Inlägg från: En glad tjej |Visa alla inlägg
  • En glad tjej

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

Jag har gbs, är i vecka 34 nu och hade även gbs med dottern. Allt gick bra, fick antibiotika vid förlossningen och ska även få nu. Är inte ett dugg orolig!

• En glad tjej

Nu ska jag berätta en grej som verkar konstig men sann. Jag hade gbs i början av graviditeten, nu i slutet gjordes en ny odling och min gbs är borta. Tydligen kan det bli så men den kan likaväl komma tillbaka. Så även om jag är fri från gbs nu kommer jag ända få antibiotika vid förlossningen!

• En glad tjej

Full av förhoppning; nä, jag fick ingen behandling alls, det är det som är det konstiga. Har inte känt av något heller, typ obehag eller så!

• En glad tjej

Jag kan berätta en sak för er. När mitt första barn skulle födas började mitt vatten läcka natten till den 23 maj. Jag tänkte inte så mycket på det utan gick och la mig och sov. Ringde förlossningen på förmiddagen och åkte in och där konstaterades det att det var vattnet, dock hade inte alla hinnor spruckit. Fick inte antibiotika förrän på kvällen, skulle egentligen blivit igångsatt då men de hade för många akuta kejsarsnitt så jag blev inte igångsatt förrän dagen efter. Jag smittade inte barnet trots att en del av vattnet gått.

Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten