 10 dagar.
Jag va som du skitorolig men tror faktiskt inte vi ska oroa oss i onödan, även om jag också gjorde det i några veckor då jag fått reda på det.
Chansen att nått händer är väldigt väldigt liten å det är när man inte vet om att man har det som det kan vara farligt.
Du ska väl få dropp vid förlossningen va!? säg till att det skrivs i din journal annars.
samt så ska man åka in så fort vattnet gått eftersom det är risk att få in det i livmodern då...
Jag är nu i v 39 å tänker inte ens på det längre. Visst, jag ska få dropp vid förlossningen å ev så kollar dom bebisen lite extra när den kommit tror jag...
Håll humöret uppe! Fösök iaf, du kommer bara må dåligt över att tänka på vad som kan hända annars....